Man vet att man är en riktig cykelnörd när...

När man nämner ordet "cykla" i var och varannan mening... Konstigt att man fortfaranade har några kopmisar kvar utanför cykelvärlden...

Miss Yeti skrev:
-------------------------------------------------------
> kompisar kvar utanför cykelvärlden...

Kompisar utanför cykelvärlden?

När folk på jobb och/eller skola standardmässigt refererar till en som Cykel-(osså ens förnamn).

När man känner igen folk på stan, men inte kan placera de förrän man ser de med sin cykel.

the_TnT skrev:
> lundatok skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad är man ... när man kollar på CX-VM igen?
>
> Soffpotatis!

Bah, försök inte, rodelträning ingår tydligen i det här med cykling så jag tränar för fullt!

Shick skrev:
> När folk på jobb och/eller skola standardmässigt refererar till en som Cykel-(osså ens förnamn).

Mig kallar de "Spandex", du har tur! Fast vännerna till den tjej jag umgås med lär referera till mig som "Cykelmannen"...

the_TnT skrev:
> Mig kallar de "Spandex"

Har dom slutat med "Legomannen"?

Raceman skrev:
> Har dom slutat med "Legomannen"?

De har aldrig börjat faktiskt, fast å andra sidan låg LEGOt på hyllan redan när jag började på nuvarande jobb.

the_TnT skrev:
> De har slutat kalla mig för "latexsnorren" också faktiskt, redan när jag
> började på nuvarande jobb.

Det var ju tur det. ;-)

...när man ser cykelutmaningar överallt.

Råkade se denna bild på idg.se och tänkte direkt att det där taket skulle nog vara kul (för någon lite mer våghalsig) att cykla på.

1.100539!teaserImage%252FimageTypeSelector%252FlocalImage%252Ff304f5f1.jpg

/Johan

När man blir jätteglad över att bruse har GPS'at ett nytt track.

När man ringer till sina räserkompisar och entusiastiskt berättar att en väg är nyasfalterad.

När man kollar väg och stigstatus på det nya semestermålet, i stället för att vara med familjen på stranden.

Jag kaenner mig inte som en cykelnörd men aendaa kaenns det obehagligt naer jag aer mer aen 50 m fraan min cykel. Det haender foer all del vaeldigt saellan... Har varit inom 50m radien fraan cykeln de senasta tvaa veckorna.
Jag brukar ha mardroemmar om att cykeln aer stulen och vaknar daa upp med ett ryck. Det raecker daa att straecka ut ena armbaagen och kaenna att cykeln aer kvar och jag kan somna om igen.

/Stellan
http://www.sandstorm.se

Shick skrev:
> När folk på jobb och/eller skola
> standardmässigt refererar till en som
> Cykel-(osså ens förnamn).
>
> När man känner igen folk på stan, men inte kan
> placera de förrän man ser de med sin cykel.

nej nej, det bekräftar bara att dom inte förstår;)

JojjeM skrev:
> ...när man ser cykelutmaningar överallt.

Det kan faktiskt vara rätt jobbigt när man slutar titta på filmen och börjar skanna bakgrunden efter linjer. Klassiker i det sammanhanget är Sagan om ringen och Kill Bill 2. :D

the_TnT skrev:
> Miss Yeti skrev:
> -----
> > kompisar kvar utanför cykelvärlden...
>
> Kompisar utanför cykelvärlden?

Hm...skrev jag så??? Antar att jag inte är en kvalificerad cykelnörd då!!! =P

Men hör på denna! En av mina bästisar utbrast en dag där hon satt i min soffa och tittad runt i min lägenhet, "Anna, du kan ju öppna cykelmuseum."

jonzén skrev:
> jon lindgren.. det bästa var
> att jag åkte ifrån honom på sista åket..

Well, good luuk with that mate!
Har försök, och likt förbannant verkar det inte gå!

;-)

Härromnatten drömde jag att att vi var ett gäng från happy som drog iväg på en 24h CXtävling i Norge. Jag startade 5s innan en norrman som jag inte gillade och låg på max i 40minuter för att han inte skulle få häng. Jag spöade hans tid med ett par hundradelar.

Jag tryckte på så hårt i kurvorna att jag slet ut sidoväggarna på däcken. Jag var tvungen att byta däck innan det blev min tur att köra igen (flermanna) men då tappade jag bort cykeln och virrade bort mig från tävlingsområdet.

