marino bikes the tråd!

larsaw

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
psvensson sa:
Så här ser den ut.... Har betalat 100 USD och nu väntar jag ivrigt på första byggbilden.
Åh, så Marino har äntligen ordat till sin struktur på beställning/handpenning/osv...
Förr har man ju fått böna o be för att få pröjsa :)

psvensson

Medlem
marino bikes the tråd!
Nja, struktur vet jag inte. Betalat har jag gjort och förhoppningsvis så svetsar hann för fullt nu. Han hade tydligen en sändning med ramar till Stockholm på g. Kanske han vill få med min samtidigt.

zyklom

Medlem
marino bikes the tråd!
psvensson sa:
Nja, struktur vet jag inte. Betalat har jag gjort och förhoppningsvis så svetsar hann för fullt nu. Han hade tydligen en sändning med ramar till Stockholm på g. Kanske han vill få med min samtidigt.
Glöm det. Kommr nog inte gå fort. Har väntat på min sen början av december, även om den är lite special så har det gått trööögt.

MtbIte

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Tänkte om det nu är okey att hinta lite om att det just nu ligger en militärgrön marino ute på happy för ett schysst pris för dom som inte orkar vänta på leverans från avacado land.

marino bikes the tråd!
Det är tydligen inte bara Marino som blivit blåst på konfekten av jönsarna på Sick. Tydligen har en rambyggare i asien och byggt en massa ramar som de inte fått pröjs för. De har köps av Planet X, så vill man ha en dylik kommer de snart dyka upp som On One-ramar.

Doctor C

Medlem
marino bikes the tråd!
Lite problem. Efter att ha granskat bilden från Marino och böjradien på sadelröret började jag att ana oråd. Jag bad Marino mäta hur långt ner man kan trycka sadelstolpen och svaret kom ikväll: 8 cm... Enligt mina beräkningar behöver jag minst 13 cm för att få rätt sadelhöjd med min KS Lev 150 mm.

Marino säger att han inte kan göra en snävare radie vilket ger två alternativ som jag ser det:

1. Rakt sadelrör med mer offset vid BB
2. Samma lösning som psvensson, tvådelat svetsat rör

Själv är jag inne på alt. 2. Finns det några risker med den lösningen, dvs att man har en svets mitt på röret? Eller är detta försumbart?

EST

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Jag har 2 delar rör på flera av mina cyklar å det funkar. Har även på downtuben på min fs vid infästningen en dämparen.

aribr

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Jaha då är båda mina Marino's sålda (tack Kaj och Andrea)...men jag kan ju inte vara utan en hardtail... Så började rita på en ny. Tanken är att den ska vara 120-130 slag och ev. single speed.

ht.JPG

Hoppas Marino inte har för mycket att göra, är det någon som vet hur väntetiden ser ut nu?

psvensson

Medlem
marino bikes the tråd!
Jag upplever inte att det går speciellt fort. Vet dock inte vad man kan förvänta sig. Han skulle börja svetsa på min för två veckor sedan. Fick en bild men nu är det tyst...

larsaw

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
psvensson sa:
Jag upplever inte att det går speciellt fort. Vet dock inte vad man kan förvänta sig. Han skulle börja svetsa på min för två veckor sedan. Fick en bild men nu är det tyst...
Han är på någon resa till Argentina har jag hört, lika bra det så får svetsningarna ”svalna lite” för pågående Sverige-batch...

Doctor C

Medlem
marino bikes the tråd!
Jag beställde min sent i juni så snabbt går det inte. En del av problemet är dock jag själv eftersom jag velat lite/mycket med designen. Har haft fullt upp med renovering av (cykel)garage hela sommaren så det är bara bra att den inte är färdig än.

aribr

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Jo...androit inspirerad. Men kan alltid ändra mig.

Tyckte denna var rätt cool också (baserad på samma androit) :

p4pb17707209.jpg

EST

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Det flesta andra handbyggda ramar är ju minst sex månader väntetid så jag tycker han är rätt snabb om han inte glömmer bort nån?

-martin-

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Går i tankarna att beställa en ram jag med, gjorde en tabell för att hitta en geo. Kan ju inte bli annat än bra om man slår ihop alla de bästa cyklarna? Verkar ju funka på kakor (https://www.chefsteps.com/activitie...late-chip-cookies-when-average-equals-amazing) ^_^

Ni med mer koll, ser ni några problem med "min" geo? går ju inte att fylla i alla värden exakt i bikecad (tex headtube längd utan att sabba stack och reach)

27.5"x2.8", 160mm slag. 175cm x 73kg cyklist

Skrmavbild2019-09-23kl.23.38.53.png

Skrmavbild2019-09-24kl.00.23.33.png

aribr

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Min ska svetsas nästa vecka. Marino har haft fullt upp med att fixa böjda rör... Som ser väldigt bra ut. Börjar bli riktigt proffsigt detta.

larsaw

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
zyklom sa:
larsaw sa:
zyklom sa:
On the way! Klart o betalt.
Åh’ har han lagt din på posten redan?!
Min står tydligen i lackboxen... :)
Redan...tog bara 10mån från beställning ;D

Inväntar bara tracking, sen får vi se hur lång tid det tar. Första gången jag ska rulla 29a på riktigt. 160/180mm slag ;)
Hoppas snön kommr sent i år.
Coolt m SP och 160mm slag!
Hur långa kedjestag blir det då?
Brutet sadelrör va?
(Orkar inte leta alla sidor bakåt där du säkert out’at geo’n...)

zyklom

Medlem
marino bikes the tråd!
larsaw sa:
zyklom sa:
larsaw sa:
zyklom sa:
On the way! Klart o betalt.
Åh’ har han lagt din på posten redan?!
Min står tydligen i lackboxen... :)
Redan...tog bara 10mån från beställning ;D

Inväntar bara tracking, sen får vi se hur lång tid det tar. Första gången jag ska rulla 29a på riktigt. 160/180mm slag ;)
Hoppas snön kommr sent i år.
Coolt m SP och 160mm slag!
Hur långa kedjestag blir det då?
Brutet sadelrör va?
(Orkar inte leta alla sidor bakåt där du säkert out’at geo’n...)
Inte postat nån geo. Det är 445mm långa stag. Krävdes enl mr M för att ha 160mm slag bak 2.6 däck med god marginal till sadelröret som fö är böjt ja. Insert blev ca 21-22cm, det ska nog hålla för en 170mm oneup dropper..

Är faktiskt lite osäker på om jag kommr gilla köra med långa stag, men man vänjer sig nog...förhoppningsvis ;)

Det blev böjt rör för dig med el? Koll på insert?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer