Köpa från U.K CRC, Wiggle m.fl ?

Nu har även min beställning kommit. Beställningen gjordes i slutet av juli med beräknad leverans 2021-08-13.

Orden delades upp i två och kom fram 2021-08-18 respektive 2021-09-01

Så visst verkar man få grejerna tillslut men det behöver nog vara en rejäl prisskillnad för att jag ska välja Wiggle igen.

Kanske man får prylarna lagom till vintern då ?

börjar tro att the national sorting hub är the black hole
D4DADCB0-F84E-41E8-A122-1271C3529CAC.png

Låter ju lovande, ser även ganska skumt ut i postnord appen där står de bara som registrerade å två försändelser, som skall levereras tlll dörren
8669989A-9EE0-49A6-9A51-575185A5F1C4.jpeg

Då är det alltså bara att hålla koll på när PostNordbilen lämnat paketet vid din dörr och sedan kan man plocka upp det. :)

Som info kan jag nu uppdatera tråden med att jag kunde hämta ut mitt paket från Wiggle i måndags. Starten till upplösningen var att jag fick ett sms från Schenker en dryg vecka in i september att jag behövde skicka in en fullmakt. Gjorde detta och inget hände på ytterligare två veckor varför jag kontaktade Schenker igen. Blev ombedd att skicka in ytterligare en fullmakt. Därefter gick allt fort och jag kunde äntligen hämta ut paketet..
Så beställt mitten juli och suttit fast i tullen sedan 19 juli, d v s över två månader....
P g a den långa leveranstiden har jag varit tvungen att köpa prylarna jag behövde lite mer akut på annat håll.

Ska undvika att beställa från uk...

Status: Paketet finns hos 3:e part
Behandlingsplats: Dpd (nederland) B.v.
Fraktbolag: Customs cleared
Datum: 2021-09-28 03:09:00 UTC+02

Status: Information
Fraktbolag: Duty Paid
Datum: 2021-09-28 02:59:00 UTC+02

Status: Fast i tullen
Fraktbolag: Under Customs Clearance
Datum: 2021-09-28 01:16:00 UTC+02

Status: Paketet finns hos 3:e part
Behandlingsplats: International Gateway
Fraktbolag: Exported by international gateway

Datum: 2021-09-28 00:09:00 UTC+02
Status: i transit
Fraktbolag: Forwarded to Mps Pre-paid Eindhoven

Datum: 2021-09-27 23:15:00 UTC+02
Status: Fast i tullen
Fraktbolag: Customs Clearance in Progress

Datum: 2021-09-22 18:52:00 UTC+02
Fraktbolag: Confirmed at Hub

Datum: 2021-09-22 03:09:00 UTC+02
Behandlingsplats: Hub 1 - Bham
Fraktbolag: Confirmed at Hub

Datum: 2021-09-21 19:53:00 UTC+02
Status: Information skickad till fraktbolaget
Behandlingsplats: Birmingham
Fraktbolag: Customer data received

Datum: 2021-09-21 17:01:00 UTC+01
Status: Skickad
Behandlingsplats:
Fraktbolag: Despatched
Datum: 2021-09-21 17:00:50 UTC+01

Beställde grejer i början av september, paketet ska levereras 3 veckor senare, tiden går inget händer. Jag kontaktar dem, Hermes har skickat ett sms som jag aldrig ser skymten av.

Några dagar senare ser jag att saker händer, först notis om att "det gick tillbaks till leverantör" sedan står det som levererat. Herreugd! Det är ju rent bedrägeri detta. 1500 kr. Nu ska jag fylla i bestridande annars polisanmäler jag de grisarna.

Wiggle har verkligen gått ner sig totalt.

Jag har köpt lite kläder på Wiggle och har nu fått ett SMS från Schenker om att de har ett paket påväg men att jag behöver skicka in en Tullfullmakt. Någon som stött på det?

Vad har Wiggle för USP som gör att folk fortfarande beställer från det stället, även med långa leveranstider och sporadiska strul med tullen?
Deras egna märken. Nåt annat bör man inte köpa där.
Svårt att tänka mig att det är så mycket problem att handla om man förstår att det ska genom tullen.

Beställde precis en cykel. De tar i med drygt 3 veckors leveranstid. Vore ju fan om de inte klarar det. Det skulle i fall vara om tullen inte orkar med julhetsen....

Är det någon som upplevt någon praktisk skillnad på CRC och Wiggle när det gäller leveranserna? Jag har en beställning från CRC (med bl.a. lite DHB-prylar) som skickades för 13 dagar sedan. Självklart med gratis snålfrakt eftersom det inte var något brådskande.

Är det någon som upplevt någon praktisk skillnad på CRC och Wiggle när det gäller leveranserna? Jag har en beställning från CRC (med bl.a. lite DHB-prylar) som skickades för 13 dagar sedan. Självklart med gratis snålfrakt eftersom det inte var något brådskande.
Det går från samma lager och jag tror samma IT system. Skiljer det så måste det vara frakt eller prio

Jag beställde ett par skoöverdrag från Wiggle i oktober och fick dem 25 dagar senare. Klagade hos Wiggle efter 3 veckor när paketet legat stilla i 2 veckor. De återförde fraktkostnaden och lovade öppna ett ärende hos transportören. Innan Brexit brukade leveranserna ta ca 5 dagar.

