Kjellstur - mudrace

• Trådstartare Trådstartare bmx
  • Start datum Start datum
Kjellstur - mudrace
Jag visste att det fanns dom som körde, men inte så många, på en och samma plats!
Man spanade lite samtidigt som man ställde av någon i backen.
Höll t.o.m. på att missa högersvängen i slutet där. Tur att den som var bakom hojtade till. :)

Kjellstur - mudrace
Var det nån mer än jag som saknade 3 km på trippmätaren? Jag var inställd på 78 km men tydligen skulle vi bara åka 75 :-) Det gjorde i och för sig inte så mycket.
3.48 blev sluttiden för min del. Tiden blev väl ok men placeringen 31:a av 194 i motoinsklassen är jag himla nöjd med. :-)
Nu är det förberedelse inför Kolmårdsbiken som gäller.
/christer

Kjellstur - mudrace
Jag hade 79 km på min mätare i mål, Den visade fel på 1,4 km+ jämfört
med arrangörernas skyltar, eller så körde jag fel nånstans.
Är det bara jag som tyckte det var för lite singeltrack? Svårt att
hålla uppe motivation på ändlösa grusvägar.
Fast i stort var ändå turen fin må jag säga, och bra arrangerad.
Blott fyra ynka minuter plågar mig på fel sida om fyra timmar,
till nästa år kanske.

Kjellstur - mudrace
MrKling och Wejden, jag får tacka för sällskapet vid "krampbacken". Det var jag som stod och tog emot er ;o). Sen tror jag att det var Kling med flickvän? som jag hade sällskap med långa stunder? Jag körde en brun Kona, och då menar jag inte bara lerbrun!!

Kjellstur - mudrace
Dom som körde långa roslagsleden i höstas skulle ha känt igen sig. Kallt, regnigt och lerigt. Speciellt uppmuntrande var nerförsbacken där Röda Kors personalen stog och häckade :/

Jag hade ca 75 km på mätaren, och i PM:et stog det 75 km så jag tror att det stämmer :)

Kjellstur - mudrace
Jag fick ihop 77.8 km men jag är osäker på om det stämmer.
Insåg dock under loppets gång att jag inte hade koll på hur långt loppet var.
Jag hade mina aningar om att det var mellan 71 och 78 km..
Bra att veta när man kan ge allt för att köra ikapp eller ifrån folk ju.
Markeringarna borde visa hur långt det är kvar istället för hur långt man har åkt.

Kjellstur - mudrace
Bilder, jag vill se bilder.
Ingen som har karlskogas lokaltidningar, eller värmlands..
Såg en fotograf från Karlskoga kuriren som var ute och fotade nämligen. :D

Kjellstur - mudrace
jag har några bilder som jag kan lägga ut senare i veckan. 1 på tätet vid andra vätskekontrollen och sen lite övriga bilder bla på mig själv!

Nån som vet när dom tänker lägga ut kartsimuleringen för 2005? Vore skoj att se hur man åkte de olika sträckorna.

Kjellstur - mudrace
Jag fick 80,5 men jag cyklade i och för sig hem genom karlskoga också.
Det är ju först efter 8 mil som det börjar ge nåt tycker jag.....

Kjellstur - mudrace
KARBONSTYRE????? Jag vann en Enervit flaska......
Nåväl, alltid kul att få något pris efter all möda!

Kjellstur - mudrace
Det var utlottning på startnumret. Det var ju dock inte så att det
basunerades ut direkt utan de hade ett litet bord vid ingången
till ishallen och jag bara knatade förbi och hörde några fråga en dam där
om de vunnit och då letade hon i en lista.

Kjellstur - mudrace
Japp, ett karbonstyre :-) Förra året vann jag teflonspray...
Kan tänka mig att de får en del priser över eftersom det inte var särskilt mycket info om att man kunde vinna. Förra året sa dem till mig när jag gick förbi att jag hade vunnit så i år visste jag att jag skulle fråga. Men om man inte viste det så...

Kjellstur - mudrace
Jag vann en shimanotröja, storlek XL, som min hälft nu glatt springer omkring i. Men den är fin att titta på i alla fall...

/Ida

Kjellstur - mudrace
Om jag finge så skulle jag personligen avstå från lotteri eller skänka bort ev. lotterivinster mot en placering bland dom 50 främsta.För så mycket mera intensivare och mängd träning kan det väl inte vara för det??

Kjellstur - mudrace
Min stora vinst blev en uppsättning Deore växel kablar :-) kul att vinna nått i alla fall.

Appropå distans, fick 77,4 på Sigman och 78,2 på Pulsklockan så runt där ligger det nog.

Visst är det väl kul med lite kladd i banan i alla fall?

Kjellstur - mudrace
Vad tycker Ni om de där tidtagningsmanickerna som satt på nummerlappen? Jag tappade min egen, men en vänlig själ bakom mig plockade upp den så jag fick den ut med banan. Jag plockade förresten upp tre stycken andras tidtagarmojänger. Systemet med ett band runt vaden som man har på VR fungerar ju bättre ut "tappningssyfte" för den kan man ha under strumpan.
/galileo

Senast redigerad av en moderator:
Kjellstur - mudrace
Jag fick 75,15 km på trippmätaren. Sedan vann ju Ida en tröja åt mig :-). Själv fick hon blåmärken, men så går det om man ramlar.

Ahlquist, tack för sällskapet!!

Kjellstur - mudrace
Min dator (Polar) fick det till 76km, enligt klockan, och 76.7km när jag plockat in det i PPSW. När jag passerade 70km skylten stämde det exakt med vad tripmätaren visade...

Ett förbannat kul lopp! Bökigt och stökigt, kräver lite mer av cyklisten än vad många andra LL gör. Tar man bort 80% av all grusväg från Kjell's Tur och lägger till lite snabb singletrack så får man ett annat av mina favoritlopp; Ränneslättsturen ;-)

Kjellstur - mudrace
Rena skräpet. Tappade en redan innan start trots att jag tejpat fast den, hela platspåsen den låg i sprack. Håller med om att de man fäster runt benet eller gaffeln är bättre.

Om du skulle tappa den så är det bara mellantiderna du missar. Målgången håller dem koll på endå.

Kjellstur - mudrace
jtl skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Om du skulle tappa den så är det bara
> mellantiderna du missar. Målgången håller dem koll
> på endå.
>

Hur då? Trodde att man blev DNF om man tappade chippet. Eller kanske om man går till tidtagningen direkt efter målgång och säger till?

Kjellstur - mudrace
Sedär. Där va den. Dumt att man gick in på resultatsidan för att försöka hitta den.

Tappade 40 platser mellan 1:a och 2:a kontrollen, sedna höll jag den placeringen ganska bra. Fast det säger egentligen inte så mycket, det blir intressant först när man kört tävlingen två gånger (eller mer).

Vad är relativ fart? Förstår inte den kolumnen riktigt.

Tillbaka
Topp