Mallorca 2016
dileno sa:2000 SEK t&r med cykel nu 4-11 mars.. hundringen billigare 7-11 mars.. direkt med Norwegian.
Kom igen nu!
Kör du mtb eller landsväg ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
dileno sa:2000 SEK t&r med cykel nu 4-11 mars.. hundringen billigare 7-11 mars.. direkt med Norwegian.
Kom igen nu!
Kom igen nu!
Just nu lutar det starkt åt landsväg eftersom jag åker ner själv. Får jag sällskap är det större sannolikhet det blir MTB ;-)anderski sa:dileno sa:2000 SEK t&r med cykel nu 4-11 mars.. hundringen billigare 7-11 mars.. direkt med Norwegian.
Kom igen nu!
Kör du mtb eller landsväg ?
poscar sa:Vi är 6 pers som åker ner i mitten på april, 15-21/4 närmare bestämt. Kommer bo i Can Picafort.
Sitter nu och skissar på rutter och baserat på tidigare tips i tråden så känns rutten Andratx - Port Pollenca en av dagarna given.
Orkar dock inte cykla Can Picafort - Andratx utan hittade då mallorcacycleshuttle.com som kör till Andratx från Alcudia alt. Port Pollenca.
Från Alcudia verkar det dock inte finnas några (lediga) turer när vi är nere. Finns från Port Pollenca men hade hoppats på nåt närmare Can Picafort. Det blir ju ganska tidig avfärd som det är ändå.
Så, nån som känner till nåt alternativ? Hur brukar ni göra?
earnstrom sa:poscar sa:Vi är 6 pers som åker ner i mitten på april, 15-21/4 närmare bestämt. Kommer bo i Can Picafort.
Sitter nu och skissar på rutter och baserat på tidigare tips i tråden så känns rutten Andratx - Port Pollenca en av dagarna given.
Orkar dock inte cykla Can Picafort - Andratx utan hittade då mallorcacycleshuttle.com som kör till Andratx från Alcudia alt. Port Pollenca.
Från Alcudia verkar det dock inte finnas några (lediga) turer när vi är nere. Finns från Port Pollenca men hade hoppats på nåt närmare Can Picafort. Det blir ju ganska tidig avfärd som det är ändå.
Det spårade ur lite med triathlon-klubben, så vi är 45 pers i Can Picafort den 16-23/4. Det blir mkt svenska där då. Jag tänker mig att ni kan kolla med ert hotell om de inte kan köra er och cyklarna mot en rimlig ersättning? De ska säkert ändå till flygplatsen ngn dag och hämta nytt folk.
Skogling sa:earnstrom sa:poscar sa:Vi är 6 pers som åker ner i mitten på april, 15-21/4 närmare bestämt. Kommer bo i Can Picafort.
Det spårade ur lite med triathlon-klubben, så vi är 45 pers i Can Picafort den 16-23/4. Det blir mkt svenska där då. Jag tänker mig att ni kan kolla med ert hotell om de inte kan köra er och cyklarna mot en rimlig ersättning? De ska säkert ändå till flygplatsen ngn dag och hämta nytt folk.
45? Och ni har alla med cykel? Vilken flight?
Cujo sa:Mycket ärmlöst och kompressionstrumpor på Mallorca den vecka då...
Så tänkte jag precis skriva, bara att cykla upp mot och förbi Belverdere i Palma och därefter ansluta till "Bergsturen"clnr sa:Ett annat alternativ är att cykla till Sa Pobla och sen ta tåget till Palma.
Cujo sa:Mycket ärmlöst och kompressionstrumpor på Mallorca den vecka då...
anderski sa:Börjar bli dags, jag åker ner på Söndag med triponsport/cykelklubben nere 17-26 April.
Blir intressant att bo i palma trakten som omväxling mot alcudia då.
staine sa:Mäh, är mallis ett sånt där snobbställe där det finns klädetikett?
Aja, jag sk*ter i det och har som vanligt på mig vad som ligger högst upp i lådan. Det kränker iaf omkörare, typ, "äh bara en ful gammal gubbe att kränka, jag känner mig kränkt"
glitch sa:Testade en för mig ny godbit nu senast, ut från palma och sen kan man göra lite olika men t.ex. mot Valdemossa sen vika av mot Banyalbufar och där finns sen en liten pralin ner mot Port Es Canonges. Från den lilla stranden/hamnen är det sen finfin klättring tillbaka upp till huvudvägen. Mycket lugnt, träffade inte en enda cyklist och bara en bil på den klättringen.