Köpa från U.K CRC, Wiggle m.fl ?

Rätt ska vara rätt och svarade självklart att de kan sluta leta. Har dock inte fått nåt svar.
Som sagt så fick jag inget svar från Wiggle och idag fick jag ett mejl från paypal att en återbetalning kommit in.
Loggade in på Wiggle och till min förvåning så är det inte ens min order dom gjort en återbetalning på. Kollade igenom historiken enda till 2017 och kan inte hitta ordernumret. Inte heller bland det jag returnerat.
Skrev iaf ett nytt mejl och påpekade felet. Får se om dom hör av sig…

Hej,

Rapha kör nu sin årliga rea och funderar på att handla lite. Ngn som handlat från Rapha på senare tid och funkar leveransen ff OK?

Ngr nya tullregler som införs vid årsskiftet som kan ställa till det?

Mvh
Johan

Beställde från bikster för första gången i söndags ett par castelli cykelbyxor fick avisering att paketet fanns att hämta på Willys igår åkte och hämtade och öppnade hemma till min förvåning så var de en inomhus cykeltröja i castelli som var märkt som Bib shorts ? så de var bara att packa ner de igen och åka bort till Willys som tur var de med en retur lapp iaf undrar hur många till som får en tröja istället

De levererade ju snabbt i alla fall. Fast Bikester får nog kläderna inklusive förpackning, dvs det är castelli som har gjort fel om det står rätt på påsen?

Godmorgon!
Beställde ett nytt växelöra och lite annat i tisdags och fick igår meddelade i att paketet hade släppts av tullen så det verkar som de fixat till rutinerna lite , vi får se hur lång tid PostNord behöver dock!?
Mange

Godmorgon!
Beställde ett nytt växelöra och lite annat i tisdags och fick igår meddelade i att paketet hade släppts av tullen så det verkar som de fixat till rutinerna lite , vi får se hur lång tid PostNord behöver dock!?
Mange

Det går nog fortare nu när alla julklappar (förhoppningsvis) har passerat nålsögat.

Det går nog fortare nu när alla julklappar (förhoppningsvis) har passerat nålsögat.
Förra gången jag testade var långt innan jul(typ sept) då tog det tre veckor så jag har högre förhoppningar nu men har heller ingen brådska det är en reservdel som jag förhoppningsvis inte behöver använda, knack knack ta i trä.
Mange

Någon som vet hur länge man får vänta att få pengarna återbetalda från bikster. Lämnade in de i onsdags men skickades igår de låg en retur klisterlapp adress i paket ner till Helsingborg som jag använde. Första gången jag skickar tillbaks till dom. Hittar inte paketet i min postnord app ?

Någon som vet hur länge man får vänta att få pengarna återbetalda från bikster. Lämnade in de i onsdags men skickades igår de låg en retur klisterlapp adress i paket ner till Helsingborg som jag använde. Första gången jag skickar tillbaks till dom. Hittar inte paketet i min postnord app ?
Inte länge alls, men räkna med frakten och några dagar

Jag brukar få vänta 2-4 veckor.

Nu ligger inte bikester i UK men en av sakerna man kan anmärka på bikester är återbetalningsriden. Det tar ibland en bra stund. Först skall du få ett mail som bekräftar att de tagit mot returen sen återbetalning. Men som sagt. 2-3 veckor efter man lämnat in paketet är inte ovanligt

Okej tack för all hjälp borde inte paketet finnas i skickas i appen fick ett inlämningskvitto från Willys (postnord) ser att man kan flytta de uthämtade paketet till skicka om de kanske hjälper så man ser själv vad paketet är någonstans. Är nybörjare av denna app andra cykelgrejer har jag valt leverans dhl. När man kan första gången jag har fått fel under mina cykel år har dock handlat mycket av min lokala cykel affär

Senast ändrad:
Hej,

Rapha kör nu sin årliga rea och funderar på att handla lite. Ngn som handlat från Rapha på senare tid och funkar leveransen ff OK?

Ngr nya tullregler som införs vid årsskiftet som kan ställa till det?

Mvh
Johan
Beställde under hösten och det funkade finfint :) Rapha fixar tull osv, du behöver bara ge en fullmakt till postnord/DHL (du får ett mail om det när det är dags). Beställde vårens kläder förra veckan och väntar med spänning :D

Jag har köpt smågrejer i två ordrar från wiggle under de senaste veckorna. Jag tycker båda dessa ordrar levererats snabbare än förväntat.

