nadderf
Aktiv medlem
Lackeringstråden
Letat men inte funnit nån direkt tråd om lackering. Finns det kanske fler som ibland leker lackerare och vill dela med sig av bra och mindre bra erfarenheter?
Jag har nog funnit ett nytt roligt intresse, och ser mig själv eventuellt måla någon fler ram. Detta är i princip första gången jag försökte mig på något seriöst med en sprayburk.
Pga lokalbrist har det lackerats utomhus, och burits in i värmen emellanåt.
I grunden en Spark 900 HMX ram.
Slipning 400 våtslip
försökte mig på att skära ut egna schabloner men insåg att det blir bättre att beställa, svårt att hitta leverantör men när jag 10-15år sen använde dekaltrim för bilen, drog en chansning dit. Grym service och bra resultat.
Grundfärg
basfärg i två lager med maskering
schabloner
Dekaler målade
klarlackad
nu i efterhand så ser man vad man kunnat göra bättre, och eventuellt så kanske den slipas ner för ett nytt försök.
kan man hyra lackeringsbox i stockholmsområdet?
Jag har nog funnit ett nytt roligt intresse, och ser mig själv eventuellt måla någon fler ram. Detta är i princip första gången jag försökte mig på något seriöst med en sprayburk.
Pga lokalbrist har det lackerats utomhus, och burits in i värmen emellanåt.
I grunden en Spark 900 HMX ram.
Slipning 400 våtslip

försökte mig på att skära ut egna schabloner men insåg att det blir bättre att beställa, svårt att hitta leverantör men när jag 10-15år sen använde dekaltrim för bilen, drog en chansning dit. Grym service och bra resultat.

Grundfärg

basfärg i två lager med maskering

schabloner

Dekaler målade

klarlackad

nu i efterhand så ser man vad man kunnat göra bättre, och eventuellt så kanske den slipas ner för ett nytt försök.
kan man hyra lackeringsbox i stockholmsområdet?