[Krönika] 10 år med HappyMTB

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
Hip hip hurra ! Och en stor eloge till alla medverkande både de som roddar och de som skriver så underhållande och de alla jag träffat på happyrides och fikatours!

Grarttis Happy!

Utan Happy hade jag inte cyklat med massa trevliga cyklister i Göteborg, inte hittat så många fina stigar och garanterat inte satsat på att cykla snabbt på lvg med Team X. Massor av tack till Happy som gör mitt cykelliv så mycket bättre!!

Grattis på oss!

Hängde på tåget någon gång i slutet på 03 under annat namn, lyckades supa bort inloggningsuppgifterna när datorn crashade så då reggade jag detta konto om jag minns rätt.
Har nog hängt här lite för mycket under vissa tider.
Jag tar på mig skulden till "Snygg cykel i sunkig soffa", bildades januari 2005 då jag bytt ut min Cyclepro Comp M1 ram mot en Giant NRS ram, ställde den i soffan bara pga platsbrist i lägenheten och plåtade, cykeln fortfarande rullar trots vissa delar hängt med sen 2001...
Inte bara HappyMTB som firar jämna år, även min Cannondale Gemini har fyllt 10.
Vissa påstår även att jag fyller 40(vilket förnekas all kännedom om)i samband med festligheterna i Hellas i månadsskiftet.

Tack till alla som dragit trådarna och inte minst Jomper som startade sveriges största cykelforum.

Grattis Happy

Efter tips från Jerry blev min första happyride var barbeque riden 2006.
Reggade mig några månader senare inför kinnekulle 2007.

Utan Happy hade jag aldrig träffat så många likasinnade och hittat alla fantastiska stigar.
Dessutom hade jag fortfarande funderat över hur puckad man måste vara för att betala så mycke för en cykel.
Happy och rötterna i lunsen fick mig att se ljuset och betala minst lika mycket som Jerry för flera cyklar.

Gillar också happys breddning med egna artiklar och tester.

Tackar för det som varit och lycka till i fortsättningen.

/Tobias

Grattis! Har hängt på Happymtb snart ett år sen jag blev med cykel igen efter mer än 10års uppehåll. Jag kan inte minnas att vi hängde på Velo utan på Funsport Mountainbikes forum. Blev det sedermera Velo eller var det ett forum som dog ut?
/H

Helge77 skrev:
-------------------------------------------------------
> Grattis! Har hängt på Happymtb snart ett år sen
> jag blev med cykel igen efter mer än 10års
> uppehåll. Jag kan inte minnas att vi hängde på
> Velo utan på Funsport Mountainbikes forum. Blev
> det sedermera Velo eller var det ett forum som dog
> ut?
> /H

Det stämmer, Funsport blev Velo.

oxr skrev:
> Tack för alla uppskattande ord!
>
> Artikeln är nu uppdaterad med en liten graf över
> besöksstatistiken 2007-2013, mätt med Google
> Analytics. Lägger in den här också.
>
filename=Capture.PNG

Oj, säsongsvariationerna blir bara tydligare och tydligare. :-)

Jag får gratulera till 10 år och tacka för allt arbete som ni har lagt på forumet. Jag är kanske inte så aktiv med skrivande men följer ändå sedan starten vad som skrivs här varje vecka. Det har varit utbildande, givande läsning och en del roliga "nu går jag och hämtar chipspåsen" trådar :>)

Beträffande olika forum, jag vill minnas att jag började min forumkarriär på något som hette "MTB-guiden" Vem låg bakom detta och var det detta forum som senare blev Velo? Vill minnas att där fanns en väldigt aktiv engelsman plus en brevbärare som var som ett uppslagsverk på¨olika cykelmodeller.

Så grattis och keep up the good work!

//Mats

Grattis Happy!

Och tack för all ny kunskap jag fått, alla goda skratt samt nya ord och uttryck som säger så mycket.
Apropå det, är det nån som vet var/hur/varför +ANNAT, svetto- och fettocykling och andra Happy-uttryck har startat?

Tack och grattis.
Grattis och tack.

Det är fortfarande så att om man googlar "ligga med gubbar" så hamnar man på Happy.

Och om det är någon som missat Yeti:s RR, så vill jag gärna tipsa om dessa...

Oskar missar att han själv ska ha ett extra stort särskilt tack.

Första gången jag träffade Oskar så köpte han en halv Peugeot-racer av mig, utannonserad på Velos köp och sälj. Redan då var han en skrotsamlare av rang.

