Mange.
Aktiv medlem
Köpråd/guide kolfiberhjul
Ja, 28h är givet, ivf för mig.De har en viktbegränsning på endast 90kg, vilket borde betyda att de kan vara både ömtåliga och riskera att ge onödigt svampiga (pga flex) hjul, kan till åtminstone viss del motverkas om man väljer 28 eller 32 ekrar.
Även om ingen av dessa nackdelar(?) medför några problem i praktiken för dig, bör de inte ignoreras eller sopas under mattan
Hur breda däck har du?
En fälg brukar kunna flexa MAX ~1-2 mm (sedan tappar ekrarna tappar spänningen helt)
EiE är en av flera tillverkare av riktigt bra fälgar, jag har själv sedan ~5år MTB-hjul med EiE-fälgar.
Men även de fälgarna har en viktbegränsning på 90kg, trots att de är (lite) tyngre än LB-fälgarna ovan. De är dessutom hookless, vilket begränsar däckvalet åtminstone för den noggranne.
Men precis som jag skrev ovan:
Även om ingen av dessa nackdelar(?) medför några problem i praktiken för dig, bör de inte ignoreras eller sopas under mattan.
Men som du säger är ju det lite material och gravel kan vara stökigt bitvis med stenar som smäller i hjul och ram.
Sen kan jag fundera över varför DTs sp nav är 3x fram och 2x bak, det är ju inget snyggt.
Senast ändrad: