[Krönika] 10 år med HappyMTB

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
har det gått tillräckligt lång tid för att erik h ska kunna ge oss en smaskig bakomhistoria kring dramatiken som ledde till att happy skapades? den gamle webbmastern :)

Slank in på forumet under 2007, tycker att det var en viss skillnad på nu och då, lite mer intimt och myskänsla då. Inser dock att det inte går att jämföra med "de första ljuva åren" som ju då måste ha varit än mer personligt och intimt.

Happy har givit mej nya bekantskaper, cykel/cyklings-kunskaper, och insikten i att det finns män som älskar med bilar. Höjdpunkter med happy som kuliss är alla trevliga happyrides på olika ställen och med olika sällskap.

Jag hann med en eller två lyckade happy-nationaldagshelgs-ride på kinnekulle, där det var god uppslutning. Och sörjer ibland att det verkar vara svårt att få till dem i den form de liksom bara blidde då när det begav sej.

Tack jomper och alla på happymtb!
utan happymtb hade jag inte haft tre hopplockade cyklar, två islabikes och minnen från Queen of slakmota, nynäs-hbb retarden, tisdagsrides med öl på Göteborg och vintips i vilket rödvin dricker du?
Men mest av allt tackar jag för alla RR som fått ut mig i skogen.

Det blir så klart mycket minnen i en sån här tråd, men mycket har blivit bättre på forumet med tiden. Det är en betydligt större bredd på cyklingen i dag jämfört med för 7-8 år sen. Det var ett fåtal som hade nummerlapp då och och fick försvara sig varje gång något nämndes om tävling. Det var mindre landsväg också. Tycker till och med att OT-postandet gått ner sista året, på gott och ont. Idag känns det som att det är mycket OT när det är tio trådar på första sidan. En period var det nästan regel att runt en tredjedel av alla trådar på första-sidan var OT.

fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> har det gått tillräckligt lång tid för att
> erik h ska kunna ge oss en smaskig bakomhistoria
> kring dramatiken som ledde till att happy
> skapades?
Ja just det, Erik var väl webmaster på Funsport?

Det är svårt att greppa att det blivit så många medlemmar. Kommer ihåg nån gång i tidiga år när det fanns besöksrekordstatistik, en dag var happy typ först i världen med Shimanos nyheter och besöksrekordet sköt i höjden, från 40 till 100 eller nåt i den stilen. Minnet kan svika mig aningen men nåt i den stilen.

Har vart med sedan 2007 och såg nu att jag gjort 800 inlägg av vilka 99% säkert inte tillfört något nyttigt.
Happy har fått mig att skratta och må bra alla dessa år hoppas på lika många till:)

100

EDIT: då jag inte hängde på velos forum alls utan kom från FROST så blev happy en sorts omstart och inkluderade även skogscykling. även om jag undrade vad fan jag höll på med i stort sett varje gång jag var ute i hellas. :)

första åren (sent 2003 - 2007ish) var riktigt skoj med rundor, häng, LXC, resor och allmänt bra stämning.. sedan 2008 någon gång så blev det mer räser och efter att ha blivit kamratuppfostrad in i KBCK i samma veva så kan jag inte prata om cykling (eller träning) på ett normalt sätt längre.

så TACK jomper för att du kläckte iden och drog igång det här forumet! :)

Senast ändrad:
JLarsson skrev:
> Vad hände med stålis?

Ja, steelisreal är väl den enda personen som lovat att han skall lämna forumet (p.g.a dålig stämning och/eller + ANNAT) OCH lyckats hålla det. Eller så lurkar han under annat namn.

> Hur mår hedersknyffeln
> lonewolf idag? Är slingshoten till salu?
> Frågorna är många.

Tänkte faktiskt på det för ett tag sedan och blev lite rädd att han trillat av pinn (han hade ju hjärtproblem + ANNAT). Så jag googlade loss och lyckades hitta honom alive and kickin med fotokurser (?) i roslagen. Men det var kanske nåt år sen nu.

Jag undrar mest var =David är! Jag saknar dig!

Senast ändrad:
Grattis happy!

Har bara varit medlem/läst happy detta året, men kan säga att happy har gjort riktigt mycket för mitt cykelintresse! Tack!

Markus F skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> > har det gått tillräckligt lång tid för att
> > erik h ska kunna ge oss en smaskig bakomhistoria
> > kring dramatiken som ledde till att happy
> > skapades?
> Ja just det, Erik var väl webmaster på Funsport?

