Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rattnalle sa:Beror ju på var du bor.
nieves sa:Bra skor och handskar, sen vad som är bra i ditt klimat där du cyklar är frågan. Själv kör jag plattisar i plast och kan därför ha vilken sko som helst. För händerna dubbla lager när det är riktigt kallt, fingervantar innerst dunhandske ytterst.
Övrig klädsel är helt upp till hur hårt man kör men lager på lager och ylle närmast kroppen är grundtipset. Så ett underställ i ull är bra och luktar inte illa som syntet.
Tvätta med rätt tvättmedel bara så håller sig yllet fräscht länge.
Allroad sa:nieves sa:Bra skor och handskar, sen vad som är bra i ditt klimat där du cyklar är frågan. Själv kör jag plattisar i plast och kan därför ha vilken sko som helst. För händerna dubbla lager när det är riktigt kallt, fingervantar innerst dunhandske ytterst.
Övrig klädsel är helt upp till hur hårt man kör men lager på lager och ylle närmast kroppen är grundtipset. Så ett underställ i ull är bra och luktar inte illa som syntet.
Tvätta med rätt tvättmedel bara så håller sig yllet fräscht länge.
Jag skulle säga tvärtom. Skippa underställ i ull för det blir blött och torkar inte lika snabbt vilket leder till att man kyls ner. Been there done that.
https://happyride.se/forum/read.php/1/3452166/page=1
Ställde typ samma fråga förra vintern och fick bra tips då.
Tommi87 sa:Jobbat rätt mycket utomhus i ur och skur.
Spelade ingen roll om du var torr eller dyngsur ullen var alltid överlägsen synteten tyckte jag.
Frös aldrig och upplevde inget problem med torktider.
Tyckte inte man kände sig blöt heller för den delen, fastän man var det.
Sen andades den grymt bra, så temperaturväxlingar fick inte den där plastpåse effekten som syntet kan ge.
Så jag säger ull närmast kroppen och sedan någon vindavvisande skaljacka och byxor.
Blöt det blir man alltid. Antingen av svett eller regn. Så jag skippar regnkläder.
Woolpower har bra grejer i olika tjocklekar så att man kan anpassa lite efter väder och vind.
Rattnalle sa:Min erfarenhet av den eviga ull vs syntet är att om det finns en chans att hålla sig rimligt torr är syntet bättre eftersom det torkar bättre. Är det oundvikligt att bli blöt och man ska vara det länge är ull bättre. Ska man inte vara ute så länge och vill ha det torrt i rimlig tid till nästa gång man går ut är syntet också bättre.
Jag håller med om att det kalla blöta är svårare än när det är ordentligt kallt.Pfaff sa:Rattnalle sa:Min erfarenhet av den eviga ull vs syntet är att om det finns en chans att hålla sig rimligt torr är syntet bättre eftersom det torkar bättre. Är det oundvikligt att bli blöt och man ska vara det länge är ull bättre. Ska man inte vara ute så länge och vill ha det torrt i rimlig tid till nästa gång man går ut är syntet också bättre.
Jag har löst problemet så att jag har både ull och syntet samtidigt ?
Tvättar man syntet rätt och ofta är det verkligen inget problem med lukt.
Det är slutpendlat för min del men under alla pendlingsår - i Malmö - har plusgrader strax över nollan, regn och blåst varit utmaningen snarare än kyla, snö och slask.
Där har vanliga kraftiga skor med överdrag, fodrade trekkingbyxor, två baslager och en windbreaker alt en väl aspirerande regnjacka fungerat 99 av 100 vinterdagar.
Rainlegs kan va bra att ha med sig i väskan.
n3wton sa:Ah, en tvillingsjäl!? +1!
Rattnalle sa:Jag tror utifrån vad ni som bara tycker ull funkar skriver att det finns en viktig aspekt ni förbiser. Vi svettas radikalt olika mycket. Jag svettas så jag blir blöt på kroppen om det är varmare än 30 grader ute. Annars inte. Givet att jag har en vettig mängd kläder på mig då. Därför håller jag mig som regel torrare i syntetställ där ångan vädras ur snabbare medan ullen behåller mer av fukten. Svettas man mycket ja då är det där med att vara bekväm blöt alltid aktuellt, andra spelregler.