Lance----> Dopad???

Lance----> Dopad???
Oskar lägg ner!

Edit: vad jag menar är att du kanske ska framföra dina egna åsikter istället för juhos. det blir rätt tjatigt ska du veta.

Senast redigerad av en moderator:
Lance----> Dopad???
Hjalmar Skrev:
-------------------------------------------------------
> Oskar lägg ner!
>
> Edit: vad jag menar är att du kanske ska framföra
> dina egna åsikter istället för juhos. det blir
> rätt tjatigt ska du veta.
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-01-21
> 18:38 av Hjalmar.

jag har inga egna åsikter, jag bryr mig inte om tävling på cykel....

Lance----> Dopad???
Hjalmar Skrev:
> Oskar lägg ner!
>
> Edit: vad jag menar är att du kanske ska framföra
> dina egna åsikter istället för juhos. det blir
> rätt tjatigt ska du veta.
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-01-21
> 18:38 av Hjalmar.

håller med :D:D

ställer mig lite tveksam till att han skulle dopa sig, men visst, även den bästa kan vara dopad. det som gör mig tveksam är att han verkligen bara kör 1 stort lopp per år (riktigt stort) där han satsar.

Lance----> Dopad???
Micke S Skrev:
> om du inte har några egna åsikter är det bättre
> att vara tyst. joho får väl prata för sig själv.
> om han vill.

fel av mig att skriva det, har editerat det. sorry...

Lance----> Dopad???
jo. snart kanske de drar upp på förstasidan att han använde dopingklassad medicin när han höll på att dö i cancer. och därav är en fuskare....

Lance----> Dopad???
min åsikt är att han är ren tills att motsatsen bevisats(nu låter jag kanske lite som en juridikstuderande eller nått)

om han nu hade använt något preparat som var/är dopingklassat så borde han åkt fast för länge sen. När man har ledartröjan blir man testad efter varje etapp dvs ganska ofta för Lance.

Lance----> Dopad???
museew Skrev:
> Nej han är inte dopad för han har aldrig åkt fast
> i nåt dopingprov. När man inte vet ska man vara
> tyst.

Hänger inte med i ditt resonemang. Det låter lite som Gudrun S, ALLA män är skyldiga till kvinnomisshandel och ALLA cyklister är dopade tills motsatsen är bevisad, är det så du tänker museew?

Lance----> Dopad???
Tyckte nog att det står rätt klart o tydligt att man bara ska hålla käften tills något är bevisat. Men han kan ju ha varit ironisk?

Lance----> Dopad???
Calle Skrev:

> det är väl bara att hoppas att det inte är sant!!

Ja, Lance A har ju en närmast sakral ställning, renlevnadsmänniska, "come-back-kid", etc, torskar han för doping skulle det skada tilltron till sporten något enormt. Det är illa nog med Pantani.

Per

Lance----> Dopad???
Rhino Skrev:
> Det faktum att det står i Expressen säger väl
> ganska mycket...

Ja det är nog av samma sanningshalt som det mesta i båda kvällstidningarna..

Lance----> Dopad???
Man kan ju spekulera såklart...
Men det faktum att han aldrig har åkt fast så skall han ju behandlas som oskyldig.

Om dom sen hittar några bevis så e det ju grymt tragiskt, som i alla dopingfall.

Lance----> Dopad???
Edit: Jag orkar inte förklara hur jag egentligen tänkte. Så jag tog den enkla men ack så fega vägen av inläggssjälvmord. Ty jag var berusad av vin och bilder på lätta hardtails.. Däremot så tycker jag att dokpning suger och att Lance är toppen! Javisst. Godnatt nu ska jag sova. Och jag håller tummarna att han verkligen var ren.
/Johan ;o)

Lance----> Dopad???
bigmollo:
du tror inte ullrich förlorar allt om han dopar sig och åker dit?
sedan finns det en skara idrottsmänn som vill förtjäna sina medaljer och placeringar och inte fuska till sig dem.
kan man inte följa reglerna och ha rent mjöl i påsen så ska man bli avstängd, gärna med ett barbariskt straff som sträckbänk eller liknande.

man är aldrig omedveten om att man dopar sig, det gör man medvetet.

att man tar dopingpreparat betyder inte vinst, det gäller att träna rätt samtidigt och optimera hormontillskottet (det är väll det anabola etc är?!)

Lance----> Dopad???
Jag skulle inte bli förvånad om Lance varit dopad. Dels för att han är skitbra i tempo, berg och på platten, vilket är rätt ovanligt. Dels för att det är så mycket pengar i sport nuförtiden att Fairplayet helt fallit bort. Och den enskilde idrottsmannen har svårt att hävda sig utan ett team (som ju vill se resultat). Och vill teamets läkare att han/hon tar det eller det så kan det vara svårt att säga nej. Även för stora stjärnor som Jones, Montgomery, Hamilton, Muhlegg, finska skidlandslaget och många andra. De har riskerat att åka fast för att bli bäst. Det har kanske tom Lance gjort...Men spekulationer i alla ära, oskyldig tills bevisat skyldig gäller fortfarande.

Lance----> Dopad???
BFS skrev:
Är det inte lite doping att överleva cancer?

Vill du påstå att jag är en dopad cyklist?

Jag har också överlevt ett rejält anfall av the big C och är cyklist, men jag kan garantera att jag är vit!!

Åter till tråden, jag anser att alla är oskyldiga till motsatsen är bevisad bortom alla rimliga tvivel, självklart kommer det igång rykten om en kille som han men som sagts ovan så är han ju hårdare kollad än någon annan då han har ledartröjan mest, och har dem inte hittat ett enda possitivt prov hittils så skulle jag nog säga att karln är ren.

Det stod något om en massös som hade sålt uppgifterna till en reporter, redan där tycker jag det spårat ur och tappat trovärdighet, vilken orsak hade hon att sälja sådana rykten/fakta till en reporter, svartsjuka kanske eller någon anna personlig vinning i att skada hans rykte!

Att släppa ut en sån bok precis före starten av TDF är ju precis vad som krävs för att rikta extra mycket misstanke på honom. Min fundering är vem försöker hon dra uppmärksamhet ifrån istället??

Bosse, som aldrig dömer någon utan fullgoda bevis.

Lance----> Dopad???
Lonewolf: nä, det var bara en kvälltidningsteori skriven av en uttråkad cyklist med lågt blodsocker. Hoppades att ingen skulle bry sig om den. I extraordinära situationer krävs extraordinära åtgärder. Skulle det krävas otillåtna medel mot cancer anser jag dem väldigt tillåtna. Påstår alltså inte alls att du är dopad. Grattis till vinsten mot cancern, iallafall!

Lance----> Dopad???
Skulle Lance vara dopad är landsvägscykling som sport död, det är jag övertygad om. Han är en ambassadör utan dess like, "Lance wears it", LiveStrong är begrepp som många känner till. Dessutom är han utan tvekan cyklingens enda fixstjärna som är känd för den breda massan, i alla fall i mindre cykelintresserade länder som Sverige.

Lance----> Dopad???
Dallas Judge Agrees with Lance Armstrong in Legal Case announced by Herman Howry &
Breen L.L.P.

AUSTIN, TX - January 10, 2005 /Send2Press Newswire/ -- Austin resident and six-time Tour
de France winner Lance Armstrong insists he has always played by the rules. Last week, a
Dallas district court judge ordered that a sport promotion company involved in a legal case
with Armstrong do the same.

Judge Adolph Canales disqualified French lawyer Thibault de Montbrial, an arbitrator
appointed by SCA Promotions in a case brought against SCA by Armstrong and his team
owner, Tailwind Sports. In 2004, SCA refused to pay $5 million of a $10 million performance
award Armstrong earned by winning six consecutive Tours de France. SCA cited rumors of
performance enhancement by Armstrong, despite exhaustive testing at the 2004 Tour and
prompt payment of the remaining $5 million of the performance award by two other insurers.

SCA insured $3 million and $1.5 million Armstrong performance awards in 2002 and 2003,
respectively, and honored its obligation in both years.

