Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gurra sa:Just nu verkar det vara så att han bara har raka 44mm inner dia headtubes. (Funkar för 1 1/8-1 1/2 tapered-gaffel)
Tänker att hojen blir lite trög o tråkig med långa kedjestag. Men vad som är långt är ju subjektivt. Vet bara att på spark 26" var det 420 mm o det var lekfullt.
På en gammal Trek 26 jag har är det 430 och den känns död som en sill.
Så det hänger väl inte helt på kedjestagen kanske.
Gurra sa:Tänkte ha semiplus. Alltså max 2,8.
Ett par highroller II 27x2,8 är just 718 mm diameter (mätt av nån mtbtidning). Så det borde funka. Dessutom är det sliding dropouts så det är 410-430 mm kedjestag.
På Marinon. ok..jofahjalm sa:Får in på vad? På min ht tog jag jättelånga kedjestag och jag kör aldrig däck bredare än ~60 mm.
Gurra sa:GAAAH!
vad gör man?
går ned på 2,6 tum?
freddiesan sa:Gjorde lite snabb jämförelseräkning på kostnaden för rören som Marino använder. Har varit förbryllad över den låga kostnaden nämligen. Gissningsvis använder han oreducerade 4130-rör vilket enligt mina köp av sådana rör kostar ca 57kr/meter. Reynolds 631 rör som inte är Reynolds dyraste kostar ungefär 310kr/meter.
glitch sa:Alltså det är inte galet tight på Transmittern.
2.8 Nobby Nic på 29 id fälg funkar bra men inte överdriven marginal. Kan försöka mäta.
AddeN sa:Ja de betalar ju knappast lika mycket för sina rör som vi får betala för dem här i Sverige.
EST sa:Grymt detta blir ju kanoners å får det inte plast så är det ju billigt å går fint att köra mindre däck i?
Nästa år får vi ha en Marino träff ju!
Gurra sa:Nu är det sista granskingen innan han börjar bygga. Tyck nu or forever hold your peace.
Frågade honom om 32t klinga + 27x2,8” + 430 mm kedjestag skulle vara några problem: ”Hola yes wont worry work ok 2.8 32T” så jag slutar oroa mig och bah sätter in pengarna! :)
Så jäääävla peppad! Utrymmet för besvikelse är enormt! =D
Head tube Inner diameter: 44 mm
Head tube length: 120 mm
Head angle: 65 deg
Seat angle: 74 deg
Bb drop: 40 mm
BB height circa 319 mm
Seattube length: 410 mm
Effective toptube circa 609 mm
(Wheelbase: circa 1169 mm?)
Chainstay length: 430 mm (sliding dropouts in center makes 420-440 mm)
Fork length A-C: 529 mm (Fox 34 140 mm)
Fork offset: 44 mm
(Reach: circa 430 mm)
(Stack: circa 606 mm ?) may change with length of head tube
rear wheel spacing: 148x12 BOOST
max standover height: max 770 mm?
Max tire size: 27,5 x 2,8 inch, DIAMETER 718 mm
Seatpost diameter: 30,9
BB width: 73 mm BSA
ISCG tabs: YES
Heat treatment: Yes
Hole for stealth dropper post cable: YES
Integrated saddle clamp: YES
EST sa:Grymt detta blir ju kanoners å får det inte plast så är det ju billigt å går fint att köra mindre däck i?
Nästa år får vi ha en Marino träff ju!