Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lulle sa:Den är tynge än en stel gaffel och dämpar sämre än en dämpad gaffel. Dessutom är den både ful och väldigt dyr.
ante_hedis sa:Och ni förstår-sig-påare ni har naturligtvis testat den? ;)
JPL sa:ante_hedis sa:Och ni förstår-sig-påare ni har naturligtvis testat den? ;)
Måste man testa för att bedöma utseendet, hänvisa till någon som testat eller uttala sej om priset?
marr sa:ante_hedis sa:Och ni förstår-sig-påare ni har naturligtvis testat den? ;)
Självklart vet en teoretisk kritiker bättre än någon amatör som testat något ;)
Luthman Photography sa:Den är dyr, lätt och annorlunda. Den har således två av tre attribut (dyr och annorlunda) som brukar göra att folk köper saker. Det räcker väl?
Ja, jag har testat. Det kändes som en liten, liten, liten hoppstylta. Som Bengt-re skrev så fungerar den säkert där det är aningen för stökigt för en stel gaffel, men det är onödigt med en riktig gaffel.
mattel sa:Jag tror problemet ligger i att de flesta på happy tycker sig behöva minst 140mm trenduroslag för att kunna cykla. Att det finns de som tävlar och föredrar kort slag och en lätt gaffel för att prestera bra är omöjligt att ta in.
Som vanligt högt till tak och pinsamt trångt mellan väggarna i happys åsiktskorridor.
H. sa:Till och med de som är sponsrade instämmer ju i att avsaknaden av returdämpning gör gaffeln märklig - läs hoppstylta.
Alltså kvarstår - enda riktiga poängen med den är dess låga vikt.
nisseson sa:Har de med åsikter utan att provat ens läst Cujos länk ovan (kommer här igen: https://mikaelflockhart.wordpress.com/2016/02/03/lauf-forks/)?
Micke går igenom hans erfarenheter som snabb tävlingsåkare. Ger både ris och ros.
theBrand sa:Jag kanske är lite udda, men jag sätter fjädring fram på min cykel för att den ska rädda mig ur "oh shit"-situationer när jag missbedömt underlaget. En gaffel som ger mig sämre kontroll när det blir stökigt känns inte som något jag skulle lägga pengar på.
Alla ni som är lyriska över komforten jämfört med stel gaffel, borde kanske testa att sänka trycket lite i era Race Kings istället. Både billigare och lättare :)
Det låter ju inte som om han jämför med några toppdämpare direkt:Kassler sa:nisseson sa:Har de med åsikter utan att provat ens läst Cujos länk ovan (kommer här igen: https://mikaelflockhart.wordpress.com/2016/02/03/lauf-forks/)?
Micke går igenom hans erfarenheter som snabb tävlingsåkare. Ger både ris och ros.
Vart sugen efter att ha läst den artikeln!
På grovt underlag av typen traktorspår eller stenig grusväg är där den excellerar mest då den inte som en vanlig dämpare säckar ihop och känns trög och livlös.
Tobbe A sa:Jag har en Lauf på vinterhojen/grusvägshojen. Funkar mycke bättre än en traditionell dämpgaffel när det är kallt.
jofahjalm sa:Jag är mest förvånad över hur viktigt svetton kan tro det är att spara in några hundra gram på en kass gaffel till t.ex. cykelvasan som knappt har klättringar eller accelerationer. Man hade annars nästan kunnat tro att kunna svänga ordentligt vid klungcykling i mycket hög fart på grov grusväg skulle vara värt något?
jofahjalm sa:Jag är mest förvånad över hur viktigt svetton kan tro det är att spara in några hundra gram på en kass gaffel till t.ex. cykelvasan som knappt har klättringar eller accelerationer. Man hade annars nästan kunnat tro att kunna svänga ordentligt vid klungcykling i mycket hög fart på grov grusväg skulle vara värt något?
nisseson sa:jofahjalm sa:Jag är mest förvånad över hur viktigt svetton kan tro det är att spara in några hundra gram på en kass gaffel till t.ex. cykelvasan som knappt har klättringar eller accelerationer. Man hade annars nästan kunnat tro att kunna svänga ordentligt vid klungcykling i mycket hög fart på grov grusväg skulle vara värt något?
Ser du Micke S som svetto med dålig koll?
Hela grejen här är väl just att det är en fjädrad gaffel utan någon riktig dämpning. En kombination som normalt inte finns i fordon av en anledning.Raggamuffin sa:Vi använder fjädring och dämpning på olika sätt. Vissa för komfort, vissa för ökad fart.
Känner till och med till XC-folk som inte ligger timme efter timme och justerar dämparna medans sambon står med klocka och kollegieblock - trots att de tävlar.
Vi tycker olika saker är viktiga. Hade gärna provat en för att vidga min erfarenhet. På en äventyrs-cx hade det kanske inte varit fel.
Raggamuffin sa:Vi använder fjädring och dämpning på olika sätt. Vissa för komfort, vissa för ökad fart.
Känner till och med till XC-folk som inte ligger timme efter timme och justerar dämparna medans sambon står med klocka och kollegieblock - trots att de tävlar.
Vi tycker olika saker är viktiga. Hade gärna provat en för att vidga min erfarenhet. På en äventyrs-cx hade det kanske inte varit fel.
mattel sa:Jag tror problemet ligger i att de flesta på happy tycker sig behöva minst 140mm trenduroslag för att kunna cykla. Att det finns de som tävlar och föredrar kort slag och en lätt gaffel för att prestera bra är omöjligt att ta in.
Som vanligt högt till tak och pinsamt trångt mellan väggarna i happys åsiktskorridor.
Det gör jagplumse sa:Tobbe A sa:Jag har en Lauf på vinterhojen/grusvägshojen. Funkar mycke bättre än en traditionell dämpgaffel när det är kallt.
Märker ingen skillnad på mina dämpargafflar på vintern jämfört med på sommaren....