hugorojgard
Medlem
Lådcykel
Ska köpa lådcykel, med elmotor, under 20.. vilken är bäst och var köper jag den? Någon som har koll?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Frankenstein's Bike sa:Under 20' är det nog endast Cargobike som kostar ny, alternativt köpa en beggad lådcykel och ett elkit.
kontrapunkt sa:Om du har walk assist borde det hjälpa, absolut. Annars är assist med fler "POE" (points of engagement, om liknelsen tillåts) nice. Liksom assist som kan styras av trampeffekten, så att det är mindre på/av. Mig veterligen dock rätt ovanligt, eller vilka har det? Urban Arrow? Jag vet att BionX-kittet är sådant, men det är ju minst 10 år gammalt.
Gustafsson1 sa:Köp en begagnad och sätt på en elmotor
Omnium kanske?Wendigo sa:Bumpar den här tråden. På jakt efter en tvåhjulig lådcykel med (förlåt) elassist till mig och min femåring + dvärgschnauzer och matkassar.
Cargobike verkar vara lite väl budgetkvalite men deras nya "Long Lite Electric" verkar inte vara pjåkig. "Babboe City E" har jag tittat mest på, bra pris och verkar vara okej komponenter.
Några andra tvåhjuliga lastcyklar för sådär runt 20-25 lök som kan vara aktuella?
Wendigo sa:Cargobike verkar vara lite väl budgetkvalite men deras nya "Long Lite Electric" verkar inte vara pjåkig. "Babboe City E" har jag tittat mest på, bra pris och verkar vara okej komponenter.
Några andra tvåhjuliga lastcyklar för sådär runt 20-25 lök som kan vara aktuella?
larsan sa:Varför måste den vara trehjulig?
Om du inte tittar på s.k. lutande trehjulingar t.ex. B&B MK1-E eller Babboe Carve (runt 60 kkr), så har du en cykel som är instabil i fart, stabil stillastående.
....
westberg.f.andreas@gmail.com sa:larsan sa:Varför måste den vara trehjulig?
Om du inte tittar på s.k. lutande trehjulingar t.ex. B&B MK1-E eller Babboe Carve (runt 60 kkr), så har du en cykel som är instabil i fart, stabil stillastående.
....
Behovet för trehjulig är ett krav från sambon för att hon ska vilja utnyttja cykeln året runt, även i snöslask, på G fram-o-tillbaka till förskolan nu på föräldraledigheten etc. Själv har nog en tvåhjulig fungerat, just för den skönare cykelkänslan, men tror trehjulig kommer fungera då farten nog inte kommer bli allt för hög =)
/Andreas