Lance----> Dopad???

Lance----> Dopad???
Nu är det ju också så att Lance, utöver sin talang och extraordinära naturliga förutsättningar, tränar som INGEN annan cyklist i proffsvärlden. Mannen är besatt och ALLT han gör gör han med en enda sak för ögonen.

Jag vill gärna tro att han är ren men skulle inte bli förvånad om han inte är det. Jag lägger inte mycket vikt vid varken tester eller konspirationer.

Som sann tifosi platsar inte Armstrong på min topp fem eller kanske inte ens topp tio. De platserna befolkas av cyklister som kanske inte har lika stora lungor som Big Tex, men som har ett betydligt större "hjärta" och som därför cyklar med mer passion än ilska. Ilska verkar vara Lances viktigaste drivkraft och hur kul är det att vara arg hela tiden.

Lance är tråkig och förutsägbar, men man kan inte förneka storheten i hans prestationer utifrån detta. Att vinna touren 6 ggr i rad betyder i praktiken att cykla dryga 120 tävlingar utan att ha en enda dålig dag, det är fullkomligt sanslöst. Trots sin släta och lite tråkiga image kommer han alltid att ha en plats i cykelhistorien.

Min egen personliga åsikt är att om han inte drabbats av cancer hade han blivit världens bästa endagscyklist någonsin. Killen vann VM i Oslo när han var 23 år gammal. Min önskan nu är att han ger sig på klassikerna så vi får se hur han mäter sig mot de allra bästa i de loppen. Tänk er att få se Bettini attckera i foten av Poggio och se hur Lance försöka följa men förgäves... Det skulle vara en skön söndag i mars.

Den som lever får se!

Lance----> Dopad???
Mathias...jag tycker för övrigt att Ferrari är rätt överlägsna i F1 cirkusen.

Sen skulle jag vilja se Lance köra mtb på högsta nivå, typ världscupen för att se om han är lika överlägsen där...

dopad eller ej? jag gillar honom inte för han är så tråkig, kalkulerande...tackar vet jag ulrich, bara ren kraft. han snortade förövrigt kokain va? eller är jag ute och cycklar?

Lance----> Dopad???
Det är väl alltid så att när det kommer någon som är bättre än alla andra så börjar "alla" kasta misstankar runtomkring sig.

Sedan tycker jag att det är lågt att racka ner på andra sporter. Antar att du tävlat på elitnivå och vet vad som krävs för att vara elitutövare? Jag hävdar att det krävs ungefär samma psyke för att vara elitidrottare, oavsett sport. Sedan sker den fysiska träningen lite annorlunda. Men att racka ner på andra... *suck*

Lance----> Dopad???
danne,

Vad är det för tråkigt med Lance? Tycker han kör precis samma taktik som "lelle fantino" Pantani gjorde, full satsning i sista berget för att vinna etapperna, oavsett om de redan leder överlägset totalt.

Att de sedan båda är (var) överlägsna uppför gör kanske tävlingen tråkig att se på, men det gör ju inte Lance till en tråkig cyklist. Det är alla de andra som inte vågar attackera eller är för dåliga för att hänga på som gör det tråkigt.

Bland tråkiga cyklister räknar jag hellre grabbar som Indurain, inte en enda egen attack på alla de åren han var klart bäst uppför, rädd eller feg eller bara tråkig och beräknande, inget kul att se på i alla fall.

Lance----> Dopad???
Det är en fil och ingen länk, fick den via mail så jag vet inte va man hittar den på nätet.

Skulle rekomendera dig att skriva om din mail adress till något sånt här macke_johan at hotmail.com om du vill undvika spam.

mailet är skickat hoppas du kan öppna filen.

-Åke

Lance----> Dopad???
Yup, my style is looooow.
chimayo-lowrider-bike-54.4.jpg

Lance----> Dopad???
Äsch va fan, inget verkar fungera idag mailet till Profeten bara studsar och din sida Rhino får jag inte gå in på pga IT bestämelserna. Gör ett nytt försök till dig Profeten senare.

-Åke

Lance----> Dopad???
Håller nog inte riktigt med om att Lance är förutsägbar och tråkig. Frågar man övriga cyklister i proffsklungan om Lance så får man höra allt annat än att han är förutsägbar. Problemet med att tävla mot Lance enligt dem är just att man aldrig vet vart man "har" honom eller vad han tänker hitta på. Minns inte riktigt men jag tror att det var i TDF 2001 som han fintade bort hela Telekom uppför Alp Duez. Det var väl inte så tråkigt gjort eller?

Lance----> Dopad???
Tror inte heller Lance kör på förbjudna preparat, däremot är jag helt övertygad om att han kör på preparat som kommer att bli förbjudna när det kommer fram vad dom har för funktion.

Lance----> Dopad???
Suck, det kanske är som du säger, men jag hoppas inte det, man vill ju
gärna tro att det är den bäste mannen som vinner och inte den som har
råd med de bästa labbassistenterna och kemikalierna:-(

Lance----> Dopad???
Fast seriöst, även om man håller sig på rätt sida om lagen så är det mycket preparat, piller och drycker.

Lance har en person som enbart arbetar med att han skall kunna återhämta sig så fort som möjligt mellan deltävlingarna i touren. Dessutom har dom utrustning för ca 50 000 USD med sig, för alla möjliga uppgifter men enbart i syfta att Lance skall återhämta sig så fort som möjligt.

Ser väl iofs likadant ut i de flesta stall, men i och med fokusseringen som Lance gör så blir det mycket tydligare hos honom.

Lance----> Dopad???
Sluta tjafsa. Om han fälls kan vi spy galla över honom, inte innan dess.
Jag vill gärna tro att man kan bli så bra på naturlig väg, sedan så finns det alltid en gråzon vad gäller vad som är naturligt också. Förr eller senare kommer det fram om han varit dopad eller ej, i det långa loppet kan inte alla inblandade hålla tyst.

Tillbaka
Topp