Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
EST sa:Hehe det är en som vill kolla annars så kan vi höras :) Men jämför med din cykel längder osv.
larsaw sa:aribr sa:Heldämpade ser ju fantastisk ut, alternativ för Starling Murmur? Om hardtailen blir bra kan man ju tänka sig en sådan i framtiden...
+1 ser ut som Murmur’s elaka storebror :)
Imponerande vikt med tanke på att en hållbar alu.ram väger så eller lite till... Som en jämförelse skulle det vara intressant att veta vad en Cotic Rocket/Flare MAX väger in på...
sobrius sa:larsaw sa:aribr sa:Heldämpade ser ju fantastisk ut, alternativ för Starling Murmur? Om hardtailen blir bra kan man ju tänka sig en sådan i framtiden...
Imponerande vikt med tanke på att en hållbar alu.ram väger så eller lite till... Som en jämförelse skulle det vara intressant att veta vad en Cotic Rocket/Flare MAX väger in på...
Min Rocket Max vägde ca 4 med dämpare.
aribr sa:Sant! Undrar hur korta man kan ha de på en single pivot...Starling Murmur har 445mm, Orange Stage 5 har 445mm, Cotic Flare Max 447mm...det är ju defnitivt inte "kort och lekfullt". Jag gillade iaf inte min gamla Radons 450mm kedjestag (29er) och skulle nog hellre ha lite kortare, men den cykeln var inte exakt modern i geon någonstans.
s sa:aribr sa:Sant! Undrar hur korta man kan ha de på en single pivot...Starling Murmur har 445mm, Orange Stage 5 har 445mm, Cotic Flare Max 447mm...det är ju defnitivt inte "kort och lekfullt". Jag gillade iaf inte min gamla Radons 450mm kedjestag (29er) och skulle nog hellre ha lite kortare, men den cykeln var inte exakt modern i geon någonstans.
Det beror på pivotpunktens placering och önskad slaglängd. Är den placerad lågt eller långt bak så måste kedjstagen vara längre än om den är placerad högt eller långt fram.
Med rätt placering kan kedjestagen göras lika korta som på en HT! Tyvärr innebär det att pivotpunkten hamnar några meter framför cykeln =D
larsaw sa:sobrius sa:larsaw sa:aribr sa:Heldämpade ser ju fantastisk ut, alternativ för Starling Murmur? Om hardtailen blir bra kan man ju tänka sig en sådan i framtiden...
Min Rocket Max vägde ca 4 med dämpare.
Ok, så i runda slängar 3,6-3,7kg utan dämpare. Vilken storlek är det du har?
tmalm sa:s sa:aribr sa:Sant! Undrar hur korta man kan ha de på en single pivot...Starling Murmur har 445mm, Orange Stage 5 har 445mm, Cotic Flare Max 447mm...det är ju defnitivt inte "kort och lekfullt". Jag gillade iaf inte min gamla Radons 450mm kedjestag (29er) och skulle nog hellre ha lite kortare, men den cykeln var inte exakt modern i geon någonstans.
Det beror på pivotpunktens placering och önskad slaglängd. Är den placerad lågt eller långt bak så måste kedjstagen vara längre än om den är placerad högt eller långt fram.
Med rätt placering kan kedjestagen göras lika korta som på en HT! Tyvärr innebär det att pivotpunkten hamnar några meter framför cykeln =D
Behöver den väl inte?
Med böjt/framflyttat /annat kreativt sadelrör är det väl fullt möjligt att smeka vevlagret med däcket om man vill?
/T
s sa:tmalm sa:s sa:aribr sa:Sant! Undrar hur korta man kan ha de på en single pivot...Starling Murmur har 445mm, Orange Stage 5 har 445mm, Cotic Flare Max 447mm...det är ju defnitivt inte "kort och lekfullt". Jag gillade iaf inte min gamla Radons 450mm kedjestag (29er) och skulle nog hellre ha lite kortare, men den cykeln var inte exakt modern i geon någonstans.
Behöver den väl inte?
Med böjt/framflyttat /annat kreativt sadelrör är det väl fullt möjligt att smeka vevlagret med däcket om man vill?
/T
Jojo, men det blir ju jättefult! Sadelröret kommer behöva landa ungefär vid den punkt där flaskställ brukar sitta. Och med 29" hjul så kommer det bli väldigt lite plats för en dropper.
aribr sa:Snygg version:
Dirren sa:aribr sa:Snygg version:
Den e ju min, håller på att bygga ihop deb, lägger upp lite bilder när den e klar.
//Peter Kloke
EST sa:Är det denna?
Hur så som helst skulle vara kul att testa fast lågt bb. Med SAG så är det ung. 275 eller hur?
aribr sa:Snygg! Får vi se geo? Eller missade jag det kanske?
Rockingman sa:aribr sa:Snygg! Får vi se geo? Eller missade jag det kanske?
Här är geon, den är löst baserad på en pole 140
mikipedia_ sa:Rockingman sa:aribr sa:Snygg! Får vi se geo? Eller missade jag det kanske?
Här är geon, den är löst baserad på en pole 140
Det blir Dvo Diamond fram va? Matchar du det med en Jade bak?? Är själv lite sugen på en sån, men vill gärna se/känna på en först?
Rockingman sa:Sådärja, nu fattas bara cable guides och lite färg. Snart dags för byggtråd : )
marr sa:Rockingman sa:Sådärja, nu fattas bara cable guides och lite färg. Snart dags för byggtråd : )
Coool, va ska du ha för dämpare?
fredrik168 sa:När kommer första MarinÖ ????
fredrik168 sa:När kommer första MarinÖ ????
Paco sa:fredrik168 sa:När kommer första MarinÖ ????
Jag var faktiskt inne på att bygga en MarinÖ efter att ha pratat med marr då han började fundera på sin Örange.
Tyvärr så kom det en vadslagning om CV i vägen....
fredrik168 sa:Paco sa:fredrik168 sa:När kommer första MarinÖ ????
Jag var faktiskt inne på att bygga en MarinÖ efter att ha pratat med marr då han började fundera på sin Örange.
Den där CV förstör mycket för dig !!
marr sa:fredrik168 sa:Paco sa:fredrik168 sa:När kommer första MarinÖ ????
Tycker du ska sluta med såndär självspäkning.
Paco sa:marr sa:fredrik168 sa:Paco sa:fredrik168 sa:När kommer första MarinÖ ????
Får väl göra ett nytt försök nästa år. Fast då får det bli DVO dämpare isf. Kommer ha antingen en Topaz eller en Jade över.
Paco sa:marr sa:fredrik168 sa:Paco sa:fredrik168 sa:När kommer första MarinÖ ????
Får väl göra ett nytt försök nästa år. Fast då får det bli DVO dämpare isf. Kommer ha antingen en Topaz eller en Jade över.
mikipedia_ sa:Paco sa:marr sa:fredrik168 sa:Paco sa:fredrik168 sa:När kommer första MarinÖ ????
Vad ska du riva som får något så fint över???
Rockingman sa:Sådärja, nu fattas bara cable guides och lite färg. Snart dags för byggtråd : )