Jag beställde ett par skoöverdrag från Wiggle i oktober och fick dem 25 dagar senare. Klagade hos Wiggle efter 3 veckor när paketet legat stilla i 2 veckor. De återförde fraktkostnaden och lovade öppna ett ärende hos transportören. Innan Brexit brukade leveranserna ta ca 5 dagar.

Har fungerat "ok" för mig (i Stockholm) men lite längre väntan än normalt samt att jag sist fick hämta ut Wiggle paketet från en utlandsterminal 7 kilometer från där jag bor. Tycker alltid det är störande när man inte kan hämta ut paket från sitt närmaste ombud. Hemleverans är inte alltid heller klockrent när man bor i lägenhet och oftast är på ett kontor.

Ett par växelöron skickades från Sigmasports för 2 veckor sedan. Skall bli riktigt spännande att se hur lång tid de får ligga i tullen. Har man engelska cyklar får man stå sitt kast.
Dessbättre ingen brådska, ska bli hyllvärmare här hos mig.

Så har min senaste beställning sett ut sedan 13/11. Dags att öppna ett ärende snart kanske….
230AEB20-BFCF-4D87-A1AF-630E3327E38A.jpeg

Jag har egentligen all tid i världen bara skiten kommer till våren. Vi får väl se.
Ska beställa växelöra också. Kanske bäst att inte vänta med det utan att klara av alla 2022 års brexit beställningar redan nu.

Jag kan inte tänka mig annat än att de löser detta så fort corona är över. Nu säljer de väl alla cyklar de får i lager direkt så de bryr sig väl inte.

Tycker hela tullhanteringen känns jäkligt omodern, att det ska bli sådant jäkla krångel bara för att de hoppat ur EU.

Spännande. I förmiddags var paketet på "international sorting hub" om jag inte minns fel, där hade det legat ett gäng dagar. Innan dess hade det väl varit på "national sorting hub" lika länge

1638290800175.png

Ett par växelöron skickades från Sigmasports för 2 veckor sedan. Skall bli riktigt spännande att se hur lång tid de får ligga i tullen. Har man engelska cyklar får man stå sitt kast.
Dessbättre ingen brådska, ska bli hyllvärmare här hos mig.

På tal om trollet, just nu hörde DPD av sig att de mottagit ordern…. ?

Samma problem här fast från 20 november.

Det bara står still utan att någonting händer. En annan beställning från England gick med DHL express, var här på 2 dagar.
Börjar bli övertygad om att Hermes/CRC/Wiggle håller koll på den här tråden!
Idag på eftermiddagen plingade det till i paket-appen och nu ligger paketet på DHLs terminal i Arlöv ?

Börjar bli övertygad om att Hermes/CRC/Wiggle håller koll på den här tråden!
Idag på eftermiddagen plingade det till i paket-appen och nu ligger paketet på DHLs terminal i Arlöv ?
Den här Hermes/DHL verksamheten är ju sämst. Trackingen började fungera igen imorse men paketets status var tyvärr fortfarande "Received at International Hub". Sen nu i förmiddags fick jag SMS från DHL att paketet går att hämta.

Tyvärr inte på en vettig terminal, eller en vänlig fråga om var de vill skall leverera paketet. Utan helt enkelt att det finns på en tobaksaffär inne i ett ruffigt köpcenter på andra sidan stan. Jag har ett antal utlämningsställen betydligt närmre min hemadress där mina DHL paket också brukar hamna (oavsett DHL-bolag) och aldrig har ett paket hamnat där det är nu. Har väl till och med närmre till terminalen i Arlöv. Statusen hos Hermes tracking har fortfarande inte ändrats dock.

Det var nog sista beställningen från CRC/Wiggle på ett bra tag framöver

Senast ändrad:
Min lilla beställning kom för två veckor sen men i PostNordappen står det fortfarande att de har fått elektronisk information från hermes ?
Mange

Den här Hermes/DHL verksamheten är ju sämst. Trackingen började fungera igen imorse men paketets status var tyvärr fortfarande "Received at International Hub". Sen nu i förmiddags fick jag SMS från DHL att paketet går att hämta.

Tyvärr inte på en vettig terminal, eller en vänlig fråga om var de vill skall leverera paketet. Utan helt enkelt att det finns på en tobaksaffär inne i ett ruffigt köpcenter på andra sidan stan. Jag har ett antal utlämningsställen betydligt närmre min hemadress där mina DHL paket också brukar hamna (oavsett DHL-bolag) och aldrig har ett paket hamnat där det är nu. Har väl till och med närmre till terminalen i Arlöv. Statusen hos Hermes tracking har fortfarande inte ändrats dock.

Det var nog sista beställningen från CRC/Wiggle på ett bra tag framöver
Hämtade ut mitt paket idag men läget enligt Hermes tracking är oförändrat ?

Mitt paket har också kommit fram nu :) 35 mil bort. Istället för Jönköping så ligger det på tobaksdirekten i Upplands Väsby.
Ringde DHL, enligt dem så är det Wiggle/hermes som gjort fel eftersom det är de som bokat frakten till Upplands Väsby och kan inte ändra destination utan att avsändare meddelar adressändring.

Snacka om slöseri med tid. Sista gången jag beställer från Wiggle. Att det tar 2 veckor bryr jag mig inte om, men att de inte ens kan boka frakt till rätt stad är patetiskt dåligt och mycket omständigt.

Tillbaka
Topp