Keps cup

Keps cup
Bruse, du slog mig, inget snack om det. Fast att det blev flera minuter berodde mer på att jag hjälpte Tim som släpade cykeln runt banan. Stackarn slet rejält för att ta sig runt, och kom till sist in i mål.
Men sedan så handlar ju cykling om att ha fungerande cykel hela vägen också. Sidi dojjor fungerar förövrigt väldigt dåligt när man skall gå uppför i snö. Där kan man snacka om bambi på hal is.

Banan var kul, fast det blev ruskigt svårt att ta sig fram efter ett tag. Försökte hänga på Frankel på grusvägen men det var helt kört. Hans cykel var mycket snabbare än min ;) Fick jag bestämma så skulle Spårvägarna gå man ur huse och såga bort det där trädet som man var tvungen att krypa under :(

Vi syns nästa lördag!

Keps cup
Mattias, jag förstod faktiskt att du stanna å hjälpte dina söner. Vad de slet de som stackarna! De är hjältar. Å inge gnäll å tjöt i bilen hem. Hur har du lyckats med uppfostran, de är ju helhärliga?

Keps cup
Ja, träden kändes lite onödiga..
Vi körde ju CX igår liksom. nog med hinder.

Tur att jag var i The Thailand så sent som i veckan och sprang på stranden så man fick träna på att springa i lösa underlag. :)

Keps cup
Den på Darvell var riktigt snygg.....;o) Själv lyckades jag också med en sån i nerförsbacken innna grusvägen. Det var inte lätt och hålla sig på banan i all snömodden.

Keps cup
Hindren igår var helt ok. Fast det kanske blir en vidareutveckling av CX med hinder som man skall krypa under. Det vore något det...

Per K: Det är ju för att ni kör så rackarns fort. Får slå av på tackten sörrö :)

Bruse: När du drog om på sista varvet så iddes jag inte ens försöka mer, så jag skyller på ungarna för all tiden jag tappade :)
Rasmus hade skön inställning. "Jag har fastnat" säger han när han ligger ner i snön, med cykeln över sig. "Har du legat länge" frågade jag. "Vet inte, tror inte det" blev svaret. *skratt*

Fast det var en snabbtcyklande deltagare som hade så bråttom att ta sig förbi att han bokstavligen cyklade över Rasmus cykel. Rakt över framhjulet. Att inte akta sig för juniorer, det tycker jag är dåligt. Försökte cykla ikapp men det var kört och han stannade inte när jag ropade heller :(

Keps cup
Öijer.. jag ska säga åt Ålen nästa gång han har 39 graders feber att han ska såga träd mitt i natten :)
jag ahr en bild på darvells vurpa... typiskt falun :)

<Men det borde väl du känna till Micke eller kräver du att en tolvåring eller fyrtioåring som tävlar för <kanske första gången skall vara tvungen att cykla hela varvet bara för att få vara med i tävlingen?

<Jag trodde att:
<”Kep cup var blodigt allvar men på samma gång helt kravlöst. ”

sorry. förstår ej vad du menar med det. varför ska 12-åringar kunna cykla hela varvet? klart spåret blir sönderkört när det är en smal stig det är frågan om... jag fick nogh min beskärda del av löpningen jag med.

Keps cup
Äh. vadå typiskt falun..
Per K erkänner ju här att han också gick över styret. :p
Ålen hade väl kunnat skicka grannen. ;)

Keps cup
"Postat av: roj63
Skriven: idag 20:45

Efter att ha sett bilderna undrar jag om Gunnar "skräcken" Töjrén cyklade över Darvell? "

-Eller hans framhjul kanske? ;)

Keps cup
förhandstitt:

Herrsenior

Plac. Namn Klubb Järfälla Spårvägen Järfälla Tot.
12-mar 13-mar 19-mar
P T P T P T
1 Magnus Darvell Falu CK 40 50, 05 40 45,28 80
2 Daniel Ericsson Trosa Vagnhärad 35 50, 40 35 47,24 70
3 Max Öste-Macdonald Spårvägen CF 30 54, 16 30 48,39 60
4 Mikael Salomonsson Spårvägen CF 24 55, 45 27 50,37 51
5 Mikael Ström CK Valhall 12 59, 40 24 50,58 36
6 Hjalmar Bengtsson Spårvägen CF 16 58, 22 16 54,47 32
7 Per Kumlin Spårvägen CF 14 59, 03 18 54,03 32
8 Henrik Öjer Falu CK 10 61, 25 21 52,59 31
9 Johan Landström Cykel City CK 27 55, 16 27
10 Pär Strömblad CK Valhall 21 56, 00 21
11 Johan Norin CK Valhall 18 56, 19 18
12 Peter Eklund Spårvägen CF 14 59,07 14
13 Erik Ryno Spårvägen CF 9 61, 33 9

Keps cup
Lite bilder som Oscar(resebilderna har jag tagit..) har tagit på lördagen och Ronya på söndagen samt andra fotografers bilder på oss: www.cyclocross.se/kepscup

Keps cup
Öijer. Fina bilder. det verkar bara som om det var min cykel som gick stadigt nedför målbacken på järfällatävlingen :) schysta vurpbilder.

184 i snitt på dagens tävling föresten.