Visst var han det.

mytomspunnen skrev:
> Topptvå på antalet inlägg är kusligt nära
> varandra
>
> 1:a Tobbe Arnesson med 33,544
>
> och
>
> 2:a bigmollo 33,465

Det är ju bara knappt tio inlägg om dagen, varje dag i tio år. Eller lite mer än ett varannan vaken timme under tio år. Orkar de inte skriva mer?

Hittade hit för 1.5 år sedan drygt och har fastnat som många andra. Nu måste man ha sin dagliga dos. Suveränt forum som gett mycket kul och mycket nyttigheter samt gjort det roligare att cykla helt klart :-)

Senast ändrad:
Jag hänger här en stund varje dag sedan jag fick fin hjälp med hojköpet. Jag är lite överraskad av det faktiskt. Puss på dig happy! Här finns alltid något kul att läsa.

Hurra! Happy är fantastiskt!!! Tack allesammans! :)

Jag hittade in på happy i juli 2007 sådär vid 02.30 på morgonen. Hade precis skaffat en cykel för att jag inte kunde springa längre och en ventilj**el var paj så jag lyckades inte få luft i bakhjulet. Jag höll på att bli galen. Googlar och hittar happy. Ställer en fråga och får hjälp på direkten, i arla morgontimma. Så typiskt happy. Alltid nån som kan svara oavsett vad det må vara :)

Sedan dess har livet faktiskt varit mycket mycket roligare. Tack för det! :)

Skål!

Peadalisten skrev:
> Jag cyklar inte ens - men borde man inte dela upp
> forumet i en del för dom som cyklar och en för
> dom som inte cuklar....

Fan vad du redigerar många gånger! Sluta nu...

Min första kontakt med HappyMTB var genom en bekant som tipsade om ett gruppköp på Polar-klockor hos Letro Sport hösten 2004, som jag förstås nappade på. I början läste jag bara vad andra skrev men efter ett år så reggade jag mig.

Kuriosa:
Jag och Happy har samma födelsedag... :D

Grattis Happy

Oj här har man vart länge.
Tack till alla som bidragit, grymt jobbat.

Jag minns inte riktigt men var det inte jävla massa tjafs på funsport:s forum somm vi alla blev så jävla arga på?

Registreringsdatum: 2003-08-31 14:37

Passerade nyss 8 år sedan jag reggade mig för att hitta sällskap på cyklingen och jäklar i min låda vad det var värt det! Så många vänner jag fått tack vare Happy! På den tiden var 1-3 mil max vad mina svaga kontorsråtta//småbarnsföräldraben orkade med tydligen. Det är som tur är lite bättre på den fronten idag.

Tack plumse, medlem nr 923 (http://happymtb.org/forum/profile.php/1/923) för att du drog in mig i träsket!

Idag fast 2008 reggade jag mig. Happy är som en vän på resa med roliga vykort varje dag. Går nog in och läser minst 20 gånger per dag.

Hittade hit lagom till nationaldagsturen på Kinnekulle 2005, tips från en god vän.
Man kan alltid lita på att få hjälp med alla sorters cykelfrågor på Happy, oftast med sjuukt kort svarstid.

Stort GRATTIS till Happy, nu ser vi fram emot tio nya år.

/Ola

Grattis grattis, det gjorde vi bra! :-)

Nu kanske det kan vara bra läge för en helt ny design också av siten? Eller har den hunnit bli K-märkt?

Monglo skrev:
> Hurra! Happy är fantastiskt!!! Tack allesammans!
> :)
>
> Jag hittade in på happy i juli 2007 sådär vid
> 02.30 på morgonen. Hade precis skaffat en cykel
> för att jag inte kunde springa längre och en
> ventilj**el var paj så jag lyckades inte få luft
> i bakhjulet. Jag höll på att bli galen. Googlar
> och hittar happy. Ställer en fråga och får
> hjälp på direkten, i arla morgontimma. Så
> typiskt happy. Alltid nån som kan svara oavsett
> vad det må vara :)
>
> Sedan dess har livet faktiskt varit mycket mycket
> roligare. Tack för det! :)
>
> Skål!

Är det du som blinkar, Monglo ?

