[Kalender] SBR 20!!! - Dead End i Glasberga, söndagen den 8/5-2016

larsaw sa:
Tack för förtydligandet, dom där Televerket-gubbarna kan man lita på ?

Det vet du! Jourhavande medmänniska och personlig assistent. I alla fall om ambulans skall tillkallas, vilket lyckligtvis inte ens var nära.

jofahjalm sa:
Haha, låter dyrt...

Tycker du att vi skall ha ett träd som det står rambrott/börsras på också eller är det en outtalad självklarhet? Själv skulle jag behöva en korkek att sitta under medan alla andra stångas. Glasberga, no country for old men.

Senast ändrad:
Utan att ens ha anmält mej tvingas jag med stor sorg lämna WO.. Resten av familjen har beslutat sej för att jag inte platsade i släkten denna gång och åker därför själva till STHLM.. Nåt om mamma dotter grej mumlades.. Det positiva är att jag full av inspiration från denna tråd får 3 hela dagar att bygga på hemmastigarna istället.. Kör hårt!

Hasse#7 sa:
jofahjalm sa:
Haha, låter dyrt...

Tycker du att vi skall ha ett träd som det står rambrott/börsras på också eller är det en outtalad självklarhet? Själv skulle jag behöva en korkek att sitta under medan alla andra stångas. Glasberga, no country for old men.

Jag trodde du hade en given plats? På plats med en flaska renat och en megafon, i vilken du vrålar könsord åt åkare som tar chickenlines.

Daniel-Day-Lewis-in-There-001.jpg

Hej
Har åkt förra året i Åre och några gånger i Flottsbro. När det gäller hopp så kändes det ibland i Åre att jag lyfte från marken och det kändes skitläskigt. Men just att hoppa och köra var det som lockade mig till mtb. Förra årets reijs i Gömmaren missade så när jag såg det här så var det ju bara att slå till....
...men nu känns det som om det blir chicken på det här droppet. Både för att man är feg dessutom vet jag inte om cykeln pallar det här. Men expertisen här kanske kan hjälpa till?
Eftersom jag är novis så köpte jag en imstegscykel. En miss idag för jag är fan fast med det här nu. Iallafall gillar cykeln iallafall men håller den för liiiite hoppande och droppande.
Kona Precept 130
Så alltså 130 slag fram och bak.
Och i anmälan det här om däck? Kör med de som följde med.
Tack för lite tips till en nob

Den för ett jävla liv men kan jag stå med den bredvid spåret å hejja?

Bilagor

• yak.jpg
    yak.jpg
    67.3 KB · Besök: 53
Ok lite otydligt av mig.
Q: Är cykeln för klen?
Om A: den håller > då känner jag mig säkrare att göra "dummare" saker på den :)
Om A: för svag > chicken line it is

Cykeln håller garanterat så länge inte piloten gör något vansinnigt. Men om din tidigare erfarenhet av att hoppa är att du kanske har lyft från marken tror jag inte du kommer köra grejerna i Österälje

Macius sa:
Ok lite otydligt av mig.
Q: Är cykeln för klen?
Om A: den håller > då känner jag mig säkrare att göra "dummare" saker på den :)
Om A: för svag > chicken line it is

Nu är jag inte den mest lämpade för att svara på frågorna. Men det finns olika storlekar på hopp i banorna. Du kommer säkert kunna prova något litet och mellan för att sedan avgöra om vill utsätta cykeln eller kroppen för mer. Jag skulle inte hoppa, men jag är varken bra eller ung. De som tränar mycket på hopp och stök tycker nog att banan är ok. Det är upp till dig helt enkelt, men till mål kommer du säkert på ett eller annat sätt.

jofahjalm sa:
Cykeln håller garanterat så länge inte piloten gör något vansinnigt. Men om din tidigare erfarenhet av att hoppa är att du kanske har lyft från marken tror jag inte du kommer köra grejerna i Österälje

