Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bengt-re sa:Det är nog för att få kedjan fri från däcket. Flyttar du klingan för vettig kedjelinje ser det ut som kedjan tar i däcket på lägsta växlarna?
Gröncykel sa:Kanske kan du sätta kedjeringen på insidan av bultcirkeln?
Gloria sa:Bengt-re sa:Det är nog för att få kedjan fri från däcket. Flyttar du klingan för vettig kedjelinje ser det ut som kedjan tar i däcket på lägsta växlarna?
Kanske, men det behöver väl inte betyda att det är en bra lösning?:) Jag har aldrig tittat på kedjelinjer förr, så jag är novis. Men det ser fel ut.
Bengt-re sa:Gloria sa:Bengt-re sa:Det är nog för att få kedjan fri från däcket. Flyttar du klingan för vettig kedjelinje ser det ut som kedjan tar i däcket på lägsta växlarna?
Kanske, men det behöver väl inte betyda att det är en bra lösning?:) Jag har aldrig tittat på kedjelinjer förr, så jag är novis. Men det ser fel ut.
Absolut. Det funkar sämre och slits snabbare med kass kedjelinje. Om det finns frigång till däcket så testa att bricka in klingan några mm. Lustigt vevparti btw, ser ut som det ger onödig hög q-faktor. Behövs verkligen det för frigång till kedjestagen.
Gloria sa:Det är för det är el i vevpartiet:)
Pendix. Gillar den, men börjar tvivla på cykeln det sitter på. Eller, delar av den, i alla fall.
Bengt-re sa:Gloria sa:Bengt-re sa:Det är nog för att få kedjan fri från däcket. Flyttar du klingan för vettig kedjelinje ser det ut som kedjan tar i däcket på lägsta växlarna?
Absolut. Det funkar sämre och slits snabbare med kass kedjelinje. Om det finns frigång till däcket så testa att bricka in klingan några mm. Lustigt vevparti btw, ser ut som det ger onödig hög q-faktor. Behövs verkligen det för frigång till kedjestagen.
Gloria sa:Christiania 2hjuler med Pendix elassist.
Och jag vet inte.
Och jag vet inte.
wenna sa:Gloria sa:Christiania 2hjuler med Pendix elassist.
Och jag vet inte.
Och jag vet inte.
Ok men här får du en länk som förklarar kedjelinjen otroligt bra och detaljerat. Sedan kan du mäta din egen kedjelinje och göra eventuella korrigeringar.
https://www.parktool.com/blog/repair-help/chainline-concepts
Gubbcyklist sa:Prova med att flytta in kransen på insidan av bultcirkeln. Om det blir för tight mellan kedja och däck skulle jag föreslå att du monterar av vevlagret för att mäta vevaxeln. Köp sedan ett nytt vevlager med en lite kortare axel. Jag ser att du har en fyrkantsaxel, en sådan kostar inte många kronor.
Gloria sa:Fick svar från Pendix som gjort motorn nu, och de säger flytta kejderingen till insidan, som ni. Då är det bara frågan varför sopprötterna på Christiania inte gjorde det innan.
Men, det är fredag, och framöver kanske jag slipper lägga på kedjan stup i kvarten!