Judge Canales agreed with Armstrong's attorney Tim Herman that arbitrator Montbrial had a
clear and ongoing conflict of interest in the case and that his appointment violated the
provisions of American Arbitration Association rules which require that all arbitrators be
"impartial and independent." Montbrial represents an author and publisher who are both
defendants in a libel and slander suit brought by Armstrong in France. Armstrong and
Tailwind had asked Judge Canales to disqualify Montbrial.

Attorney Herman argued that SCA's appointment of Montbrial "clearly demonstrated its bad
faith in refusing to pay what it owes and made a mockery of the arbitration process." The
order striking Montbrial agreed, finding that the evidence revealed "clear, present and
ongoing conflict of interest" and that the appointment would "unduly prolong and hinder the
efficient conduct of the arbitration proceeding." SCA was given until February 1 to appoint a
new arbitrator.

When SCA refused to pay its share of Armstrong's 2004 performance award, Armstrong
invoked the contract's arbitration clause in early September. He confirmed that he had
"furnished the Tour de France testing protocols and proof of compliance to SCA on August
16, 2004, and again in September shortly after SCA requested test results." The arbitration
process was originally to be conducted by 3 arbitrators, one selected by each party and the
third selected by both parties together or by the court. Armstrong had appointed Ted Lyon, a
former Senator and highly-regarded Dallas lawyer with whom neither he nor his attorneys had
any relationship. SCA then appointed Montbrial.

Tailwind purchased the insurance contract with SCA for $420,000 before the 2001 Tour de
France, after Armstrong had already won the Tour twice consecutively. To earn the $5
million award under the contract in question, Armstrong had to win another four consecutive
Tours, a feat which had never been accomplished.

Until now.

More information: http://www.hermanhowry.com

SCA promotions anser sig att ha 5 miljoner dollar att vinna om de kan få folk att tro på rykten att Lance har dopat sig, och de har samma advokat som både författaren av "L.A. Confidential" och bokförlaget.

Lance----> Dopad???
Men är det inte så att Lance åkte dit för doping under touren -99, men blev frikänd efter att han påstod att han använt ett sårmedel? Någon som kommer ihåg historien?

Appropå att han inte skulle vara dopad eftersom han blir testad ofta av "dopingpolisen" WADA, och i sådana fall skulle ha bli upptäckt. Tänk dock på att innan friidrottsstjärnor som Marion Jones(som inte är fälld, men starkt ifrågasatt), Tim Montgomery(som kallades den "spinkige" eller liknande innan sitt världsrekort) och flera andra, använde dopingsmedel som WADA inte visste fanns och således inte hade någon testmetod mot fusket!

Bara för att man inte har testmetoden betyder det inte att dopade personer inte är dopade för att testmetod inte finns!

Jag är kritisk mot de flesta elitidrotter, t ex inom amerikansk baseboll får en spelare bara testas EN(1, one, ein) gång under ETT ÅR(One year, ein jahre...). Hur mkt doping finns det inte där?

Tyvärr är det ju så att cykligen har blivit dopingens svarta får, men jag är övertygad om att det dopas lika mkt i andra idrotter, det är metoderna som skiljer.

För var går gränsen egentligen om vad som är doping om vi ska bli filosofiska?

Lance----> Dopad???
Definiera "åkte dit"?

Hans a prov var positivt, och han hävdade att det var substanser från en sårsalva som testet reagerade på. Han frikändes från dopingmisstankarna.

Armstrong borde väl vara en av de idrottsmän i världen som dopingtestats flest gånger?

Jag anser (sommånga andra) att alla är oskyldiga tills dess att motsatsen bevisats. Att ett förlag ger ut en bok som svartmålar honom precis innan TdF startar tycker jag visar mer på profithunger än sanningshalt. Hade dom haft något att komma med hade Armstrong aldrig fått starta i Touren det året.

Däremot borde journalisten på Expressen (samt ansvarig redaktör) få sig en skopa ovett. Hur tusan kan man ta upp detta som en "nyhet"? Och dessutom hänvisa till boken och avslöjja sig att det är gammal skåpmat?

Ungefär som att slå upp "Årets nobelprisvinnare" och sedan hänvisa till 2003 års vinnare...

