[Kalender] SBR 20!!! - Dead End i Glasberga, söndagen den 8/5-2016

Tack för idag!
Grymt bra ordnat. Utmanande och roligt. Nu är man helt slut. Visste inte att man kan cykla ner för dödsstup och annat. Nu får man ju helt klart ett annat perspektiv på var i skogen man kan cykla.

Tack o bock så mycket för alla goda omdömen!

Resultatlistan kommer upp under kvällen, imorn även ngn form av excel-fil med allas sträcktider :)

larsaw sa:

Resultatlistan kommer upp under kvällen, imorn även ngn form av excel-fil med allas sträcktider :)

Äsch, det viktigaste är att vi är helt på det klara med att jag slog både Luthman och Swoop!

Färjan nu. Bara 25km kvar. Superdag, så värt varenda sekund. Cykelmänniskor är trevliga, till och med jofawictor kan sköta sig korta stunder. :)

jofahjalm sa:
larsaw sa:

Äsch, det viktigaste är att vi är helt på det klara med att jag slog både Luthman och Swoop!

Bajs! Det är bara för att jag laddar hårt och går omkull!

Instämmer, sjukt bra arrat och riktigt roliga sträckor. Kommer garanterat åka tillbaka. Mediebevakningen verkade va på topp i vanlig ordning, väntar på resultaten:) Tack för idag

Hemma i sandviken igen efter en heldag i Glasberga. stort tack till arrangörerna för roliga och utmanande banor.

Stort tack för idag!! Makalöst bra utnyttjad kulle det där.
Så otroligt kul att folk engagerar sig och bygger stig.
//P

Så sjukt kul! Tack hörrni. Och så sjukt kul att våga hoppa på guppen som såg ut som värsta monstruösa jättejättestora dödshoppen vid första anblicken.

HT for life.

ij sa:
Stor tummen upp till arrangörerna för förstklassigt tävlingsarrangemang!

Här kommer lite bilder från dagen: http://www.arun.se/sbr-20-glasberga-dead-end/

Mestadels stilstudie från ladder-drop'et ^_^

Härliga bilder.
Och grymt av arrangörerna att fixa ett troll under/bredvid bron som extra krydda:
DSC9891.jpg

/Johan

larsaw sa:
Alltså, så här set i backspegeln så är det rätt nördigt att noja över Ladderdroppet, den fetaste utmaningen är att plocka SS5's "Stepdown of Hell" med fart o finess...

Det här var ju faktiskt helt sant. Alla drop och grejer var ju rätt lugnt, den här grejen var ju det knepigaste att få något flyt i .

Jag tror jag gjorde tävlingens minst graciösa åk på A-linjen genom stenkistan, utan att vurpa, och det lär fortfarande ha varit bra mycket snabbare än att ta någon annan linje där. Annars tyckte jag första kurvna på SS1 var bra knepig och jag tänka mig att den var ganska avgörande.

Den minns jag inte. Måhända sket jag i att svänga, kan ha varit därför det tog sån tid för mig att komma runt.

Senast ändrad:
jofahjalm sa:
Jag tror jag gjorde tävlingens minst graciösa åk på A-linjen genom stenkistan, utan att vurpa, och det lär fortfarande ha varit bra mycket snabbare än att ta någon annan linje där. Annars tyckte jag första kurvna på SS1 var bra knepig och jag tänka mig att den var ganska avgörande.

Du var magnetisk på step down from hell. Ingen annan hade så mycket kontakt med underlaget. Genom magnetismen slapp du otb. Var tacksam.

jofahjalm sa:
Du hittade en sten som ingeen annan sett, A+ linjen kanske?

Tack för en grymt sjysst dag!! Imponerad av alla timmar som måste plöjts ner i skogen för att vi skulle få ha det så här skoj idag! Tack också till fotograferna!!

Podiumbilder. Hög genomsnittsålder på herrpallen. 42,7 år om man tar bort Mattias. Nu får ungdomarna skärpa sig!

sbr20podiumdam.jpeg

sbr20podiumherr.jpeg

Senast ändrad:
durietz sa:
Och HÄR kommer en resultatlista där jag adderat kolumn med placering på varje SS (finns det någon sett att göra detta på något automatiskt sätt??): https://www.dropbox.com/s/vv9uqtrll01q84p/SBR20 - Resultatlistan_perSS.xls?dl=0
Snabbanalys: Dom flesta fick vad dom förtjänade, men starkt av Lilja att köra in på 5e med en 22a på SS2.

