Kan du cykla 30km under timmen och springa milen under 50 minuter?

Kan du cykla +30km på 1h och/eller springa 10km under 50 minuter.

• Jag kan/har kunnat cykla +30km under 60 minuter.

Röster: 59 15.1%
  • Jag kan/har kunnat springa milen under 50 minuter.

Röster: 31 7.9%
  • Jag kan/har kunnat bägge alternativen.

Röster: 209 53.6%
  • Jag kan poppa popcorn.

Röster: 91 23.3%

• Antal röster
    390

Fredrik S

Aktiv medlem
Nej, jag har aldrig cyklat tre mil på en timme, men hoppas och tror att jag skall fixa det framåt slutet på den här utomhussäsongen.

Jag har sprungit milen på 44:59 med officiell tidtagning och på strax under 43 minuter på träning med egen tidtagning.

Jag tycker inte om popcorn, men tror mig veta hur man gör, både micropop och på gammalt hederligt vis med kastrull.

Vegan

Aktiv medlem
Mina mikropopcorn brukar sluta med hälften kolsvarta och andra hälften opoppade. Tror därmed svaret på den frågan är ett kraftigt "nej". 🤔
Jag minns en tentafest hos en polare. Mycket alkohol, Mikropopp -> 15 minuter full effekt. Lågorna kom efter 7-8 minuter. Polaren stängde av mikron, lät elden självsläcka och fortsatte därefter konversationen med andra kompisen. Gissar att flertalet var svarta och inga var opoppade 😆

superdea

Aktiv medlem
Jag minns en tentafest hos en polare. Mycket alkohol, Mikropopp -> 15 minuter full effekt. Lågorna kom efter 7-8 minuter. Polaren stängde av mikron, lät elden självsläcka och fortsatte därefter konversationen med andra kompisen. Gissar att flertalet var svarta och inga var opoppade 😆
Har eldat upp en påse micropop i micron, luktade så jävla illa i hela lägenheten lång tid efteråt...

Emil777

Aktiv medlem
Nu blir jag kränkt! Har inte och har inte haft vare sig bil eller carport.
Sorry, pollen måste absolut utökas med ett alternativ.
- alt 5, "jag känner mig kränkt"

saknades faktiskt som alternativ i denna fredgs-poll.

...men skit i det. Kolla på den här bilden och dröm om helgen !

fridens !

Bilagor

• 1F075356-03B2-45A3-8186-E8AE5A8DFDE1.jpeg
    1F075356-03B2-45A3-8186-E8AE5A8DFDE1.jpeg
    1.3 MB · Besök: 33

Havoc 5

Aktiv medlem
Jag tycker frågan är ställd på ett provocerande vis.
Jag är ickebinär också.

fhloston

Aktiv medlem
Alla internetcyklister kan väl åtminstone äta popcorn?

Jag har inte koll på vad jag har för bästa tid på 30 km. Men jag har snittat precis över 30 km/h på 10 mil. (solo)

GoranS

Aktiv medlem
Jag tycker frågan är ställd på ett provocerande vis.
Jag är ickebinär också.
[trams]
Har funderat på det här med icke-binär. Det måste alltså innebära att man vare identifierar sig identifierar sig som en etta eller nolla. Frågan är då, är det något mellan 0 och 1 man identifierar sig som? Eller kan hamna var som helst bland de reella talen? Och hur är det med möjligheterna att till exempel röra sig ut i det kompexa talplanet - jag identifierar mig som 7+4i? Eller kanske röra sig ut något högredimensionellt euklidskt rum, typ (1, 4, -3, 4,-17)? Kanske kan man vidga vyerna ytterligare och hamna ute i något funktionsrum. De riktigt normbrytande borde väl dock söka sig utanför Banachrummens trygga värld!?
[/trams]

Bengt-re

Aktiv medlem
[trams]
Har funderat på det här med icke-binär. Det måste alltså innebära att man vare identifierar sig identifierar sig som en etta eller nolla. Frågan är då, är det något mellan 0 och 1 man identifierar sig som? Eller kan hamna var som helst bland de reella talen? Och hur är det med möjligheterna att till exempel röra sig ut i det kompexa talplanet - jag identifierar mig som 7+4i? Eller kanske röra sig ut något högredimensionellt euklidskt rum, typ (1, 4, -3, 4,-17)? Kanske kan man vidga vyerna ytterligare och hamna ute i något funktionsrum. De riktigt normbrytande borde väl dock söka sig utanför Banachrummens trygga värld!?
[/trams]
Jag tror att många av oss borde klassa oss som nollor i den binära talrymden.

Havoc 5

Aktiv medlem
[trams]
[/trams]
Haha, vad fan vet jag? Googlade ordet själv tidigare ikväll och lyckades inte ta till mej informationen.
Tänkte: jag kastar in det här och listar ut det hela utifrån svaren jag uppbringar?
Men hittills tycks jag gå bet.

Berk

Aktiv medlem
[trams]
[/trams]

Jag tycker om rationella tal. Vet dock inte om jag identifierar mig som en av dom. Och 0 och 1 är också rationella tal. Jag kommer inte långt men det här ...