Så många minnen.
De Brouwrijpookal cx I och II, Happy Witch Rides, yardsales, Queen of the slakmota, en förstörd forskarkarriär, ett stort antal vänner för livet + ANNAT!

Säger som oxr: Tack älskade hatade happymtb!!!

Senast ändrad:
Mäktigt.

CykelSverige vore nog en aning mindre utan det här forat. Mycket kul har man haft med. Även fast det var några år sedan nu. Instämmer med Lillskeden (fd Burner). :)

Tack. :)

Kul att Happy står sig :)Att man lyckats få struktur på det utan att sumpa den roliga kommunitära anarkismen. En eloge till Jomper, Oskar, TNT, m fl!

Grattis Happy. Själv har jag hängt här sen maj 2004 och skrivit strax över 33.000 smarta och genomtänkta inlägg. Vet inte vad jag hade gjort utan Happy. Det har betytt otroligt mycket.
Tack alla som har bidragit till att forumet har blivit så bra.

jomper skrev:
> Oskar missar att han själv ska ha ett extra stort
> särskilt tack.
>
> Första gången jag träffade Oskar så köpte han
> en halv Peugeot-racer av mig, utannonserad på
> Velos köp och sälj. Redan då var han en
> skrotsamlare av rang.

Instämmer också i att Oskar ska ha ett extra stort tack. Första gången jag träffade honom var vi ute och rekade det som skulle bli NICK-spåret. Han hade den anskrämligaste SS jag någonsin sett.
Happy var under flera år en nycket viktig del av mitt liv och jag mötte många fina vänner både på forumet, på vägen, i skogen och i baren.
Det var många höjdpunkter, för många för att kunna nämna alla.

Tiden går fort när man har roligt. :-) Det känns som igår, när Jonas drog igång happy och vi cyklade första happy riden. Det rullar på bra än och fler och fler upptäcker happy vilket är kul. Vi ses på en happy ride nära dig!

/Leo

Tjena!

Hoho.. Tio riktigt roliga år måste jag säga..
Precis samtidigt startade Skype, tur att Jonas satsade på detta istället gör nått sånt skit.. Det hade han ju tjänat pengar på..

Oj -10 år redan! Insåg också att det var 8 år sedan jag reggade mig. Viktigaste tillfällena för mig var nog ändå de perioder jag jobbat mer än 60 timmar i veckan. Då har happy funnits som en fast punkt i tillvaron där man alltid känt sig hemma medan övriga tillvaron varit kaos.

Ja just det - innan jag bestämde mig för att åka och arbeta i Uganda kollade jag på happy om det var bra cykling där. Att "dans" svarade och tyckte det var kanon var en bidragande orsak till flytten en sedan fattade jag att han tycker det mesta är bra. Kul blev det ändå. Hoppas ni inte lägger ett Liberiafilter -då blir han nog ledsen;)

Senast ändrad:
Hej hej, Oj vad tiden går!

2010 satt jag på en arbetsintervju på SEB för ett ganska fräsigt jobb och fick frågan vad för sajter jag följde på nätet. Jag svarade helt ärligt "bara happymtb egentligen" och fick inte jobbet. Det kostar på att vara trogen :)

Jag stämmer verkligen in i hyllningskören, Happy är fantastiskt! Och ni bakom spakarna är riktiga hedersknyfflar, jag saknar er här nere i södern.

Gratulerar, Tennbröllop för er som suttit fast i skiten sen starten :)
Själv sa jag -Ja! tidigt 2006, kan inte begripa hur Mollo hunnit skriva 33 000 inlägg, galet, vem har skriver mest, finns statistik?

//Mr 4500

Grattis Happy!
Jag leder inte inläggsligan, långt ifrån. Men har haft både nytta och mycket nöje av Happy ändå sedan 2004. Happy har alltid varit, resetips, mekhjälp och digital snuttefilt :)

Grattis Happy!

Hade inte lärt känna så många sköna mäniskor och haft så mycket skoj om det inte vore för Happy.

Tack Jonas å alla andra som jobbat och jobbar med forumet på olika sätt.

Ett tiofalt GRATTIS till Happymtb 2003 - 2013! :-)

Jag gillar mixen av ALLT som finns här. Allt ifrån seriösa produktrepotage, vackra RR's, genomtänkta köptips, galna chipstrådar, aggressiva trafiktrådar, tjatiga hjälmtrådar, till förvirrande utväxlingstrådar, humoristiska mektrådar från Sundsvall, urspårade nybörjartipstrådar och mycket mycket +ANNAT!

