[lvg] Energitrampet 31/5

[lvg] Energitrampet 31/5
Beeblebronx skrev:
-------------------------------------------------------
> evosmos skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bajslopp, lärde mig två grejer idag.
> >
> > 1. Tappar du flaskan, skit i den. Spelar ingen
> > roll att jag var full och det är varmt.
>
>
> Imponerande!
>
> Men jag tycker den lilla öppningen är svår.

Hahaha!

SvenC skrev:
---------------
efter
> några mil i fjös tempo komm det 3 st åkare 1
> röd och 2 gula och drog upp farten.

Den andra klungan jag fick jaga och senare fick släppa eftersom jag hade bränt allt på att jaga den första. Klart du ska hänga på sub9 förresten. We need you.

Road_Runner skrev:
> beeblebrox: lol
> Evosmos du kom inte in på 3:37:11 va ? då
> knäckte du mig i spurten.

Nja 3:37:13 kom jag in på, men jag spurtade förbi ett antal på målrakan. Det var nån jävel i camelbak jag hade satt siktet på men hann inte ifatt honom, ett tiotal meter till så...:-)

[lvg] Energitrampet 31/5
Vilken dag på cykeln!!! Kanonväder och härlig körning i klungan. Åkte med i tätklungan hela vägen. Lyckades med konststycket att tappa flaskstället på diagonalröret strax efter Lisjöbacken, flaskan satt givetvis i. Pumpen åkte också eftersom det satt i dom skruvarna. Sedan tappade jag flaska två strax före Hallstahammar. Tur att ingen körde omkull på dom. Hade som väl var en extra 0,5l flaska i ena ryggfickan som räckte precis in till mål. Hängde med bra in till spurten och gick imål bara sekunder efter täten med mängda kraft kvar i benen....Precis som Pilen ville jag inte riskera Vättern genom att kubbas i täten.

Såg killen som gick omkull i vänstersvängen före mål i ögonvrån. Såg ut som riktigt otäck vurpa. Hörde efteråt att han hade varit medvetslös. Hoppas han är på benen snart.

[lvg] Energitrampet 31/5
Ason, hade du brallor med "step in" på häcken? (Jag vet att det låter jätteroligt, tänkte samma sak hela rundan)
Härlig runda var det.
/J

[lvg] Energitrampet 31/5
bigmollo skrev:
> Ason, hade du brallor med "step in" på häcken?
> (Jag vet att det låter jätteroligt, tänkte
> samma sak hela rundan)
> Härlig runda var det.
> /J

Nix, tror det var två killar i klungan som hade sådana brallor. Jag hade en svart/röd/gul Giant tröja. Tror jag körde bredvid dig i början, visst körde du i PGP tröja?

[lvg] Energitrampet 31/5
Japp det stämmer fint det, jag hade PBP-tröjan på. Har hört i efterhand att jag såg kåtast ut i klungan. Vet inte om det stämmer, men det ligger nåt i det.
=D

[lvg] Energitrampet 31/5
Grymt kul att cykla med er snabba grabbar ....jag vart tvungen att släppa er när det var ca 5km kvar då gick det för fort hadde cyklat ca 4 mil utan vatten jag tapade flaskan i ett gupp. men jag är grymt nöjd med 3,18 i mål. ps nästa gång tar jag er vic och martin ...ha ha

[lvg] Energitrampet 31/5
bigmollo skrev:
> Japp det stämmer fint det, jag hade PBP-tröjan
> på. Har hört i efterhand att jag såg kåtast ut
> i klungan. Vet inte om det stämmer, men det
> ligger nåt i det.
> =D

Var den omtalade "Bulan" större än någonsin?

/Smiley

[lvg] Energitrampet 31/5
Leo skrev:
>
> Var den omtalade "Bulan" större än någonsin?
>
> /Smiley

Han hade bula redan på morgonen när han hämtade upp mig och Vic. Förstod redan vid starten, när han började slingra sig fram i startledet att han var dunderkåt.

[lvg] Energitrampet 31/5
Mattias Lundqvist skrev:
> Grattis Johan!

Tack. Vinterns vidriga intervallpass har verkligen varit kalas. Kikar förbi till hösten för en liten check up.
/J

[lvg] Energitrampet 31/5
Mollo regerar som vanligt! :-)
Fint kört av många andra också!
Vi kanske borde starta ett Happy-team och köra elit?
På riktigt alltså! Team Turbopendlarna eller något sånt.

[lvg] Energitrampet 31/5
Hej

Har pratat med han som kraschade efter sista kurvan ca 3 km före mål och han mår efter omständigheterna rätt ok. Mörbultad och inga brott men huvudvärk. Jag och en till från Avesta stannade. Han var medvetslös/avsvimmad i ca 1 minut. Ambulans kom efter ca fem minuter och han låg kvar på Västerås sjukhus över natten för observation.

För övrigt är pollen ett j-a skit och tycker också att det kändes väldigt farligt många gånger under loppet, dåliga vägar, ingen förbil eller mc, många ovana cyklister som åkte med i ofantlig svans för att sen spurta. Hoppas arrangören gör en gruppindelning och ordnar förbil/mc till nästa år. Man vill ju gärna komma hem i ungefär samma skick som man åkte.. :) Förutom lite tröttare då ;)

Anders

[lvg] Energitrampet 31/5
Anders,

Verkligen stort att du och din Avesta vän stannade och hjälpte till.
Själv skäms jag för att jag inte gjorde lika som dig.
Också skönt att höra att han klarade sig så pass bra ändå.
Det var en redig vurpa.

/Pilen

[lvg] Energitrampet 31/5
Har alltid tyckt att sista km in mot målgång där spurterna drar igång är helt livsfarlig. För trångt och blandningen kåta spurtare + svenssonmotionärer som kört korta sträckningarna bidrar knappast heller till säkerheten.

[lvg] Energitrampet 31/5
Jag tyckte det var läskigare förra året, då var målrakan på cykelbanan. Fast ju mindre utrymme desto lugnare kanske folk tar det.

Tillbaka
Topp