Mikva

Aktiv medlem
Jag identifierar mig starkt med Zariski-topologin, den passar mig väldigt väl för min ideala relation är polyamorös.
är det Zariskitopologin som förklarar behovet av antal cyklar: n+1?

”Zariskitopologin definieras lite annorlunda. Detta beror på att en punkt i ett n-dimensionellt projektivt rum är en ekvivalensklass av punkter i ett n+1-dimensionellt affint rum

Aktiv medlem
Jag tycker om rationella tal. Vet dock inte om jag identifierar mig som en av dom. Och 0 och 1 är också rationella tal. Jag kommer inte långt men det här ...
Appropå tal kan jag bidra med ett boktips: Lilla Nollan och de andra (siffrorna). Eller om Inger och Lasse egentligen tänkte på tal. Många har inte koll på skillnaden mellan tal och siffror.

Spacekitty

Aktiv medlem
Jag kan springa 50 minuter, men jag kommer inte en mil pga jag tar det lite lugnt. Ska jag sikta på att öka hastigheten till jag klarar milen på den tiden eller öka tiden så att jag klarar milen först?

Jag har inge nytta av att kunna springa längre, det är bara 9 km jobbet.

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag kan springa 50 minuter, men jag kommer inte en mil pga jag tar det lite lugnt. Ska jag sikta på att öka hastigheten till jag klarar milen på den tiden eller öka tiden så att jag klarar milen först?

Jag har inge nytta av att kunna springa längre, det är bara 9 km jobbet.
Du får väl flytta en km?

Pfaff

Aktiv medlem
Jag kan inte springa alls pga artros men varför skulle jag öht försöka? Jag har ju en cykel! Mycket smartare sätt att ta sig fram om nån undrar.

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag kan inte springa alls pga artros men varför skulle jag öht försöka? Jag har ju en cykel! Mycket smartare sätt att ta sig fram om nån undrar.
Med kassa tåleder och bråkig ischias så är inte springa första valet, men för 30 år sedan sprang jag 10,5 km på 38,40 efter att ha simmat och cyklat 40 km. Det är bara att fetglöma idag, men frågan var om man kunde eller hade kunnat.

NLC

Aktiv medlem
Rimligen borde detta mätas som en kombinerad aktivitet cykla 30 km och spring en mil på totalt mindre än 110 minuter (ev +change)

Atlas

Aktiv medlem

Aktiv medlem
Jo, för vissa. Definitionsmässigt handlar frågan om det är jogging eller löpning om ansträngningsnivå, inte om tempo/hastighet.

Hasse#7

Aktiv medlem
Man blir mest beklämd av detta. Har sprungit milen med officiell tidtagning på 41:30 samt cyklat 16 mil utan klunga, men inte helt ensam hela tiden med ett tidtaget snitt på 32,5 km/h. Igår cyklade jag mindre än tre mil ganska långsamt och blev jättetrött. Springa är bara att glömma.

Bengt-re

Aktiv medlem
Man blir mest beklämd av detta. Har sprungit millen med officiell tidtagning på 41:30 samt cyklat 16 mil utan klunga, men inte helt ensam hela tiden med ett tidtaget snitt på 32,5 km/h. Igår cyklade jag mindre än tre mil ganska långsamt och blev jättetrött. Springa är bara att glömma.
Vi blir äldre....

Aktiv medlem
Man blir mest beklämd av detta. Har sprungit milen med officiell tidtagning på 41:30 samt cyklat 16 mil utan klunga, men inte helt ensam hela tiden med ett tidtaget snitt på 32,5 km/h. Igår cyklade jag mindre än tre mil ganska långsamt och blev jättetrött. Springa är bara att glömma.
Cykling är vad skidåkning var förr. Dvs nåt "elitmotionärer" går över till när de inte längre kan hålla bra tempo i löpning. Ofta mellan 45-50 år. På cykel eller skidor håller du hyfsat 10 år till, är min uppfattning.

Hasse#7

Aktiv medlem
Cykling är vad skidåkning var förr. Dvs nåt "elitmotionärer" går över till när de inte längre kan hålla bra tempo i löpning. Ofta mellan 45-50 år. På cykel eller skidor håller du hyfsat 10 år till, är min uppfattning.
I mitt specifika fall jobbar jag ju med att reparera efter avsliten hälsena. I övrigt håller jag med. Finns många sega gubbar och tanter som presterar bra på cykel.

BFS

Aktiv medlem
Ja eller som någon sa. Alternativet till att bli äldre är värre.
Jag siktar på att vara evigt ung. Trots ökande andel gråa hår så fortsätter jag (försöka) stegra och ignorera verkligheten. Jag intalar mig att det på nåt sätt förskjuter det biologiskt oundvikliga. Plus att det är roligare att stegra och larva sig.

Aktiv medlem
Mentalt blir ingen äldre än de är vid 27. Vissa är gamla gubbar eller tanter mentalt redan långt tidigare och för de åldras kroppen ikapp det mentala när de blir äldre. Några av oss har aldrig blivit äldre än 12 mentalt och då blir glappet mellan kroppen och knoppen bara större och större med åren. 🤣

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer