Kalorier
Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> Supertramps superformel!
> Ta siffran gånger din kroppsvikt så får du
> kcal-förbrukning per timme.
>
> Lungt pass / hårt pass / stenhårt pass:
>
> Sämre tränad motionär: 5 / 7 / 9
> Bra tränad motionär: 7 / 9 / 11
> Elitmotionär: 9 / 11 / 13
>
Tack :-)
Ska jag lägga till vikten på min packning till min kroppsvikt eller ska den räknas som cykelvikt? Skulle vara kul att veta hur mycket energi man förbrukar under en dag om man cyklar. Jag vet att om jag inte äter så börjar jag skaka den andra dagen. Tredje dagen skakar jag inte men det är segt att cykla. Samma sak om man äter under 1000 Kcal/dag men då kommer inte skakningarna men orken försvinner. När Janne Corax cyklade off road på hög höjd räknade han på 500 Kcal/dag. Med detta låga intag skulle medföra att ha tappar vikt men det är tillräckligt högt för att orka fortsätta och inte svimma efter ett tag.
/Stellan
-------------------------------------------------------
> Supertramps superformel!
> Ta siffran gånger din kroppsvikt så får du
> kcal-förbrukning per timme.
>
> Lungt pass / hårt pass / stenhårt pass:
>
> Sämre tränad motionär: 5 / 7 / 9
> Bra tränad motionär: 7 / 9 / 11
> Elitmotionär: 9 / 11 / 13
>
Tack :-)
Ska jag lägga till vikten på min packning till min kroppsvikt eller ska den räknas som cykelvikt? Skulle vara kul att veta hur mycket energi man förbrukar under en dag om man cyklar. Jag vet att om jag inte äter så börjar jag skaka den andra dagen. Tredje dagen skakar jag inte men det är segt att cykla. Samma sak om man äter under 1000 Kcal/dag men då kommer inte skakningarna men orken försvinner. När Janne Corax cyklade off road på hög höjd räknade han på 500 Kcal/dag. Med detta låga intag skulle medföra att ha tappar vikt men det är tillräckligt högt för att orka fortsätta och inte svimma efter ett tag.
/Stellan