Stämmer in lovsongen och tackar för ett riktigt kul och perfekt arrat race. Min Grinchy old danspartner hade vrickar foten i sista tangon innan racet men det löste sig då Jimel också var utan. Tack Jimel för kul race, när kommer filmen? Mycke prerace surr om a och b linjer och spännande överraskningar kan vi konstatera helt i onödan så här efterskott, delvis p.g.a att den mest utmanande men kanske skojigaste linjen ströks p.g.a säkerhetsskäl i det hala underlaget vilket gjorde det bekvämt att slippa välja. Men även för att banorna var mycket bra dragna utan dolda faror, ärliga och kul utmaningar som jag tror alla kunde ta genom att anpassa farten efter sin förmåga.
Var ändå lite avvaktande och la in aldeles för lite atack på dom första SS men ökade takten vartefter värmen i kroppen och själförtroendet steg efter varje SS. Gjorde en in i det sista taktisk lätt däcktryckssänkning i fram precis innan SS1, tänkte att lite ökat framhjulsgrepp går före fart i det hala och tror jag lyckades pricka optimalt för mitt fartområde då jag varken hade släpp eller genomslag. SS4 och 5 var absolut roligast med SS4 som favoriten vilken även triggade igång adrenalinpumpen ordentligt på gubben som vägde upp mjölsyran som infann sig i låren på dom tunga tramppartierna. Sinkades en rejäl bunt sekunder i en nedfart i ss5 av farsan som var ute med sina söner och såsade fram mitt i spåret mellan bandningarna, vägrade flytta på sig och mumlade nåt om ingen tävlingbana här. Det finns hopp om tillväxten i sporten då småkillarna var smartare än farsan och höll sig utanför bandningen. Tyvärr var det inga fler SS sen, hade lätt velat köra om 4 och 5, riktigt kul.
Upploppet innan målgång var det öppna spläll och tackar Cykelkanalen som tog den här fina bilden från målgången.
Tycker eftersnacket klingat av lite väl snabbt här.
Jag vill bli bättre och önskar få lite coaching, troligen sitter jag helt fel på hojen, fel höjd, fel läge och fel linjeval i vanlig ordning. Så kom igen nu......Jofa, Luthman? ?