Första ordern lades 6/2 och leverans skulle ske 22/2. 14/2 kunde jag hämta ut mitt paket.

Andra ordern lades 14/2 (fråga inte) och leverans skulle ske 2/3. Häromdagen fick jag ett mail från wiggle som informerade mig om att jag ska få tillbaka pengarna för frakten, eftersom paketet blivit försenat pga det extrema vädret. Det här paketet hämtas ut idag, 24/2.

Jag har handlat främst före brexit från wiggle men nu även efter. Fungerade precis som sist jag handlade där. Köpte den nya ragley big al i färg raspberry black på en söndagkväll. Fraktfritt och leverans med DHL på torsdagen, alltså 4dagar efter. Inga extra avgifter eller dylikt.

Jag har handlat främst före brexit från wiggle men nu även efter. Fungerade precis som sist jag handlade där. Köpte den nya ragley big al i färg raspberry black på en söndagkväll. Fraktfritt och leverans med DHL på torsdagen, alltså 4dagar efter. Inga extra avgifter eller dylikt.
Wiggle har väl en "svensk" avdelning så det känns rimligt att det inte ska vara några extra avgifter. Däremot har de höjt priserna rätt rejält på vissa varor som kommer från UK, t.ex. cyklar från Ragley.

Wiggle har väl en "svensk" avdelning så det känns rimligt att det inte ska vara några extra avgifter. Däremot har de höjt priserna rätt rejält på vissa varor som kommer från UK, t.ex. cyklar från Ragley.
Cykeln köptes i SEK men däremot skeppades den från England så jag tycker nog inte det vore så konstigt om extra avgifter tillkommer..? Jag har inte koll på priserna för ragley mer än från årsmodell -21 och -22 så där ska jag inte uttala mig. Från -21 har priserna inte förändrats iallafall varken i Sverige eller England.

Cykeln köptes i SEK men däremot skeppades den från England så jag tycker nog inte det vore så konstigt om extra avgifter tillkommer..? Jag har inte koll på priserna för ragley mer än från årsmodell -21 och -22 så där ska jag inte uttala mig. Från -21 har priserna inte förändrats iallafall varken i Sverige eller England.
Priset i SEK är satt med påslag, därför blir det inga extra kostnader. Om du ändrar valuta till GBP och Mottagaradress till United Kingdom så ser du att priset är ett helt annat för köpare på ön.

Oavsett så är det en fin cykel du köpt så det är bara att gratulera, speciellt med tanke på hur det sett ut med leveranser de senaste två åren.

Priset i SEK är satt med påslag, därför blir det inga extra kostnader. Om du ändrar valuta till GBP och Mottagaradress till United Kingdom så ser du att priset är ett helt annat för köpare på ön.

Oavsett så är det en fin cykel du köpt så det är bara att gratulera, speciellt med tanke på hur det sett ut med leveranser de senaste två åren.
Öfolket har iofs lägre moms än vad vi har som gör en del på prislappen.

Kanske frågats om tidigare i tråden men beställde saker från Wiggle som kommer snart. Reagerade på att det verkar vara ny carrier (Evri?) och att det inte går att välja ombud som leverans. Någon som handlat på sistone och fått till ombud? Verkar som de vill leverera till dörren och att det inte automatiskt går till ombud utan att de "försöker tre vardagar i rad" till dörren. Kommer inte kunna sitta hemma från jobbet för att ta emot det lilla och har endast brevinkast. Valde standardfrakt när jag beställde och det har tidigare alltid kommit till ombud.

Kanske frågats om tidigare i tråden men beställde saker från Wiggle som kommer snart. Reagerade på att det verkar vara ny carrier (Evri?) och att det inte går att välja ombud som leverans. Någon som handlat på sistone och fått till ombud? Verkar som de vill leverera till dörren och att det inte automatiskt går till ombud utan att de "försöker tre vardagar i rad" till dörren. Kommer inte kunna sitta hemma från jobbet för att ta emot det lilla och har endast brevinkast. Valde standardfrakt när jag beställde och det har tidigare alltid kommit till ombud.

lyckades du få någon klarhet hur man väljer att hämta paketet istället?

