Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Enligt DHL så är det Wiggle som bestämmer destination på paketet.Låter ju helt otroligt att wiggle lägger sig i hur rutten går i Sverige
Wiggle är spännande när det gäller leveranser. Sista gången som jag beställde så delades ordern upp på tre kollin. 1 kom fram ganska så raskt, ett försvann och det sista studsade tillbaka pga ”angiven leveransadress felaktig”.Enligt DHL så är det Wiggle som bestämmer destination på paketet.
Har givetvis fyllt i rätt adress. Men i detta fall har Wiggle valt Upplands Väsby som slutdestination.
Det är så DHL förklarade det.
På bikester blir det ett kolli från Tyskland, ett från HBG och ett för skrymmande. Minst. Så man får själv se till att hålla sig till ett landDet är inte bara wiggle som är lite skumma med att dela upp leveranser , beställde från bikester åtta artiklar , allt stod det 1-3 dagar på och jag fick det i fyra olika paket? tre kom igår och ett idag , där fick man sig en liten tankeställare hur bra var det för miljön, allt hade fått plats i en av kartongerna…..
Skillnaden är att det ena företagets kollin kommer rätt, det andra gör det inte. Även om båda delar upp ordrar i flera kollin.Det är inte bara wiggle som är lite skumma med att dela upp leveranser , beställde från bikester åtta artiklar , allt stod det 1-3 dagar på och jag fick det i fyra olika paket? tre kom igår och ett idag , där fick man sig en liten tankeställare hur bra var det för miljön, allt hade fått plats i en av kartongerna…..
Ja man får hoppas det. På nåt sätt löser det sig nog om vi överlever pestenMed tanke på att Wiggle/CRC och Bikester numera har samma ägare så borde man kunna köpa de egna varumärkena såsom t.ex. DHB genom Bikester och slippa allt strul.
![]()
Wiggle-CRC bought by German retailer Signa Sports United
Wiggle-CRC has been bought by Signa Sports United as the German retailer raised $645m after agreeing to list on thewww.cyclist.co.uk
Har de verkligen det? Hur gammal är artikeln? Har ett vagt minne av en återförsäljning.Med tanke på att Wiggle/CRC och Bikester numera har samma ägare så borde man kunna köpa de egna varumärkena såsom t.ex. DHB genom Bikester och slippa allt strul.
![]()
Wiggle-CRC bought by German retailer Signa Sports United
Wiggle-CRC has been bought by Signa Sports United as the German retailer raised $645m after agreeing to list on thewww.cyclist.co.uk
Nja, det var väl när wiggle köpte Bike24, som det nåt år senare gick tillbaka?Har de verkligen det? Hur gammal är artikeln? Har ett vagt minne av en återförsäljning.
Artikeln är från 11 juni 2021 och avser Bikesters moderbolags köp av Wiggle-CRC.Har de verkligen det? Hur gammal är artikeln? Har ett vagt minne av en återförsäljning.
Är tull-kostnad inkluderad i priset? Funderar på en vitus till dottern...
Ok, så du vet inte. Men kanske någon annan som vet hur det är nu? Tråden i sig sammanfattar det som "det borde, men så är det inte alltid, men det har blitt dyrt med vitus och haggis äter man bara här och där".Köpa från U.K CRC, Wiggle m.fl ?
Är det någon som har koll på vilka avgifter som tillkommer när man handlar från U.K. ?happyride.se
Det stod just det i inlägget som jag länkade till. "Priserna är all inklusive".Ok, så du vet inte. Men kanske någon annan som vet hur det är nu? Tråden i sig sammanfattar det som "det borde, men så är det inte alltid, men det har blitt dyrt med vitus och haggis äter man bara här och där".
Jag kan bjussa på infon att bromsarna monteras efter mottagarland så om man ska fulköpa till england inför sin julfotbollsresa så måste man be om eurostyle-montering.
Ja men i inlägget under står det ju att all inclusive ibland betyder att man får pynta i alla fall. Så för mig så verkar det vara lite av en gråzon.Det stod just det i inlägget som jag länkade till. "Priserna är all inklusive".
Jag förstår hur du tänker. All inclusive för mig är öppen bar på Grand Canaria inklusive drinkar!!! Men så är det inte alltid.Ja men i inlägget under står det ju att all inclusive ibland betyder att man får pynta i alla fall. Så för mig så verkar det vara lite av en gråzon.
Det finns folk som haft problem i tullen men då har det blivit fel. Allt är inkl
Ja, det borde gå att smggla cyklar också tycker jag. Lite långt till UK bara.Det finns många som har haft problem i tullen ?
![]()
Körde över Öresundsbron 459 gånger för att smuggla sprit
Bilarna sågs var och varannan dag på Öresundsbron - fyllda med sprit, vin och öl. Nu döms flera personer till fängelse och utvisning för smuggling och häleri Huvudmannen gjorde minst 459 tur- och returresor över bron med spritlaster.www.expressen.se
Jag köpte hoj av CRC till min dotter i augusti och moms och importavgift hanterade CRC. Jag betalade vad som stod på CRCs order (dvs cykelpriset, fri frakt)Ja men i inlägget under står det ju att all inclusive ibland betyder att man får pynta i alla fall. Så för mig så verkar det vara lite av en gråzon.
Ja men i inlägget under står det ju att all inclusive ibland betyder att man får pynta i alla fall. Så för mig så verkar det vara lite av en gråzon.
Svårt att få tag på Vitus i både SE och länderna i din lista.Handla från något av de andra 26 medlemsländerna inom EU om det inte går att handla i SE?
![]()
EU-länderna | Europeiska unionen
Läs mer om EU-ländernas statsskick och ekonomi, deras roll i EU, om de infört euron och är med i Schengenområdet och var de ligger.european-union.europa.eu
Rätt ska vara rätt och svarade självklart att de kan sluta leta. Har dock inte fått nåt svar.Haha. Ärligheten varar längst eller ge igen för gammal ost?
Jodå. Skickar de bara ett nytt utan tjats så är det inget men är lite allmänt missnöjd. 400g över uppgiven vikt och lite annat smått man kan irritera sig på.Ej utbytbart?
Vikt stämmer aldrig. Ingen butik förutom R2 bike väger produkterna. Cykelbutiker drar en siffra ur luften eller utgår från vikten som står skriven på kartongen. Men felet är också att tillverkarna själva inte väger alla gånger. Och i de fall tillverkaren väger så vägs minsta storlek, oftast en XS eller S ram/cykel.Jodå. Skickar de bara ett nytt utan tjats så är det inget men är lite allmänt missnöjd. 400g över uppgiven vikt och lite annat smått man kan irritera sig på.
Inget som inte går att kasta obscena mängder pengar på att lösa......bara att byta allt
Nä jag vet men hoppas kan man ju. På 24tummaren stämde uppgiven vikt skapligt MED trampor på och nu blev det tvärtom. Inte konstigare än så, jag vet. Sur kan jag ju vara i alla fall.Vikt stämmer aldrig. Ingen butik förutom R2 bike väger produkterna. Cykelbutiker drar en siffra ur luften eller utgår från vikten som står skriven på kartongen. Men felet är också att tillverkarna själva inte väger alla gånger. Och i de fall tillverkaren väger så vägs minsta storlek, oftast en XS eller S ram/cykel.
Köper man lösa ramar så vägs alltid minsta storlek utan lack.