Lance----> Dopad???
Släpp hörnflaggan och kom in i matchen!

DETTA ÄR GIVETVIS NYHETER Eftersom även Procycling och Cyclingnews
skriver om det den 21a och 22a januari 2005.

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2005/jan05/jan22news
http://www.procycling.com/news.aspx?ID=825

Om de nu äntligen lyckas nagla dit knarkar-Lance så är det tvärtemot
vad många säger här inte döden för landsvägscyklingen utan tvärtemot
en emotsedd pånyttfödelse.

Tänk vad ljuvligt det var att följa touren när
4-5 killar var verkligen aktuella för slutsegern.

Lance----> Dopad???
"Om de nu äntligen lyckas nagla dit knarkar-Lance så är det tvärtemot
vad många säger här inte döden för landsvägscyklingen utan tvärtemot
en emotsedd pånyttfödelse.

Tänk vad ljuvligt det var att följa touren när
4-5 killar var verkligen aktuella för slutsegern. "

WORD!!

Lance----> Dopad???
Jag tycker att det är fånigt att säga att Lance måste vara dopad. Jag kanske är naiv men nu är det ju faktiskt så att Lance cyklar på ett ganska eget sätt. Sjukt hög kadens samt en fullkomlig koncentration på endast touren genom hela året. Det är inte så många (om någon?) som gör på det sättet.
Dessutom har karln fått perspektiv på vad smärta innebär iom sin, vad jag har förstått, ganska extrema cancerbehandling. Kan tänka mig att man kan flytta sin smärttröskel ganska långt efter en sådan behandling...

Visst kan man tycka att det är tråkigt att han har varit förhållandevis överlägsen men att därför påstå att han skulle vara mer dopad än någon annan tycker jag är lite burleskt. Det är möjligt att han faktiskt är dopad men att verkligen påstå att han MÅSTE vara det bara för att han vinner tycker jag är en ganska tråkig inställning.

Kan däremot hålla med om att även jag längtar efter en jämnare och därmed mer spännande tour än vad det varit på länge. Vem vet, han har ju inte bestämt sig om han skall köra touren i år så vi kanske får se en riktigt spännande tour i år ändå...

Lance----> Dopad???
problemet för armstrong är ju att han endast och bara kör ett stort lopp per år (iaf utanför usa) vilket kan ge honom tillräckligt med tid att peta i sig det mesta under uppbyggnaden för att sista tiden låta kroppen vara ren och ändå kunna dra fördel av dopingen. klart det är lite märkligt. visst, wada testar säkert honom året runt men wada är ett gäng pajasar som är bakbundna pga de enorma skadestånden som samtliga aktiva hotat med i civil domstol OM wada påstår att de är dopade utan att ha helt torrt på fötterna. det finns hur många fall som helst, främst inom friidrotten, där de amerikanska världsstjärnorna gjort precis så (iofs så har am friidrottsförbundet mörkat en hel del också).

inte helt lätt när det handlar om så mycket pengar..

Lance----> Dopad???
Lance testades 22 ggr bara under 2004.

Lite mera "nyheter": http://velonews.com/news/fea/7446.0.html

Kom ihåg att han testades med ett rekordhögt VO2Max på Cooper Center i Texas som tönåring, innan han blev proffs i triathlon.

Kom också ihåg att han vann VM i Oslo innan han hade cancer, och att det som var mest problematiskt för honom då var just klättring pga muskelmassan i överkroppen som hade kommit från simträningen.

Det har funnits gott om bevis att hans egendomliga aerobiska förutsättningar sedan långt innan han hade anledningen att dopa sig och tillgång till expertis som kunde hjälpa honom att dölja det.

Jag säger inte att han har aldrig gjort det, bara att det är möjligt att han har inte gjort det.

Lance----> Dopad???
mattel Skrev:
> "problemet för armstrong är ju att han endast och
> bara kör ett stort lopp per år (iaf utanför usa)"

Detta är ju inte riktigt sant. Lance schema för 2004 såg ut så här.

