Kompressor från Jula

Kompressor från Jula
Vad tros om den här?
Jag köpte en 6l från Jula för något år sedan på rea, https://www.jula.se/catalog/verktyg...sorer/barbara-kompressorer/kompressor-016441/

Skulle jag köpa ny i dag skulle jag titta på en med större tank. 6l är i minsta laget för breda 29" däck även om det funkar.

Ett tips är att köpa en luftpåfyllare som är lätt att läsa av, klippa av nippeln och sedan montera https://www.sks-germany.com/en/products/mv-easy/ (finns på XXL för 79:-). Funkar perfekt och du slipper en läckande adapter.

Kompressor från Jula
Jag köpte den här från Classe som verkar vara i pricip samma:

Den funkar till att poppa slanglöst men är något högljudd.
Jag har nog en likadan. Högljudd som f-n (använder hörselkåpor eller springer ut när jag startar den)

Vet du om/hur den behöver servas?
Jag har haft den i 5-6år och använt den ganska mycket.

Förutom att låta högt så funkar den fint.

Kompressor från Jula
Jag köpte en liknande från Stanley på 6 liter. Den funkade bra att fylla däck med men man får ju ha hörselkåpor på vid använding. Gav bort den och nästa jag köper blir en av "tyst" typ som vi har på jobbet. Väl värt 500 kr extra att inte få hörselskador.
Den här var ännu tystare.. Hm

Kompressor från Jula
Jag köpte en 6l från Jula för något år sedan på rea, https://www.jula.se/catalog/verktyg...sorer/barbara-kompressorer/kompressor-016441/

Skulle jag köpa ny i dag skulle jag titta på en med större tank. 6l är i minsta laget för breda 29" däck även om det funkar.

Ett tips är att köpa en luftpåfyllare som är lätt att läsa av, klippa av nippeln och sedan montera https://www.sks-germany.com/en/products/mv-easy/ (finns på XXL för 79:-). Funkar perfekt och du slipper en läckande adapter.
Jag kör bara racer/gravel så det kanske räcker ändå. Bra tips med munstycket. Har ett sånt hemma redan.

Kompressor från Jula

Hm, jag har 6l, och tycker verkligen inte det går mycket för att poppa däck, och då har jag inte ens en presta-påfyllare utan får en hel del läckage..

När man vill fylla bilen får den dock jobba en del :p

Kompressor från Jula
Nej, det trar inte så mycket och mindre med riktig presta fyllare. Billigare och bättre med oljesmord tydligen. Missade det.
Bättre med oljesmord? Ska man köra mycket håller jag med. Men för att poppa något däck nån gång ibland och justera trycket i bilhjulen och ev blåsa rent något så tycker jag dessa små oljefria funkar utmärkt. Jag har den gula Stanley från Jula och den har funkat bra några år nu. Visst väsnas den, men den är smidig att bära mellan verkstad/förråd och garage och om man behöver ta in den för dyckertpicka eller så.

Kompressor från Jula
Hm, jag har 6l, och tycker verkligen inte det går mycket för att poppa däck, och då har jag inte ens en presta-påfyllare utan får en hel del läckage..

När man vill fylla bilen får den dock jobba en del :p
För mig så behöver den fylla upp tanken minst en gång, beroende på hur bra däcker sluter tätt innan det ploppar så kan det behövas ytterligare en fyllning av tanken. Det stora problemet är val som sagts att det låter en del ??

Kompressor från Jula
Bättre med oljesmord? Ska man köra mycket håller jag med. Men för att poppa något däck nån gång ibland och justera trycket i bilhjulen och ev blåsa rent något så tycker jag dessa små oljefria funkar utmärkt. Jag har den gula Stanley från Jula och den har funkat bra några år nu. Visst väsnas den, men den är smidig att bära mellan verkstad/förråd och garage och om man behöver ta in den för dyckertpicka eller så.
Ja, det är klart det funkar men det är billigare för bangen

Kompressor från Jula
Ja, det är klart det funkar men det är billigare för bangen
Finns det ens så små oljesmorda till så låga priser?
Men visst, om man bara värderar kapacitet och inte storlek/vikt så är ju oljesmorda mer bang. Jag har inte gott om plats, så i mitt fall är litet format och portabilitet mervärden

Kompressor från Jula
Finns det ens så små oljesmorda till så låga priser?
Men visst, om man bara värderar kapacitet och inte storlek/vikt så är ju oljesmorda mer bang. Jag har inte gott om plats, så i mitt fall är litet format och portabilitet mervärden
Jag vet bara att jag fick för mig att det inte dög med oljesmort och upptäckte direkt efter jag köpt att det nog inte stämmer och att jag fått en med med mer liter / minut för samma pris. Jag köpte dock inte den allra minsta eller billigaste. Minns inte exakt men någon biltema variant är det.

Tillbaka
Topp