[Kalender] Randonnée 400 km, Barkarby, 2021-06-26

SMHI anger regnrisk i Barkarby från kl 9 i morgon bitti så jag räknar med en rask tur från torrväderscyklisterna i startfältet.

Skärmar på, lampor och powerbank laddade. Nu rast vila några timmar sedan mat och avfärd.

Bilagor

• 20210626_161514.jpg
    20210626_161514.jpg
    821.5 KB · Besök: 157
Ser ju vädermässigt bättre ut än den prognosen jag kikade på. Sen är jag lite oroad - 397 km!? Kompenseras kanske av den helt brutalt överdrivna siffran vad gäller antal höjdmeter. ?
Det officiella gpx-spåret är 400,28 km. Men jag har inte tränat för höjdmeterna blir kanske kabinbanan från Gävle?

Puh! Blev lite orolig att jag skulle behöva åka upp och spränga någon väg i morgon bitti för att framtvinga en omdragning av rutten med tre extra kilometers cykling som följd.

Kan få mitt kort. Knäckt av för många samtal från chefens chef + att när min tipp på danmark-wales reggades som 0-0 blev jag deprimerad. Och jag som hatar fotboll!

Jag är för mentalt klen för att köra helt enkelt men ska bättra mig till nästa lopp

Lycka till alla som kör! Vi planerade att vara i Gävle för att få uppleva lite vändande cyklister på morgonkvisten. Så blev dock inte utfallet. Vi hamnade i Örebro. Så skulle någon navigera rejält uselt under natten så kan de åtminstone se framemot att bli påhejade i Örebro.

Lycka till alla som kör! Vi planerade att vara i Gävle för att få uppleva lite vändande cyklister på morgonkvisten. Så blev dock inte utfallet. Vi hamnade i Örebro. Så skulle någon navigera rejält uselt under natten så kan de åtminstone se framemot att bli påhejade i Örebro.
Det ska till riktiga entusiaster som går ut och ställer sig och tittar efter randonnörer att heja på en söndagsmorgon i Örebro när banan inte går i närheten av den staden!

Ajdå, trist att bryta men 30+ mil med krånglande lår lär ju inte vara någon höjdare.

Misstänker att det är risk att det i och med detta blir en tur där live-rapporterna inte kommer så frekvent.

Är ni framme? Börjar mullra lite oroväckande söder om stan nu och jag har rapporter om detsamma norrut.

Oh du saligt ovetande! Har inte berättelserna och sägnerna om Dalkarlsbackens fruktade nordsida nått de hälsingska metropolerna än? Denna mytomspunna klättring i dödens skugga, en backe så tuff att ingen av cyklisterna som nu cyklar Tour de France vågat ge sig i kast med den av fruktan för att inte bara misslyckas utan att även bli tillintetgjorda med ingen utväg annan än att aldrig mer sätta sig på en cykel efter att ha malts ner både fysiskt och mentalt av detta monster bland stigningar.

Oh du saligt ovetande! Har inte berättelserna och sägnerna om Dalkarlsbackens fruktade nordsida nått de hälsingska metropolerna än? Denna mytomspunna klättring i dödens skugga, en backe så tuff att ingen av cyklisterna som nu cyklar Tour de France vågat ge sig i kast med den av fruktan för att inte bara misslyckas utan att även bli tillintetgjorda med ingen utväg annan än att aldrig mer sätta sig på en cykel efter att ha malts ner både fysiskt och mentalt av detta monster bland stigningar.
Såpass alltså, den har jag helt missat. Får ta mig en tur för att kolla upp. Kanske med bil första gången så man inte riskerar att bli ståendes energilös och genomkyld på berget.

Att ha som vindskydd under tröjan på väg nerför?
Nja, jag misstänker att nieves syftar på de isande vindarna som ofta piskar backen och kyler märg och ben så att inte ens den hårdaste kroppsliga ansträngning förmår generera värme nog för att säkerställa att man tar sig upp utan allvarlig risk för hypotermi och förfrysningsskador.

Å andra sidan, på heta sommardagar kan den gassande solen göra klättringen till ett helvete då ingen fartvind går att uppnå i de fruktansvärda lutningarna och det i den oändligt långa raka backen lätt bildas hägringar som förvrider sinnet på till bristningsgränsen plågade cyklister.

Härligt kört!
Dalkarlsbacken, det gäller att inte stanna på dödens zon vid toppen. Syret räcker knappt för ett snabbt pinkstopp. Det ligger flera färgglada lycragubbar utmed vägen där. Det går inte att hämta ner dom så de får ligga kvar.

Tillbaka
Topp