lås lösning, hur sitter era lås hållare!!! ???

jhonscott

Ny medlem
denna lösning blev grymt bra tycker jag efter mycket tänk. man skjuter ju i låset i hållaren,

lampan sitter också mycket bra!!
Bild0388.jpg ht=480

Kör du med stänkskärm när det är risigt väder ute? Om inte kommer det där låset bli rätt skitigt. Om du nu inte bara cyklar när det är torrt och fint :)

Senast redigerad av en moderator:
Smart! Men har du tänkt på att att sätta det tvärt om, dvs. med bygeln neråt. Mindre däcksprut i låsmekanismen och mindre belastning för klickfästet (det trycker inte neråt mot öppningen så att säga) tänker jag. Det kanske inte funkar?

Det är väl en lösning för ett lås du vill diskutera, alltså en låslösning. Det som ska vara en del av din låslösning är väl en hållare för låset, alltså en låshållare.

Läser man det man skriver så märker man hur det ska stavas.
Säg högt: låshållare
Säg högt: lås - paus - hållare
Hur ska det stavas?

Kanske skulle postat detta i skrivregeltråden.

skicka detta till vilken tråd du vill,,, !!!

Moget att sitta och leta efter fel, om jag nu glömde ett kommatecken mellan lås och hållare,

ex "lås lösning, hur sitter era lås,hållare? nöjd nu ?????

ca 23.00 en fredag kväll brukar jag vara social och umgås med vänner eller kanske se en skön rulle,
men har man inget liv utan sitter och glor på ett mtb-forum och märker hur folk stavar eller missar i sina meningar,texter,

då kan man cykla ut i skogen och stanna där!

sen skiter jag i hur jag stavar, detta forum har helt annat intresse än att hugga på hur "inloggade" stavar eller skriver,så länge folk förstår

det kanske du som borde byta sida, testa wikipedia där kan du hänga och leta fel eller kanske få dina ensamma timmar att gå lite snabbare

så nu kan du testa, säg högt för dig själv: JAG ÄR DUM I HUVUDET ,JAG HAR INGET LIV ( upprepa det typ 50 ggr,

du, jag har säkert stavat fel, satt komma på fel ställe eller inte använd stor bokstav, men du behöver inte kommentera det,, tack! så nu har du 25 upprepningar kvar,,: JAG ÄR DUM I HUVUDET,JAG HAR INGET LIV;

har du något lås eller kanske monterat din låshållare på något fiffigt ställe, skicka gärna in en bild,

glömde det du har ingen cykel, du hänger här och försöker hitta polare och kanske finna en vän?, lite fel sida, men du gillar ju att " leta" så skriv i googles sökruta, ensam,jävligt bränd snubbe söker likasinnat puckad brud/vän, för extremt tråkiga diskutioner,

lycka till!! mvh JHONSCOTT

HAHAHAHHA

jhonscott: ska du hänga på det här forumet är det nog läge att inte bli skogstokig när någon påpekar stavfel och särskrivningar, eftersom du isåfall inte kommer göra något annat än att springa omkring och vara just skogstokig.

JT skrev:
-------------------------------------------------------
> ah, sätt in pengarna då.

:D

Den här tråden kommer bli lång varig

bruce skrev:
-------------------------------------------------------

> Den här tråden kommer bli lång varig

Men under hållande ;-)

Senast redigerad av en moderator:
vanligast är väl annars att man sätter sin "lås,hållare" på sadelröret så att det hamnar inne i ramtriangeln. Om inte annat blir det lite mer skyddat från stänk och man får lägre tyngdpunkt på cykeln (vilket gör den roligare att cykla på).

Den fick inte plats i triangeln.Då jag har 2st vatten flaskor där,plus att det var ju smart att man klickade fast låset i en hållare( jag har inte cyklat sedan 1986 och det har ju hänt lite sedan dess)
låset "vickade lite på den änden där "hållaren ej håller i låset" :):) ,och då blev det ett skrammel-ljud som man skulle bli galen på,och att hållaren skulle nog bli lös efter ett tag.

jag ville bara se var och hur ni hade satt fast era lås och låshållare på era cyklar.Kanske kan lägga till hur era styren ser ut med alla lampor,datorer mm,mm,mm,

hade dåligt morgon humör,men med humor:) kanske lite väl mycket men, roligt!! HAHAHAHAHA:)

Behövde inte leta efter felen då de stod i rubriken.

Tycker det är lite tröttsamt att ibland tvingas läsa om för att förstå vad en del skriver. Inte för att det är fel på innehållet utan för hur det är skrivet. Din tråd t.ex. tar upp ett klart intressant ämne men varför förstöra läsupplevelsen med konstig stavning.

Det handlar inte om vilket betyg man hade i skolan eller om man tycker andra saker är viktigare, som innehåll eller hur mycket tid man har. Vill man kommunicera får man göra det på det normala sättet. På de flesta svenska forum gör man det med vanligt skriftspråk och på svenska. Sedan kan det vara så att forumets inriktning för med sig att en hel del uttryck som är vanliga för inriktning används. Därutöver kan det också vara vanligt att foruminterna uttryck används.

Den skopa ovett du gav mig var kul läsning och jag kan se att du nu skriver ihop mer än innan. Toppen!

Som man skriver blir man uppfattad. Så enkelt är det. Läsarna är inte dumma i huvet, med lite snabb tankeverksamhet inser man fort vad som menas med allt som skrivs. Men är det massa särskrivningar och stavfel överallt så får man snabbt bilden av ett halvpucko på andra sidan TP-kabeln.

