KRINGELLOPPET´05

KRINGELLOPPET´05
Har ofrivilligt rejsat till cykeln med ett smalt xc-styre.
Hade ju ett riser förut.
Men det är i 2 delar nu=(
Snart kommer väl nacksmärtona igen=(

KRINGELLOPPET´05
Tänkte också köra, 42 km varianten. Ungarna kör knattekringlan

Uruselt däremot att man hänvisar till siten i inbjudan, och sodertaljeck.com funkar inte, och på deras "klubben online" sidor så hittar man ju ingenting :( Förutom inbjudan, som hänvisar till sodertaljeck.com

Är det någon som har en bra vägbeskrivning? Är det Eklundsnäs friluftsområde som det ligger i? http://kartor.eniro.se/query?what=m...a=&district_code=&ns=&stq=0&symbols=&ax=&pis=

Senast redigerad av en moderator:
KRINGELLOPPET´05
Det finns en pdf fil att ladda ner.
/Johan

Edit:Jag läste pdf:en igen och fattar vad du menar. Konstigt är det.

KRINGELLOPPET´05
Blanda det här, häll i stekpannan och ät med sylt.

2 1/2 dl vetemjöl,
6 dl mjölk,
3 ägg,
50 g margarin
1/2 tsk salt

Krya på dig.
/Johan

KRINGELLOPPET´05
Mattias L skrev:
-------------------------------------------------------
>
>
> Är det någon som har en bra vägbeskrivning? Är det
> Eklundsnäs friluftsområde som det ligger i?
>
> /
ja det är där.
Samma väg som till Kepsen men fortsätt en bit sväng sen höger

KRINGELLOPPET´05
Jag vill komma i mål. Har ingen aning om hur banan ser ut, så det är svårt att sia om tid. Men det är alltid kul att cykla fort..
/Johan

KRINGELLOPPET´05
Masken: Ja det blev ju skillnad. Den länken är postad tidigare...

Har inte kört kringelloppet tidigare så mitt mål är att komma imål. Laddat bra ikväll med grillning och alkohol. Känns som en bra uppladdning :)

KRINGELLOPPET´05
Nu är man hemma igen. Enligt min cykeldator blev tiden 2.05. Ska bli kul att se placeringen. Banan var snabb och mysig. Jag lyckades få en punka så det sumpade jag många placeringar på. :o( Man annars är jag riktigt nöjd. Hojen och benen funkade bra. Ett stort tack till alla som hade med tävlingen att göra.
/Johan

KRINGELLOPPET´05
hemma...

ganska nöjd med allt, trots att de va lite krongel med bakväxeln på sista varvet å att jag gick in i den berömda väggen...

men annars vare nice...

KRINGELLOPPET´05
Mitt första Kringellopp, tyckte banan var bra. Inte alltför tekniskt och en del trevliga grusvägar/motionsspår. Körde fel på första varvet tillsammans med ett par stycken. Vi virrade nog 5 minuter innan vi kom på rätt spår igen, på andra varvet kollade jag skyltningen på det stället extra noga och kan inte fatta hur jag kunde missa skyltarna.. Förlorade sedan spurten om 6:e plats med 20 cm, kan bara skylla på krampen..
/Erik

KRINGELLOPPET´05
ecke:
du menar u-svängen?
där var vi flera..

annars var banan kanon.. lite vårat eget fel att vi inte var observanta på den där svängen.

[edit]
vart är alla bilder? såg en hel del som fotade :)

KRINGELLOPPET´05
Jag åkte nog också fel på samma ställe.
Tror att de satte en pil till där på andra varvet.
Det som var lite irriterande va att det var 2 man som var flaggvakter där.
Kunde inte den ena gått hundra meter till och vinkat där?

KRINGELLOPPET´05
kaijan:
pil satt där redan på första varvet.. vi såg den när vi cyklade tillbaks... men en banderoll hade inte skadat i en sådan skarp sväng.

KRINGELLOPPET´05
Tim: jag (vi) missade en skarp högersväng på motionsspår kanske 20-30 minuter in på varvet, en liten "knix" utför, den kändes som en u-sväng!
/Erik

KRINGELLOPPET´05
Om jag fattar rätt om vilken "U-svängen" är (den precis efter en liten stenhäll och en 10 m kort trång stig innan man kommer ut på en grusväg): Det skulle ha suttit en banderoll där, för den drog vi upp igår. Tyvärr försvinner sånt lätt. Vår föråkare notarede inte svårigheten att hitta där. Sorry.

Vinnartiden på 41km var 1 tim 54 min (inofficiell siffra)

Var det någon som av "misstag" fick med sig en röd cykeljacka som låg i buskarna???

KRINGELLOPPET´05
Banläggarn: Nejdå, dom bara gnäller. Ni gjorde ett bra jobb med uppmärkningen! Kanon att det var skyltat från bilvägen med så att man inte behövde detaljläsa kartan sista biten.

Kajjan behöver lite distansträning i alla fall ;)

Banan var kanon, med mycket snabba partier och grusvägar där man kunde trycka på rejält. Jag lyckades hitta ett lervällingshål, "det där ser inte så djupt ut, där borde man kunna köra" Plums så hade man lervälling överallt :)

Ungarna är stolta som tuppar med sina fina medaljer. Vinnaren i nybörjarklassen körde en biltema hoj *hehe*

KRINGELLOPPET´05
Ecke skrev:
-------------------------------------------------------
> Mattias L: Körde du din Burner idag? Såg inte
> någon i startfältet.
> Min är klar för skogen i veckan..
> /E
>
> Proud Sponsor of Jomper VR 2005

Mattias kan man aldrig missa=)
Honom ser man på mils avstånd=)

Tillbaka