Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser ju vädermässigt bättre ut än den prognosen jag kikade på. Sen är jag lite oroad - 397 km!? Kompenseras kanske av det helt brutalt överdrivna värdet vad gäller antal höjdmeter. ?
Det officiella gpx-spåret är 400,28 km. Men jag har inte tränat för höjdmeterna blir kanske kabinbanan från Gävle?Ser ju vädermässigt bättre ut än den prognosen jag kikade på. Sen är jag lite oroad - 397 km!? Kompenseras kanske av den helt brutalt överdrivna siffran vad gäller antal höjdmeter. ?
Kan ta med ett extra kort till starten.Ajdå missade denna☹ Ha en bra tur ni som cyklar.
Det ska till riktiga entusiaster som går ut och ställer sig och tittar efter randonnörer att heja på en söndagsmorgon i Örebro när banan inte går i närheten av den staden!Lycka till alla som kör! Vi planerade att vara i Gävle för att få uppleva lite vändande cyklister på morgonkvisten. Så blev dock inte utfallet. Vi hamnade i Örebro. Så skulle någon navigera rejält uselt under natten så kan de åtminstone se framemot att bli påhejade i Örebro.
Supersnällt men jag har druckit lite pilsner och lovat bort mig imorgon?Kan ta med ett extra kort till starten.
Kan man förvänta sig bilduppdateringar löpande under hela loppet?Klar färdiga gå!
Ett glatt gäng rullar i väg
Visa bilaga 497661Visa bilaga 497662Visa bilaga 497663Visa bilaga 497664
Kan man förvänta sig bilduppdateringar löpande under hela loppet?
Hm, jag har ju bara 11 mil till Hagaström och sova känns ju bortkastat …Ja, du tar väl stafettpinnen nu? ;-)
Såpass alltså, den har jag helt missat. Får ta mig en tur för att kolla upp. Kanske med bil första gången så man inte riskerar att bli ståendes energilös och genomkyld på berget.Oh du saligt ovetande! Har inte berättelserna och sägnerna om Dalkarlsbackens fruktade nordsida nått de hälsingska metropolerna än? Denna mytomspunna klättring i dödens skugga, en backe så tuff att ingen av cyklisterna som nu cyklar Tour de France vågat ge sig i kast med den av fruktan för att inte bara misslyckas utan att även bli tillintetgjorda med ingen utväg annan än att aldrig mer sätta sig på en cykel efter att ha malts ner både fysiskt och mentalt av detta monster bland stigningar.
Att ha som vindskydd under tröjan på väg nerför?Dalkarlsbacken ja, den är så jäkla tuff att dom även delar ut tidningar för dom som cyklar uppför.
Nja, jag misstänker att nieves syftar på de isande vindarna som ofta piskar backen och kyler märg och ben så att inte ens den hårdaste kroppsliga ansträngning förmår generera värme nog för att säkerställa att man tar sig upp utan allvarlig risk för hypotermi och förfrysningsskador.Att ha som vindskydd under tröjan på väg nerför?
Nä den slänger man när man läst klart.Att ha som vindskydd under tröjan på väg nerför?