Till saken hör att jag adrig tävlat på cykel eller kört CX i skogen.

Priset för ett anständigt cykeldäck överstiger priset på ett par helt OK byxor...

Senast redigerad av en moderator:
...när man e ute å kör bil på motorvägen å allt man kan tänka på e att komma in tajt på rulle för att slippa ta vind

/E

Det jobbigaste är att jag inte kan ta en vanlig promenad längre. När jag är ute med hustrun eller barnvagnen scannar jag hela tiden terrängen efter linjer eller bra drops. När jag kör bil så söker sig blicken ut längs kanterna för att kolla in omgivningen och om det går att cykla där. Kan bli litet farligt känns det som.

the_TnT skrev:
> Miss Yeti skrev:
> -----
> > kompisar kvar utanför cykelvärlden...
>
> Kompisar utanför cykelvärlden?

Vad aer kompisar? Kaenner inte till detta ord...

/Stellan

the_TnT skrev:
> Mig kallar de "Spandex",...

I en av mtb-klubbarna i Stockholm fanns det för länge sen en kille som gick just under namnet Spandex för att han gillade cykelkläderna VÄLDIGT mycket, och inte bara i cykelsammanhang. Sen gjorde han en ordentlig vurpa (revben, nyckelben, skrapsår i ansikte, två tänder) och fick namnet Spantax...

För den som inte förstod ovanstående: Spantax var ett spanskt flygbolag som i folkmun ansågs lätt osäkert. Inte kraschade dom mer än något annat flygbolag, men Spanien hade på 70-talet och början av 80-talet lika hög status som ungefär Zaire idag. Lätt offer för folkhumorn, liksom.

"Spantax" hittade f ö en lika Spandex-intresserad tjej och försvann från cykelkretsarna. För några år sen råkade jag träffa honom och hans familj här i Lysekil. Mer Spandex än nånsin, men lika trevlig som förr.

:)

Tjena!

..när man först kollar om det finns plats på tomten för en Dirt när man letar efter hus, nästa grej man kollar är om det finns ett rum som man kan ha som cykelrum..

... Ligger och ser på Saltkråkan, men helt missar handlingen eftersom man är upptagen med att scanna klipphällarna efter lämpliga linjer, bedöma friktionen, samt fundera över hur det vore att cykla där.

När man Mtb-spottar från balkongen . Har fönster och balkong mot vägen som för er mot bron som tar er över motorvägen mot bajenbacken .

...när man köper en möbel av en arbetskamrat och får en "cykel på köpet".

Inget fel på det en 70-tals Fuji touringhoj, vinterfixieprojekt i varande.

en gamal katalogbild
Fuji.jpg ht=469

Jag drömde inatt att det ringde på dörren och ett glatt gäng stod där och undrade om jag hade möjlighet att dumpa allt en vecka och istället rulla runt på Åbäket nere i central-Europa. 15 minuter senare var väskan och hojen inpackad i bilen.
Jag vaknade och var lite besviken =(

Jag har drömt massor med gånger att jag gjort oändligt långa manuals. Blir alltid lika besviken på verkligheten...

man efter att ha sålt tillbehör till annan hobby för x antal tusen och direkt köper man pannlampa så att man kan fortsätta cykla mitt i veckan också nu under den mörka, kalla, ruskiga delen om året :-)

...den enda hemsidan man besöker är Happy och man tror att man kan få svar på alla frågor där.

JojjeM: Du är sjuk... :D

"när man betalar en massa tusingar för en hoj man inte ens sett annat än på bild, o får vänta på den skitlänge som om man väntade barn, o som trots diverse storleksguider kan kännas som en lök mellan benen, det vet man inte, men ändå handlar man!"

HAHA, det beskriver mig på pricken då jag köpte min Niner! :D

När man funderar på att gå och kolla på Disneyfilmen förtrollad bara för att det är några mountainbikes med i trailern.

När man just satt en rejäl repa på sprillans nya Thomson-stolpen och man kommer på sig att tänka "oooh, kanske sparade nåt gram där".

När man spottar schyssta cykelstigar i "män som hatar kvinnor" när det är DVD-kväll hemma. (när Blomqvist är ute och joggar strax innan han blir beskjuten).

/johan

Tillbaka
Topp