Topp, då är det bara en heatmap o graf så är vi helt kompletta :)
Håller med, starkt kört av Lilja som tidigare hängt omkring 10'e platserna, nya åket har visst gjort susen för motivationen ;)

Tack för ett sjukt bra arrangemang! Trots att jag inte kom i mål så är jag nöjd med dagen och med tiderna på ss1 och ss2.

durietz sa:
Och HÄR kommer en resultatlista där jag adderat kolumn med placering på varje SS (finns det någon sett att göra detta på något automatiskt sätt??): https://www.dropbox.com/s/vv9uqtrll01q84p/SBR20 - Resultatlistan_perSS.xls?dl=0
Snabbanalys: Dom flesta fick vad dom förtjänade, men starkt av Lilja att köra in på 5e med en 22a på SS2.

Klistra in följande formel i en tom kolumn brevid tiderna för varje SS

=IF("Petryk"=C8;1;(RANK(F8;F:F;1)))

Funkar det inte så använd bara

=RANK(F9;F:F;1)

Macius sa:

Gick inte på den första där men körde RANG som det så fint heter på svenska och får NÄSTAN rätt resultat: https://www.dropbox.com/s/q1j7rz6h3ak6l5c/SBR20 - Resultatlistan_perSS_2.xls?dl=0

Men varför i %&/#€& blir det fel på 3an i listan i varje kolumn? (tack för Excel-kursen f ö)

larsaw sa:
durietz sa:

Topp, då är det bara en heatmap o graf så är vi helt kompletta :)
Håller med, starkt kört av Lilja som tidigare hängt omkring 10'e platserna, nya åket har visst gjort susen för motivationen ;)

Jefla skitpinnar! Det är ju pinnarnas fel att jag fått en så sunkig tid på SS2! KOM i Strava men helt plötsligt 10sek efter övriga som man åkt jämt med på Strava, i det som kändes som dagens bästa åk. Hur gick starten? Henrik stoppa pinnen i hålet & det piper inte.. Henrik väntar några sekunder & försöker igen varpå det piper. Uppenbarligen gick starten redan vid första försöket, vilket fiasko!

durietz sa:
Macius sa:

Gick inte på den första där men körde RANG som det så fint heter på svenska och får NÄSTAN rätt resultat: https://www.dropbox.com/s/q1j7rz6h3ak6l5c/SBR20 - Resultatlistan_perSS_2.xls?dl=0

Men varför i %&/#€& blir det fel på 3an i listan i varje kolumn? (tack för Excel-kursen f ö)

Ok . Excel är ett jävelskap men oftast har det rätt , det gäller bara att hitta hur den har tänkt på riktigt.

Ok en kort förklarning. t.ex på SS5 så är Andreas faktiskt femma....
Excel räknar egentligen allt i nummer och inte tid som det är i det här fallet. Så om man konverterar tiden 00.00.57 till siffror och sen ökar antalet decimaler till 19 st så ligger han på femte plats :)
Jacob Johansson slår då honom med 1 sådan ytterlig decimal!

Vet inte hur exakt ni mäter här SBR men jag har hört att i Alpina världscuppen så har de max hundradelar.

Man kan använda formler för att avrunda tal =ROUND(Q8;5) eller på svenska kan det vara =avrunda(Q8;5) sitta siffran i formeln är antalet decimaler , i det här fallet fungerade 5 decimaler på just tid.

Oftast kan man kombinera formler i varandra men här funkar det inte av någon anledning så lägg till en kolumn där du använder avrundningsformeln och sen till höger om den lägger du in rangformeln på det avrundade resultatet.

I mitt jobb behöver jag sällan räkna tid, bara pengar så det här var ju ganska lärorikt.

@Macius: Fattar ändå inte, hur kan han t.ex. vara 5a på SS2 med samma tid som den ovan? Har ju samma underliggande värde även om det inte är omräknat till tid?

@Lilja: Riktigt surt! Tror vi får köra en rematch i gryningen mellan dig, blajdan och PEF för att reda ut det hela.

@durietz

Det gick inte att skicka filer med PM så jag hittade din epost.

Skickade över din fil omarbetad där du kan se den minimala skillnaden i resultatet och ett sätt att komma runt det.

Ingen superhöjdare på cykling men kan en del om Excel. Och det man inte kan om excel hittar man här:

Pinnfipplet är en extra krydda på SBR:erna. Jag fick en rejäl dos i slutet av SS4. Ska träna intervaller med atrapp inför nästa race.

Tillbaka
Topp