Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
H. sa:Ser riktigt bra ut. Får man önska att de pressar upp slaglängden på 111 med 20-30 mm också?
H. sa:Ser riktigt bra ut. Får man önska att de pressar upp slaglängden på 111 med 20-30 mm också?
fredrik168 sa:H. sa:Ser riktigt bra ut. Får man önska att de pressar upp slaglängden på 111 med 20-30 mm också?
Varför kan du inte bara köpa en 134 då?
xdr sa:Jag är inte jätteförtjust. Jag gillar hur de vanliga Process ser ut.
marr sa:Köp en canyon istället. Vad man än vill ha o gillar, så ska man tydligen köpa nått generiskt tyskt skit.
VKruger sa:fredrik168 sa:H. sa:Ser riktigt bra ut. Får man önska att de pressar upp slaglängden på 111 med 20-30 mm också?
Varför kan du inte bara köpa en 134 då?
För att den inte är 29" ?
Stream sa:Ser riktigt bra ut!
Makten sa:Stream sa:Ser riktigt bra ut!
Förvisso, men de har ju tyvärr gjort sig av med hela sin designmässiga identitet.
Dave212 sa:Fin hoj, speciellt "Kona Process 153 29 DL" med Eagle, Yari men i Alu för 3999 Euro.
10t-frågan, är den bättre än motsvarande från Evil Following, YT Jessy, Trek Slash 7.8 ??
David
Kona process 153
Nicolai Helius FR
Specialized Stumpjumper
plumse sa:Makten sa:Stream sa:Ser riktigt bra ut!
Förvisso, men de har ju tyvärr gjort sig av med hela sin designmässiga identitet.
+1
Vad hände med huck-till-plat-mit-mein-panzer-waffe?
H. sa:Dämparplacering och länkage är ju helt i linje med klassisk Kona-look. Sen ser den ju lite mer formgiven ut än såväl modellerna från tidigt 2000-tal som förra generationens process. Men det ser jag inte som nåt minus, den ser ju ändå ut som en pansarvagn.
Ja det gör dom, en 153:a med 29"-hjul. Finns lite bilder på den här http://forums.mtbr.com/kona/kona-2018-rumours-1044864-6.htmlH. sa:Nån som vet något mer än? Främst angående nya 29an... kommer kona också med något med längre slag likt transition?
Trek har ju nån grej där man inte kan vrida styret. Lite som på en DH-cykel med dubbelkrona.Luthman Photography sa:Usch, de där såg ju hiskeligt tråkiga ut. jag had ekunnat tänka mig en 29" 153 om länkaget hade sett ut som tidigare, men ska jag ha en sån där kan man ju lika gärna köpa en Trek. Speciellt eftersom Kona brukar vara rätt osmidigt prissatta.
Rattnalle sa:Trek har ju nån grej där man inte kan vrida styret. Lite som på en DH-cykel med dubbelkrona.Luthman Photography sa:Usch, de där såg ju hiskeligt tråkiga ut. jag had ekunnat tänka mig en 29" 153 om länkaget hade sett ut som tidigare, men ska jag ha en sån där kan man ju lika gärna köpa en Trek. Speciellt eftersom Kona brukar vara rätt osmidigt prissatta.
Luthman Photography sa:Du kan väl inte övervägt att ha en cykel med 111mm slaglängd bak?
Westman sa:Kort slaglängd ftw, iaf bak. Nya konceptet på ram med 111-120mm bak och 130-140 fram hade varit jäkligt intressant. Med tanke på att dom fått till 425mm kedjestag med 153mm slag kan man ju spekulera i att runt 420 borde vara möjligt på en Process 111 G2.
Nu får vi se, 153mm hoj är mer än jag tänkt mig men beror helt på hur det trampar och hur mycket känsla av markkontakt det förmedlar. Tycker generellt 160-hojar är alldeles för "döda" för hemmacykling så blir intressant att testa. Vevlagerhöjden på 346mm för 153 29 lämnar lite wiggle room för att köra 150 fram ist för 160 (borde ge grovt uppskattad BBH 340mm). 150 är inte jättelångt från 140 som är vad jag tänkt mig. :) Hojen är ett wildcard helt klart.
Man ska inte heller underskatta fördelarna med en styv och överbyggd ram. Mindre problem över tid med slitage, småbucklor och glapp, lagren håller längre etc. Mer bombproof kan vara bra om man cyklar mycket/hårt.
larsaw sa:Om ni har lite is i magen så släpper nog Kona en ny 134'a med stor hjul vad det lider (eller konkurrerar dom ut HeiHei då?)
Iaf hoppas jag det, torde bli en perfekt stigcykel för våra svenska anti-rådjursstigar...
xdr sa:larsaw sa:Om ni har lite is i magen så släpper nog Kona en ny 134'a med stor hjul vad det lider (eller konkurrerar dom ut HeiHei då?)
Iaf hoppas jag det, torde bli en perfekt stigcykel för våra svenska anti-rådjursstigar...
App App app. Blanda inte in mig i Westmans traktorfantasier, jag är fullt nöjd med mina småbarnshjul.