Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag har kollat in Abus Bordo. De verkar ha en perfekt lösning, skulle jag köpa nytt lås idag skulle det nog bli ett sådant.Hållare verkar vara specifika men en väska funkar ju alltid...
Jag köpte ett viklås, länklås, kärt barn osv, som kom med hållare att montera i flaskhållarfästen. Roses fina egetmärke.
Mitt nuvarande U-lås kom med en liknande konstruktion som jag satte på toppröret. Det blev hemska lackskador av det.Vissa bygellåsfästen är vridbara kring ramröret, utan att gigantosaurus-låset blir pekande ut mot knäet. Splines i hållaren säkrar positionen. Köper man den varianten från början, slipper man köpa ett annat lås..Visa bilaga 739370
Tänkte inte så långt, mina XL-ramar har väldigt mkt plats.Triangeln är ofta för liten idag för moderna lås. Senast monterade jag hållaren på ena sadelstaget. Fungerar det med.
Biltemas försäkringsgodkända viklås för 249 får plats i liten styr- eller ramväska. Om man inte vill använda den medföljande fula hållaren så man ser det fula låset.
Den gör väl sitt jobb, hyfsat lätthanterat med, min dotter hade sånt när hon var 7 och cyklade till/från skolan. Sen tröttnade hon med och fick en liten ramväska.Anmärkningsvärt prisvärt och lätt lås! Men min tanke är att alltid ha låset lättillgängligt på cykeln utan att behöva stuva ner den i någonting. Jag misstänker att hållaren är precis lika dålig som de erfarenheter jag har av medföljande bygellåshållare?
Visa bilaga 739473
Hade, har fortfarande för all del men använder det sällan, ett sånt BT- lås.Anmärkningsvärt prisvärt och lätt lås! Men min tanke är att alltid ha låset lättillgängligt på cykeln utan att behöva stuva ner den i någonting. Jag misstänker att hållaren är precis lika dålig som de erfarenheter jag har av medföljande bygellåshållare?
Visa bilaga 739473
Det var fästet som rörde sig. Såhär i efterhand var nog inte toppröret ett bra ställe att fästa det i då formen på röret inte var genomgående. Tejpade sedan över skadorna. Extern kabeldragning fick mig att undvika diagonalröret. Att hänga låset i sadelrailsen funkade hjälpligt på den cykeln, men ville man undvika att låset pendlade och slog in i ramen var man tvungen att fixera det med en stropp eller liknande. jag kanske borde prova på toppröret igen - fast med lite skydd under hållaren denna gång.Murdock: Lackskadorna, kom de sig av att fästet rörde sig med grus inunder, eller av att du tjongade låset emot ramen?
Jag lyckas få fler ramskador från de stolpar jag låser fast vid.. Mindre av hundspringern och lås som satt kläm-monterade flera år.