Lidingöloppet MTB
Det finns två ställen värda ens uppmärksamhet. Det första är på en superenkel liten stig som slutar i en slänt ut på en äng. Mitt på den stigen ligger en liten tarm till rot. Liten nog att smälta in i jorden på stigen. Offcamber och jävlig nog att skicka ett framhjul i omloppsbana och föraren med nyllet ner i backen.
Det andra partiet är slutet på terrängen som går över åsen i slutet av loppet. Förra året när jag kom dit hade det haglat och regnat så jag klev faktiskt av och ledde ner cykeln för den slänten efter att ha bevittnat de framför mig stupa hejdlöst ner.
I övrigt körs nog loppet lämpligtvis med något extremt lättrullat i bak och något lättrullat med kantgrepp i fram.
De gånger jag har kört så har jag använt Race King 2,2:or fram och bak.
Det andra partiet är slutet på terrängen som går över åsen i slutet av loppet. Förra året när jag kom dit hade det haglat och regnat så jag klev faktiskt av och ledde ner cykeln för den slänten efter att ha bevittnat de framför mig stupa hejdlöst ner.
I övrigt körs nog loppet lämpligtvis med något extremt lättrullat i bak och något lättrullat med kantgrepp i fram.
De gånger jag har kört så har jag använt Race King 2,2:or fram och bak.