Jan 
~ 20-29, Training Camp, Solvang, CA 

Feb 
~ 18-22, Tour of Algarve, Portugal 

Mar 
~ 3-7, Tour of Murcia, Spain 
~ 20, Milan - San Remo, Italy 
~ 27-28, Critérium International, France 

Apr 
~ 20-25, Tour de Georgia, USA 

May 
~ 19-25, Tour du Languedoc-Rousillon, France 

Jun 
~ 5-12, Critérium du Dauphiné Libéré, France 

July 
~ 3-25 - Tour de France 

Aug 
~ 18, Men's Olympic Time Trial, Athens, Greece 

Sep 
~ 12, T-Mobile International, San Francisco, CA USA 

Oct 
~ 15-17 - Ride for the Roses Weekend, Austin, TX 

Lance----> Dopad???
Ok, vänd på resonemanget då.

Vem är intresserad av att verkligen
få veta om Armstrong har rent mjöl
i påsen?

Knappast tävlingsarrangörerna som tjänar
miljoner på en stjärna som Armstrong.

Knappast amerikanska idrottsförbundet som tjänar

Knappast Discovery Channel som tjänar

Knappast media som tjänar miljoner på
en stjärna som Armstrong.

Knappast NIKE som tjänar miljoner på
en stjärna som Armstrong.

Knappast NIKE som tjänar miljoner på
media.

Knappast media som tjänar miljoner på
NIKE.

Det finns ju fruktansvärda pengar inblandade
i detta och vi kan ju bara anta att de feta
farbröderna i UCI inte är ett uns bättre än
exempelvis mutkolvarna i den Olympiska Kommittén.

Till och med de svenska friidrottshoppstjärnorna
får ju insinuerande frågor från funktionärerna ute på
tävlingar om det "Är ok att göra ett test, eller
om de kanske ska ta någon annan".

Osvosvosv ja ni vet "Wag the dog".

Såg förresten Armstrong när han var gäst hos Letterman
och när doping kom på tal svalde Armstrong så djupt
att man trodde han skulle svimma av.

Lance----> Dopad???
Är det inte så att han blev så här bra efter att han
blivit av med cancern iom att han blev lättare i kroppen?

Mindre muskelmassa men samma aeroba kapacitet måste ju
vara en vinnande kombination. Något överflöd av underhuds-
fett lider han ju inte av.

Mindre muskelmassa = mindre kraft kompenserar han med
högre kadens för att komma upp i samma effekt eller?!

Daner Skrev:
> Lance testades 22 ggr bara under 2004.
>
> Lite mera "nyheter":
>
> Kom ihåg att han testades med ett rekordhögt
> VO2Max på Cooper Center i Texas som tönåring,
> innan han blev proffs i triathlon.
>
> Kom också ihåg att han vann VM i Oslo innan han
> hade cancer, och att det som var mest
> problematiskt för honom då var just klättring pga
> muskelmassan i överkroppen som hade kommit från
> simträningen.
>
> Det har funnits gott om bevis att hans egendomliga
> aerobiska förutsättningar sedan långt innan han
> hade anledningen att dopa sig och tillgång till
> expertis som kunde hjälpa honom att dölja det.
>
> Jag säger inte att han har aldrig gjort det, bara
> att det är möjligt att han har inte gjort det.

Lance----> Dopad???
Såg etappen upp till alpe D'Hues och det var
något helt otroligt.

Ulrich var inte dålig han heller ... men
Armstrong var helt suverän.

Om han är dopad blir jag besviken ...

Men som det verkar nu med alla testresultat
så kan man nog anta att han är ren.

Lance----> Dopad???
Newsboy Skrev:

> Till och med de svenska friidrottshoppstjärnorna
> får ju insinuerande frågor från funktionärerna ute
> på
> tävlingar om det "Är ok att göra ett test, eller
> om de kanske ska ta någon annan".

Lance testades för övrigt 22 gånger 2004 och om han tävlade ca 30 veckor på året så gäller det verkligen att hitta droger som går ur kroppen snabbt eller sådant som inte proverna kan detektera
tycker för övrigt att förebilden Lance inte gör nog för kampen mot doping(ex Simeoni) men det är kanske en annan tråd

Tillbaka
Topp