Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Jag har ett par fula skräpcyklar som jag bara vill pimpa med lite duglig färg till sommarhuset. Om jag som något okunnig slipar och spraymålar min ram med Montana sprayfärg (vet att den har lite högre tryck som kan vara svårare för nybörjare) eller Spray.Bike sprayfärg? Grundar och lackar efteråt Är sannolikheten extremt hög att färgen snabbt flagnar eller vad behöver jag göra? Jag bryr mig inte sjukt mycket om cyklarna, de kan inte bli fulare ön nu. Men det skulle vara kul att testa. Tacksam för råd. Mvh EricaHejsan!
Jag lackade brorsan cykel på mitt jobb där jag brukar
pulverlacka ibland så jag kan väll försöka räkna upp några tips på det hela...
som sagt att lämna in den är nog att föredra om du inte känner någon som har riktiga grejer
då du ändå kommer upp i priser runt 200-300 för sprayfärg (du måste klarlacka efteråt helst grunda också..)
så här gjode ialf jag slipade hela ramen plåtren ialf relativt, ju mindre gammalfärg kvar
ju bättre är det, sen beror det på lite,
om du ex har en våtlackad ram kan den börja bubbla om du ska pulverlacka den (den tål inte värmen)...
så jag gjorde som så att slipade cykeln nästan helt stälde in ramen i ugnen för
att se om färgen började bubbla och det gjorde den inte så då
pluggade igen alla hål (sadel, styre, vajrar osv)
hade jag på 1lager med grundfärg
efter det målade jag ett lager med antracit
(den vi har på jobbet är bra för ute bruk vissa pulverfärger blir missfärgade
när dom är ute men just denna är både snygg och slitstark innehåller lite klarlack så ytan blir fin)..
och efter det så blev det ett lager klarlack...
och vips så fick man en ny fin cykel...
nackdelen är att färgen bygger lite då det blir så många lager men det funkade bra ialf...
Sen kan det vara bra att ta ramnummret och slå in det igen då det i annat fall blir övermålat..
Men personligen om du nu ska ha någon som gör det är det smidigare att använda våtlack
hos ex nån billackerare då den färgen är än mer slitstark...
Något annat du undrar över?
edit: ang stålram eller inte så spelar det ingen roll, jag hade dock aluminium...