Kralliga lår.

1817

Ny medlem
Kralliga lår.
Hittade ingen tråd om biffiga lår som orkar rycka på i uppförsbackarna, här är mitt bidrag...

Lr.jpg ht=295

Kralliga lår.
Bortsett från att bilden är sinnessjukt 'shoppad, så tror jag inte det är nån fördel att se ut så just när det gäller backar. Musklers styrka är grovt sett proportionell mot tvärsnittsarean, så en dubbelt så stor muskel i fråga om tvärsnitt är dubbelt så stark. Men massan ökar snabbare än så. I det här fallet blir massan nästan tre gånger så stor. Dubblad styrka, men tre gånger så mycket massa. Sen är ren muskelstyrka inget man blir bra i cykel på, utom på mycket korta sprintdistanser (förmodligen hundratalet meter).

Kralliga lår.
istället för att spana på spurtare som kör på platten (bancykling), så kan man ju kika på de som är snabbast uppför bergsetapperna på etapploppen. där ser man sällan några kralliga lår. muskler väger och varje extra kilo straffar sig när det går uppför på riktigt.

Kralliga lår.
1817 skrev:
-------------------------------------------------------
> Hittade ingen tråd om biffiga lår som orkar
> rycka på i uppförsbackarna, här är mitt
> bidrag...

Whos your kralliga lår daddy?

Kralliga lår.
Sean Eadie är min idol. Han har grövre lår än jag men jag har grövre vader än vad mlarsson har överarmar. Vad nu det har med det hela att göra?

IMG_8154.jpg

Kralliga lår.
jansson99 skrev:
> Sean Eadie är min idol. Han har grövre lår än
> jag men jag har grövre vader än vad mlarsson har
> överarmar. Vad nu det har med det hela att
> göra?
>
> http://autobus.cyclingnews.com/photos/2002/sep02/w
> orldtrack/mike3/IMG_8154.jpg

Det var lite av den här killen jag tänkte på när jag startade tråden.... Grymma lår!

Kralliga lår.
wiknil skrev:
> Mycket lår inga vader. Fan vad jobbigt att köpa
> kläder, 80 tals modet lär passa.

MC Hammer-byxor kanske?

Kralliga lår.
1817 skrev:
> Hittade ingen tråd om biffiga lår som orkar
> rycka på i uppförsbackarna, här är mitt
> bidrag...
>

Vad är det som är uppseendeväckande med en usel Photoshopretush? Nätet är ju fullt av sånt junk.

Kralliga lår.
Cancellaras uppvisning när han igår, sittande, kränkte tornado tom sönder och samman är fantastisk. Och Fabian har lår. Men inte Alpe d'Huez-lår.

Kralliga lår.
Det finns någon fin reklambild på en i övrigt tanig kille med grova lår (sannolikt 'shoppad men ändå), tror det var något Norskt fixiemärke som hade bilden? Trodde jag sparat ned den på datorn men den står inte att finna. :(

Tillbaka
Topp