Evri är uppenbart detsamma som Hermes, ”Evri-the new Hermes” som det står i loggan. Så proceduren är säkert densamma.
För ”gratisfrakt” köper nog Wiggle lägsta anbudet och då blir det som det blir.

Någon med erfarenhet av Wiggle på sistone? Hur funkar frakten?
Beställde för ett tag sedan. Väldigt lång leveranstid, fick fel varor och supporten tog 1 vecka på sig att svara varje gång. En lång konversation med tjafs för delar som fattades, de skickade till slut men det tog väldigt lång tid. Tycker det verkar som många varor inte finns i lager (utöver det som det är brist på i världen just nu), eller utgått. Går kanske utför för Wiggle?

Transportbolaget Hermes/Evri är katastrof, tog ca 6 veckor med en retur emellan. Iom att DHL tar över efter Tyskland (som paketen passerar) byts även sändningsnummer. Och numret meddelades inte mig - 2 ggr.
Men kundsupporten tuffar på så det löser sig. Med tiden.
Rekommendationen är expresstjänsten om innehållet är värt det.

Brand-x är väl deras eget märke så är man helt less så får man leta annat
Är det bara transporten så här bikester mer och mer av deras grejor

Beställde från wiggle för några dagar sedan. Det har blivit ett par beställningar därifrån sedan Brexit och förutom att leveranserna tar mer än en vecka så har det inte varit några bekymmer. Denna gången blev det besvärligt: Schenker skickade först ett sms där de vill att jag ska mejla till en av deras e-postadresser. Mailade bara över texten från sms't de skickat. Idag dyker det upp ett mail från Schenker där jag ska skriva ut ett papper, skriva under, scanna in, och maila över. Nu har jag lyxen att kunna göra det på jobbet men det här var faktiskt besvärligt, speciellt när man lagt till "expressleverans".
Nu blir det ej fler inköp från UK, det fick bli så denna gång då det var crash replacement och yada yada yada inblandat. Trist.

Jag beställde saker från Wiggle i söndags som skickats med Parcelforce och idag står det så här på Wiggles hemsida:
1657802701824.png

Däremot står det så här på GLS:
1657802730539.png

Och på Parcelforce står det så här:
1657802792746.png

På GLS får jag även upp ett "Schenker Sweden parcel number" så ringde Schenker, de kunde inte hitta det numret men kunde se Parcelforces egna nummer. Schenker säger att det är fast i tullen, jag måste betala tullavgifter och ska skicka någon form av godkännande för import. Vad i helvete? Men inget om hur mycket eller vad för dokument jag ska skicka in. De sa att jag "ska ha fått mail och SMS" men det har jag inte..

Det är alltid så mycket jaga efter paket.. det fungerar då nästan aldrig smidigt (bara om det är budbee eller dylikt inom Sverige)

Så, vad gör jag?!

Jag beställde saker från Wiggle i söndags som skickats med Parcelforce och idag står det så här på Wiggles hemsida:
Visa bilaga 567213
Däremot står det så här på GLS:
Visa bilaga 567214
Och på Parcelforce står det så här:
Visa bilaga 567215

På GLS får jag även upp ett "Schenker Sweden parcel number" så ringde Schenker, de kunde inte hitta det numret men kunde se Parcelforces egna nummer. Schenker säger att det är fast i tullen, jag måste betala tullavgifter och ska skicka någon form av godkännande för import. Vad i helvete? Men inget om hur mycket eller vad för dokument jag ska skicka in. De sa att jag "ska ha fått mail och SMS" men det har jag inte..

Det är alltid så mycket jaga efter paket.. det fungerar då nästan aldrig smidigt (bara om det är budbee eller dylikt inom Sverige)

Så, vad gör jag?!

Du kontakter wiggles kundtjänst.

Du kontakter wiggles kundtjänst.
Missade att skriva det, det har jag gjort. De sägeri princip "vi har tillsatt en utredning, har vi inte hört av oss inom 5 arbetsdagar eller om godset har kommit, kontakta oss igen" ..

Precis samma svar fick jag från CRC flera veckor i rad tidigare i våras... lyckades till slut lösa det problemet utan kundtjänstens hjälp (happy löste det faktiskt) så har inga förhoppningar på hjälp från dom..

Tillbaka
Topp