Inget personligt, så är det bara..

Själv hade jag en riktigt rasslig hållare till mitt bygellås som jag aldrig fick till på ramen. Det minst risiga var att sätta på sadelröret (inte stolpen) och bakåt för den byggde på sidan. Problemet var att det inte satt så bra och började vinklas utåt så foten slog i till slut. Då var det bara att stanna och rätta till innan man råkade ut för en olycka. Helst hade jag sett en blandning av den varianten och din variant, det hade blivit bra på min hoj men fästet klarade inte av den smala 27,2mm stolpen och jag hade inte ork att meka till en adapter av något slag.
Sen stals cykeln ändå.. =/

Har ett sånt där långt slanglås som jag lindar om styret eller sadelstolpen de få ggr jag har med mig lås.

Har ett likadant som på bilden i förstainlägget.
Verkar smart att ha det så, kanske. har det själv i väskan eftersom ramtriangeln var för liten (Humu). och har jag inte med mig väska ska jag förmodligen bara cykla och inte ställa ifrån mig. tar med cykeln in på jobbet också. ett mini u lock skulle funka bra för korta stopp annars. försökte ha mitt lås i bältet. funkade sådär.

Såhär några år senare, hur fraktar man med sig ett U-lås/bygellås på cykeln på bästa sätt inuti triangeln på ramen? Jag tänker mig att någon borde ha uppfunnit någonting man kan skruva fast i flaskhållarskruvarna och sedan fästa ett lås i - utan att behöva köpa ett nytt lås som enbart passar det låset?

1732355538132.png

Hållare verkar vara specifika men en väska funkar ju alltid...
Jag köpte ett viklås, länklås, kärt barn osv, som kom med hållare att montera i flaskhållarfästen. Roses fina egetmärke.

Triangeln är ofta för liten idag för moderna lås. Senast monterade jag hållaren på ena sadelstaget. Fungerar det med.

Hållare verkar vara specifika men en väska funkar ju alltid...
Jag köpte ett viklås, länklås, kärt barn osv, som kom med hållare att montera i flaskhållarfästen. Roses fina egetmärke.
Jo, jag har kollat in Abus Bordo. De verkar ha en perfekt lösning, skulle jag köpa nytt lås idag skulle det nog bli ett sådant.

Vissa bygellåsfästen är vridbara kring ramröret, utan att gigantosaurus-låset blir pekande ut mot knäet. Splines i hållaren säkrar positionen. Köper man den varianten från början, slipper man köpa ett annat lås..Visa bilaga 739370
Mitt nuvarande U-lås kom med en liknande konstruktion som jag satte på toppröret. Det blev hemska lackskador av det.

Biltemas försäkringsgodkända viklås för 249 får plats i liten styr- eller ramväska. Om man inte vill använda den medföljande fula hållaren så man ser det fula låset.

Biltemas försäkringsgodkända viklås för 249 får plats i liten styr- eller ramväska. Om man inte vill använda den medföljande fula hållaren så man ser det fula låset.

Anmärkningsvärt prisvärt och lätt lås! Men min tanke är att alltid ha låset lättillgängligt på cykeln utan att behöva stuva ner den i någonting. Jag misstänker att hållaren är precis lika dålig som de erfarenheter jag har av medföljande bygellåshållare?

1732394607102.png

Anmärkningsvärt prisvärt och lätt lås! Men min tanke är att alltid ha låset lättillgängligt på cykeln utan att behöva stuva ner den i någonting. Jag misstänker att hållaren är precis lika dålig som de erfarenheter jag har av medföljande bygellåshållare?

Visa bilaga 739473
Den gör väl sitt jobb, hyfsat lätthanterat med, min dotter hade sånt när hon var 7 och cyklade till/från skolan. Sen tröttnade hon med och fick en liten ramväska.

Murdock: Lackskadorna, kom de sig av att fästet rörde sig med grus inunder, eller av att du tjongade låset emot ramen?
Jag lyckas få fler ramskador från de stolpar jag låser fast vid.. Mindre av hundspringern och lås som satt kläm-monterade flera år.

Visa bilaga 739473
Hade, har fortfarande för all del men använder det sällan, ett sånt BT- lås.
Följde med en hållare som hade den lilla egenheten att den inte höll kvar låset.

Murdock: Lackskadorna, kom de sig av att fästet rörde sig med grus inunder, eller av att du tjongade låset emot ramen?
Jag lyckas få fler ramskador från de stolpar jag låser fast vid.. Mindre av hundspringern och lås som satt kläm-monterade flera år.
Det var fästet som rörde sig. Såhär i efterhand var nog inte toppröret ett bra ställe att fästa det i då formen på röret inte var genomgående. Tejpade sedan över skadorna. Extern kabeldragning fick mig att undvika diagonalröret. Att hänga låset i sadelrailsen funkade hjälpligt på den cykeln, men ville man undvika att låset pendlade och slog in i ramen var man tvungen att fixera det med en stropp eller liknande. jag kanske borde prova på toppröret igen - fast med lite skydd under hållaren denna gång.

Bilagor

• IMG_4086.jpeg
    IMG_4086.jpeg
    1.1 MB · Besök: 32
  • IMG_4280.jpeg
    IMG_4280.jpeg
    1.2 MB · Besök: 36
Tillbaka
Topp