Lycka till i framtiden, hipp hipp HURRA!

Senast ändrad:
Har hängt på Happy i princip från starten, reggade mig sen våren 04. Var lite periodare första åren men då jag började lära mig själv att meka mer avancerat för fem-sex år sedan blev jag allt trognare :) Idag är Happy en ständig följeslagare och ständig källa till inspiration och frestelser ;)

Men 124 inlägg på 9 1/2 år? Inte är man nån happyprofil direkt :/

Hursomhelst: Grattis och tack, Happy och alla som håller forumet levande!

R.

Hej!

Mycket intressant läsning! Började cykla i skogen 2006 och började läsa på forumet i samma veva. Att läsa detta känns lite som att vara en adoptivunge och plötsligt få reda på sitt ursprung. Lycka till med nästa Tio!

Grattis och tack! Happy är nog den sidan på nätet jag spenderat mest tid på :). Var med och läste ifrån start men reggade mig inte direkt.

Tror även det kan vara mitt fel att forumet är lattefärgat :).

sweet-o skrev:
> Grattis happy! Missade de fyra första åren, men
> det kompenserar jag med att "gå in" på happy
> säkert 20-25 ggr/dag... Beroende? Förmodligen.
> Det mesta jag pratar om på dagarna citerar jag
> det jag läst på forumet.

+1 Instämmande från en relativ färsking med endast 4 Happy-år på nacken.

HappyMTB 4 Life ;)

Väl möt på JubileumsRally't
// Larsa

Japp, bara att stämma in i grattandet och hyllningskören.

Reggade mig augusti 05 och startade med en klassisk storleksfråga :)
http://happymtb.org/forum/read.php/1/262062/ (cykeln som avhandlas rullar förresten fortfarande i Uppsala (med gaffel köpt av oxr :))).

Sen dess har det blivit mycket inspiration, underhållning och även mycket kul turer och träffar IRL tack vare forumet.

/Johan

Senast ändrad:
2003 hade jag inte suttit på en cykel på över ett årtionde och året innan hade jag kommenterat en arbetskamrats cykelutflykt på tio mil med "Vansinne!".

2008 gick jag med här, efter fyra års stadigt ökande cyklande. En halvtidare alltså. :)

Må happy leva i många år än!

Fantastiskt! Stor fanfar!

Jag minns själv inte när jag reggade mig, men troligen nånstans kring 04.
Sen låg cyklingen lite "vilande" ett par år och när jag återupptäckte den igen hade jag supit bort mitt tidigare inlogg (som jag tror var nåt med mitt namn faktiskt). En platta med Steve Lukather låg på skrivbordet och på den vägen är det... Vad hade livet varit utan happy? Så otroligt mycket lärdomar, läsning, nödvändigt och totalt onödigt på en och samma gång.
Tack vare happy bidde jag med LVG-hoj, tagit mig runt vättern på bra tider, säkert hållt vikten lite bättre, träffat sjukt många sköna människor + ANNAT.

Finns det andra milstoplar som missats i hyllningskrönikan?
Det måste ju finnas episka händelser värda att nämna? När dök Land rovern upp? Exakt när kom getterna in i bilden? Har någon träffat sin livspartner via forumet? Vilken är den mest episka tråden alla kategorier? I närminnet dyker ju Petri och den elitsatsande motionären till Cykelvasan upp, men under tio år har det väl runnit lite mer vatten under broarna än så tycker jag.

Tack Jomper !

Tack alla ni andra som gett av er tid för att hålla Happy igång!

Här är en milstolpe i happys historia: http://happymtb.org/forum/read.php/1/69862
Det är någonstans här som happy mister oskulden och blir ett vanligt forum med allt vad det innebär med rovers och killen med mustasch på sida tre.

Notera Lagombras första inlägg som på den tiden uppfattades som väldigt grovt (idag hade vi knappt höjt på ögonbrynen) och sedan de artiga inläggen som ber om ett vårdat språk.

Innan rådde en extrem helyllestämning. Inget snack om att ta fram nån chipspåse så fort ett känsligt ämne dök upp. Man kan tycka vad man vill om Lagombra men han förändrade happy. Hans inlägg å trollande var kanske inte så uppskattat men på det hela taget blev happy faktiskt roligare efteråt.

Peter E skrev:
> Här är en milstolpe i happys historia:

Fint hur skolboks-sympatiskt Johan A hanterar sin lilla Hellas-faux-pas! Mysfabror från dag 1!

Tillbaka
Topp