Keps cup
Öijer (off) Skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite bilder som Oscar(resebilderna har jag
> tagit..) har tagit på lördagen och Ronya på
> söndagen samt andra fotografers bilder på oss:
> www.cyclocross.se/kepscup

Haha - kul bild:
KepscupCX13.JPG

"jag är 12 år å kör juniorklassen"

Keps cup
Uj, nästa gång kanske man skall vara mer observant på vilken klass man anmäler sig till.... ; )
Ork fanns det inte mycket av på det 6:e varvet, speciellt som vi ju värmde upp med att cykla fel och hamna i Segeltorp(!?) innan. Hittade dessutom en rot under snön när jag spårade fel i backen innan brandgatan, så ena knät är 25% större än det andra idag....

Nu hoppas vi på dämpad framgaffel tills nästa gång! (som dock inte blir förrens i Täby)

Keps cup
Sammanställningen finns på de sista sidorna. Du måste anpassa utskriften av PDF-filen för att få med sammanställningen på samma sida som resultatet.

// Jocke

Keps cup
Räknar och räknar...

1-40p, 2-35p, 3-30p, 4-27p, 5-24p, 6-21p, 7-18p, 8-16p, 9-14p, 10-12p, 11-10p, 12-9p, 13-8p, 14-7p, 15-6p, 16-5p, 17-4p, 18-3p, 19-2p, 20-1p

Du kom trea, vilket ger dig 30 poäng. Jag kom fyra och sexa, vilket ger mig 48 poäng.

Keps cup
> Själv tänker jag nog försöka mig på ett klassbyte
> tills nästa gång, så vi lämnar iväg 27 poäng och
> börjar om.... ; )

Jag bytte klass mitt under första deltävlingen. Insåg snabbt att H30 *inte* var min grej... Stannade vid andra varvningen och frågade om det gick bra, och så blev det.

Keps cup
jag vet.

det är för att personerna som stod och prickade av åkare inte tog tid helt eneklt. tidtagaren fotograferade och visste väl inte inte riktigt om att hon var tidtagare..... så kan det gå när organisationen inte fungerar så bra. Tider för en del åkare blev det i varje fall och placeringarna ska stämma.

Är det några felaktigheter i resultatlistan så maila mig om det så rättar jag till.

Senast redigerad av en moderator:
Keps cup
Micke S Skrev:
> jag vet.
>
>
> det är för att personerna som stod och prickade av
> åkare inte tog tid helt eneklt. tidtagaren
> fotograferade och visste väl inte inte riktigt om
> att hon var tidtagare..... så kan det gå när
> organisationen inte fungerar så bra. Tider för en
> del åkare blev det i varje fall och placeringarna
> ska stämma.

Härlig inställning!

> Är det några felaktigheter i resultatlistan så
> maila mig om det så rättar jag till.

Jag ligger bara 5:a totalt, det måste vara fel? Tvåa elelr nåt sånt borde det vara.

Keps cup
Sport

Plac. Namn Klubb Järfälla Spårvägen Järfälla Tot.
12-mar 13-mar 19-mar
P T P T P T
1 Patrik Kjellberg MTB Täby 40 35, 00 35 75
2 Peter Eriksson Spårvägen CF 35 35, 43 40 75
3 Mattias Lindström Ett annat lopp 30 39, 58 24 54
4 Jonas Larsson Fredrikshof IFCK 27 40, 37 21 48
5 Bruse Persson HappyMTB 30 30
6 Peter Kazinczy MTB Täby 27 27
7 Patrik Hörstam Trosa Vagnhärad 24 40, 38 24

Keps cup
Micke S Skrev:
> bruse. du bröt väl första tävlingen?

vet jag inget om? har du bildbevis? ;~)

Keps cup
nej. bara resultatlistorna från järfälla.

kan du komma med någonting mer kontret om du tycker resultatlistan inte stämmer. tex faktisk placering. skicka gärna på min mail eller som ett privat meddelande här på happy så slipper tråden bli någonting annat än kommunikation med stcf, i det här fallet jag.

red
-----------------------------
Postat av: bruse
Skriven: 12:a mars

Man måste va med allt första gången. Nu ahr jag gjort det: brutit!
Efter två varv, eller jag tidigare, la bodyn av, bara trampa luft. Då tog Mattias L chansen att köra om mig... hehehe Ananrs låg han lååångt efter...
-------------------------------------------------

blir arbetet lättare med resultatlisterna om det kommer in falska protester?

Senast redigerad av en moderator:
Keps cup
Micke S Skrev:
> nej. bara resultatlistorna från järfälla.
>
> kan du komma med någonting mer kontret om du
> tycker resultatlistan inte stämmer. tex faktisk
> placering. skicka gärna på min mail eller som ett
> privat meddelande här på happy så slipper tråden
> bli någonting annat än kommunikation med stcf, i
> det här fallet jag.

Äh, jag skoja bara! Bara putt för att jag fick bryta i lördags. Men det var första gången, så det var en ny upplevelse.

Tack för kuliga tävlingar!

Keps cup
Bruse, ta ditt nederlag som en man. Så går det när man tvättar cykeln för noga *elakt skratt*

Fast du kan få låna Tim´s bema fler gånger om du vill, du såg i alla fall nöjd ut när du cyklade på den :)

Keps cup
Det var kul att tävla i söndags även om det blev en del löpning. Min teknik är inte 100% i normala fall och i söndags var den ännu sämre pga tävlingshets och årsdebut. Jag kan inte låta bli att imponeras av det höga tempo som eliten orkar hålla varv efter varv. Kul för min klubb att Gunnar orkade tampas med Darvell och Danne E i ett par varv. :)

Keps cup
roj63: Håller med. Det är grymt tempo. I nerförsbackarna (dom tekniska) kan jag nästan hålla jämn takt, men när det blir platt eller uppför verkar det som om dom har mycket snabbare cyklar.

Tillbaka
Topp