Grattis Happy och till alla oss som hittat hit och till alla er se kommer hitta hit så småningom :)
Detta forum är en ljusglimt, lugn hamn eller snuttefilt i vilken vinternatt, höststorm eller snuva som helst :D

andematt skrev:
> Passerade nyss 8 år sedan jag reggade mig för
> att hitta sällskap på cyklingen och jäklar i
> min låda vad det var värt det! Så många
> vänner jag fått tack vare Happy! På den tiden
> var 1-3 mil max vad mina svaga
> kontorsråtta//småbarnsföräldraben orkade med
> tydligen. Det är som tur är lite bättre på den
> fronten idag.
>
> Tack plumse, medlem nr 923
> (http://happymtb.org/forum/profile.php/1/923) för
> att du drog in mig i träsket!

Haha! Vassego Andematt :)

Reggade mig 2005, känner mig gammal nu...

Edit: Fast jag måste ha skrivit inlägg innan det tror jag. Vill minnas att jag satt på dåvarande jobbet och skrev inlägg och där fick jag sparken ifrån under 2003.

/Freddo

Senast ändrad:
Grattis Happy och alla eldsjälar som gör skogscyklandet möjligt. Utan er hade nog inte komma igång med mitt MTB-cyklande 2004, efter nio år uppehåll.

fphotography skrev:
> Reggade mig 2005, känner mig gammal nu...
>
> Edit: Fast jag måste ha skrivit inlägg innan det
> tror jag. Vill minnas att jag satt på dåvarande
> jobbet och skrev inlägg och där fick jag sparken
> ifrån under 2003.
>
> /Freddo

Finns det ett samband?

Fliken skrev:
> Är det du som blinkar, Monglo ?

Du är på rätt väg, men sambandet är lite mer komplicerat än så.

Tille skrev:
> Fliken skrev:
> -----
> > Är det du som blinkar, Monglo ?
>
> Du är på rätt väg, men sambandet är lite mer
> komplicerat än så.

Har man sagt a, så ...

Cliff Barnes skrev:
> fphotography skrev:
> -----
> > Reggade mig 2005, känner mig gammal nu...
> >
> > Edit: Fast jag måste ha skrivit inlägg innan
> det
> > tror jag. Vill minnas att jag satt på
> dåvarande
> > jobbet och skrev inlägg och där fick jag
> sparken
> > ifrån under 2003.
> >
> > /Freddo
>
>
> Finns det ett samband?

Alltså, på den tiden var jag i databranschen och luften hade gått ur marknaden. Så jag tyckte att jag gjorde vad jag kunde för att bidra till ökande datoranvändning och därmed i förlängningen mer jobb åt företaget.

Fast konkret fanns det nog ingen koppling, det var att hänga på happy, fotosidan eller läsa nyheter som fanns att göra. Om man nu inte kände för att läsa ytterligare en bok om nån teknik som spåddes bli framtiden...

/Freddo

Stort grattis Happy.

Vill även ge ett särskit tack till fredrikw & co för deras outtröttligga uppmärksammande av sunkiga kommentarer och unkna värderingar. Jag tror detta är en viktigt del till varför happy har relativt lite av den annars vanliga unkna stämning som kan vara på nät-forum.

Jörgen_A skrev:
> Vill även ge ett särskit tack till fredrikw & co
> för deras outtröttligga uppmärksammande av
> sunkiga kommentarer och unkna värderingar. Jag
> tror detta är en viktigt del till varför happy
> har relativt lite av den annars vanliga unkna
> stämning som kan vara på nät-forum.

+1

Ahhh... grattis Happy ifrån mig också!
Har dock bara haft ett nick i dryga fem år + typ 3 år som "lurker" :-)

Utan Happy hade jag ALDRIG cyklat VR så fort, eller köpt MTB, eller cyklat CV, eller gått MTB-kurs, eller sett vad man kan gör med en Land Rover, eller insett att getter är mer än "djur" :-), eller träffat en massa sköna cuklister!!

Tack för dessa år och ser fram emot en hel till!

Jörgen_A skrev:
> Stort grattis Happy.
>
> Vill även ge ett särskit tack till fredrikw & co
> för deras outtröttligga uppmärksammande av
> sunkiga kommentarer och unkna värderingar. Jag
> tror detta är en viktigt del till varför happy
> har relativt lite av den annars vanliga unkna
> stämning som kan vara på nät-forum.

Håller också med om detta!