+1 SBR kan vara allt från parallell-körning i traktorspår, tidshets på rådjursstigar eller DH-inspirerade "icke-rådjursstigar".
I Glasbergar sniffar vi på det sistnämnda segmentet :) MEN alla DÖDS-grejer har ju fegislinjer, så tror hen sig inte besitta verktyg eller kunskap för DÖDS är det bara att ta den tidsbestraffande princesslinjen...

image.png

Sen är det väl så att vi är ju ändå rätt hyggliga men skrytsamma gubbar som fixar här, så bara ni vågar släppa sargen så är det igentligen ingen fara. Min hoj har 140/130mm slag samt "lätt"vikta 29"-hjul, kör jag sträckorna smooth så bottnar jag varken fram eller bak ?

larsaw sa:
Sen är det väl så att vi är ju ändå rätt hyggliga men skrytsamma gubbar som fixar här, så bara ni vågar släppa sargen så är det igentligen ingen fara.

+1
Dagens (tjuv)tränande tjej och kille tog sig an det beryktade Döds-droppet och satte det lika enkelt som om det vore hopp utför en trottoarkant. Så mycket Döds var det alltså med det droppet.... :-)

AJ sa:
larsaw sa:
Sen är det väl så att vi är ju ändå rätt hyggliga men skrytsamma gubbar som fixar här, så bara ni vågar släppa sargen så är det igentligen ingen fara.

+1
Dagens (tjuv)tränande tjej och kille tog sig an det beryktade Döds-droppet och satte det lika enkelt som om det vore hopp utför en trottoarkant. Så mycket Döds var det alltså med det droppet.... :-)

En stenkista i landningen löser det.

När jag åkte hem från jobbet vid 19:30 svängde det ut en röd pickis med svagt gult rutmönster längst ned, den kom i rondellen från Glasberga, och hade tre skogscyklar på flaket. Håller det på att bli ett Mikro-Whistler i trollskogen?

Hasse#7 sa:
Svängde det ut en röd pickis med svagt gult rutmönster längst ned, den kom i rondellen från Glasberga, och hade tre skogscyklar på flaket. Håller det på att bli ett Mikro-Whistler i trollskogen?

Jag myser av välbehag :) även fast det börjar bli fasligt mycket smygtränande...

Ha! Jag kommer vara glad om jag kommer i mål utan ha hostat lungorna ur mig.

För övrigt tror jag jason vinner.

I all ESS-hets så vill jag passa på med två grejer gällande Glasberga-race't.

1. Deltagarlistan har varit lite dåligt uppdaterad men är nu korrigerad.
55 anmälda varav 36 har pröjsar in, det kommer att skickas ut betalningspåminnelse/bekräftelser under helgen.
2. Alla sträckorna är nu i stort sätt helt klara. Av vad jag observerat så har två hopp fortfarande några lösa ribbor, så ev tjuvtränare ombedes att för er egen säkerhet avstå dessa... Det rör sig om ett stort hopp över bäcken (med plattlandning innan målgång), samt hoppet över grillplatsen :)

Med det sagt önskar jag alla en trevlig helg, don't break a leg! (speciellt ni som ska ner o hetsa i Vallåsen)

Senast ändrad:
H, Om jag vinner det vete fan. Det finns så många duktiga förare alltså. Viktigast är att ha kul, därför jag kör dessa sbr för dem är jävligt roliga och skönt häng!

Senast ändrad:
Jävla tjuvträningshets det var här. Hur många är det som varit och rekat nu egentligen? Känner ju att jag MÅSTE ta mig dit innan nu för att inte bli utskämd, men hinner fan inte :,(

Jag ska försöka vara där kl 10 imorn och stannar några timmar innan jag drar vidarr till flottsbro. Sälskap uppskattas!

Mr_J sa:

Haha, härligt att du vill vara med men till detta event anmäler ni er mha vårt formulär länkat i inbjudan.

BTW, nån har iaf varit o smygtränat Ladder Droppet i helgen...

LadderDroppet.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp