[Kalender] Randonnée 300 km Uppsala - 2020-09-26

GoranS

Aktiv medlem
Rutten som står i första inlägget, d.v.s. Gysinge, Torsåker, Husby, Horndal, går inte via Norberg. Däremot är det möjligt att det trots allt är Norberg-rutten som gäller (därav benämningen preliminär).

Peth

Aktiv medlem
Det borde innebära den gamla sträckningen, över Stjärnsund och Garpenberg. Den är fin – speciellt som vägarbetet vid Stjärnsund nu borde vara slutfört sen ett par år tillbaka.

Barrett

Aktiv medlem
Är vädret fint är jag lite sugen på att ta fin räcern för en sista lång-tur innan den monteras på trainern för vinterförvaring. Men det förutsätter att det inte finns grusavsnitt ect. Hur ser underlaget för planerad rutt ut?

Håkan1

Aktiv medlem
Är vädret fint är jag lite sugen på att ta fin räcern för en sista lång-tur innan den monteras på trainern för vinterförvaring. Men det förutsätter att det inte finns grusavsnitt ect. Hur ser underlaget för planerad rutt ut?
Norbergsrundan har inga grusavsnitt, den passar bra på racer

OBS jag har inte skrivit i tråden

A.Nilsson

Aktiv medlem
Ja, det här är man ju lite sugen på. Men vädret får nog avgöra litegrann (gjord av socker, ni vet...) Hoppas på uppehåll så ses vi för en fin hösttur!

GoranS

Aktiv medlem
Om en person som dunkar av en 120-milare i den stil du gjorde är gjord av socker måste jag vara gjord av uppblött, svartimporterat lågprissockersubstitut utblandat med utspädd bluffluft.

A.Nilsson

Aktiv medlem
Om en person som dunkar av en 120-milare i den stil du gjorde är gjord av socker måste jag vara gjord av uppblött, svartimporterat lågprissockersubstitut utblandat med utspädd bluffluft.
Ha ha.

Det absolut värsta för min cykelmoral är en dålig väderprognos. Att det kommer en skur under en tur spelar ingen större roll men är prognosen dålig (regn typ hela tiden eller så) innan så tar det verkligen emot att öht ge sig ut.

Med det sagt så håller jag tummar för solskenscykling den 26'e!

GoranS

Aktiv medlem
Ser ut som det är inledningen på lördagen som är dålig och att det senare blir bättre. Kanske vädergudarna kan sätta lite fart på regnmolnen så de drar förbi innan starten går!?

Barrett

Aktiv medlem
Vinden ser iofs ganska trevlig ut.
Men starta i regn vet jag inte om jag är så sugen på...
1600859283308.png

GoranS

Aktiv medlem
Ganska trevlig är ju närmast en underdrift.

Sen håller jag med om att start i regn verkligen inte är något som höjer humöret.

Barrett

Aktiv medlem
Nu är det ju prognos, men lyckan va kort. Redan under eftermiddagen visade prognosen på mer eller mindre rak motvind från Norberg.

Nu är jag anmäld iaf, även om det fortfarande är tveksamt om jag kommer till start. Bestämmer mig på fredag

GoranS

Aktiv medlem
Jaha, var det inte sådana förhållanden som lockade Bigmollo till saltluft. Han kanske dyker upp och kör denna också!?

A.Nilsson

Aktiv medlem
Prognosen verkar ha ändrats rätt rejält under dagen. Ser bra mycket bättre ut! Jag har ett knä som trilskas så vi får se hur det känns på fredag men jag drar nog in en anmälan utifall det skulle kännas ok.
6169DE88-A4C4-4282-BB7F-AB18CEAF7CC7.jpeg

Barrett

Aktiv medlem
Ska man tolka vädret som att det kommer regna lite hela dagen?
Prognosen svänger ju fram och tillbaka. Känns som man får vara beredd på det mesta.
Det enda som känns säkert är att nått fom av regn verkar troligt och högst sannolikt mest medvid första halvan och omvända förhållande andra halvan.

Jag är oväntat pepp trots prognosen!?

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Jo bare te å gill-äget. skulle behöva en ny lång bakskärm, min gamla knäcktes när jag rullade nedför en hög kantsten och kompislappen krokade i lite dumt (för styv)

GoranS

Aktiv medlem
Enl SMHI:
5mm regn i Uppsala
19mm regn i Gysinge
28mm regn i Norberg
23mm regn i Sala
19mm regn i Heby

Ser bra ut för oss Internetcyklister, m.a.o.
Klart.se bjuder på följande mängder under dagen:

9 mm i Uppsala, slutar kl 14
16 mm i Gysinge, slutar kl 17
21 mm i Norberg, slutar kl 22
15 mm i Sala, slutar kl 16
12 mm i Heby, slutar kl 16

NotReallyGunde

Aktiv medlem
låter ju kalasfint. har fixat ny baksärm, dock utan kompislapp... men brukar inte vara så många som suger mitt hjul

WSMC

Aktiv medlem
Kan bli misär på riktigt med rejält med regn och förväntad motvind på hemvägen.
Hoppas prognoserna är fel och att det blir sol och medvind:)
Lycka till alla som kör!!

Mange.

Aktiv medlem
Det är riktigt misärväder i Järfälla nu, om det är samma ni ska få cykla i så kommer ni få en runda att minnas.
lycka till!

ooms

Aktiv medlem
Tittar man prognoserna nu så ser de bättre ut än igår kväll, åtminstone hos SMHI och på regnmängd. Men jag hör att det just nu regnar här i Uppsala härifrån sängen där jag ligger och drar mig😊

ooms

Aktiv medlem
Verkar ha slutat regna här i Uppsala nu, men om starten gick kl 8 har det nog inte varit en rolig första timme...

GoranS

Aktiv medlem
Misstänker att det kommer att komma mer söderifrån. Regnar i alla fall lite söder om Stockholm nu och molnen verkar vara på väg norrut.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer