marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
Paco sa:
mikipedia_ sa:
Paco sa:
marr sa:
fredrik168 sa:
Paco sa:
fredrik168 sa:
När kommer första MarinÖ ????

Jag var faktiskt inne på att bygga en MarinÖ efter att ha pratat med marr då han började fundera på sin Örange.

Tyvärr så kom det en vadslagning om CV i vägen....

Den där CV förstör mycket för dig !!

Tycker du ska sluta med såndär självspäkning.

Får väl göra ett nytt försök nästa år. Fast då får det bli DVO dämpare isf. Kommer ha antingen en Topaz eller en Jade över.

Vad ska du riva som får något så fint över???

Har redan en Topaz på Megan men ska slänga på en Jade och höja gaffeln till 160mm till den här säsongen. Den som blir över sätts på nästa bygge.

Ohlala, vad är det för mått på Topazen??

marino bikes the tråd!
mikipedia_ sa:
Paco sa:
mikipedia_ sa:
Paco sa:
marr sa:
fredrik168 sa:
Paco sa:
fredrik168 sa:

Jag var faktiskt inne på att bygga en MarinÖ efter att ha pratat med marr då han började fundera på sin Örange.

Får väl göra ett nytt försök nästa år. Fast då får det bli DVO dämpare isf. Kommer ha antingen en Topaz eller en Jade över.

Har redan en Topaz på Megan men ska slänga på en Jade och höja gaffeln till 160mm till den här säsongen. Den som blir över sätts på nästa bygge.

200x57 men hittar jag inte på nåt nytt bygge så sätts den på frugans Reign?

marino bikes the tråd!
Paco sa:
mikipedia_ sa:
Paco sa:
mikipedia_ sa:
Paco sa:
marr sa:
fredrik168 sa:
Paco sa:
fredrik168 sa:

200x57 men hittar jag inte på nåt nytt bygge så sätts den på frugans Reign?

Du har pm?

marino bikes the tråd!
Rockingman sa:
aribr sa:
Snygg! Får vi se geo? Eller missade jag det kanske?

Här är geon, den är löst baserad på en pole 140

Coolt ram Rockingman!
Hur mycket slag räknar du med att få ut på en 200x57mm dämpare?
Och för att få relation till din geo, hur lång är du?

Iom att jag blivit tvungen att ordna ny hoj (om inte mina stulna kommer till rätta...) så känns en FS29'a från Peru som det givna valet :)

marino bikes the tråd!
larsaw sa:
Rockingman sa:
aribr sa:
Snygg! Får vi se geo? Eller missade jag det kanske?

Här är geon, den är löst baserad på en pole 140

Coolt ram Rockingman!
Hur mycket slag räknar du med att få ut på en 200x57mm dämpare?
Och för att få relation till din geo, hur lång är du?

Iom att jag blivit tvungen att ordna ny hoj (om inte mina stulna kommer till rätta...) så känns en FS29'a från Peru som det givna valet :)

Klart du ska ha en stålperuan. Enligt Marino är det 150 i slaglängd, alldeles lagom för rådjursstigarna här i Närke...: ) Enligt en kommentar från Marino på insta är vikten 3,5 kg så inte så jäävla tungt som jag trodde. Får se vad slutviken med lack och dämpare blir.

jag är 192 cm och har väl runt 44cm reach på coven jag har nu så det ska bli kul att prova en rejält längre cykel.

marino bikes the tråd!
Rockingman sa:
Klart du ska ha en stålperuan. Enligt Marino är det 150 i slaglängd, alldeles lagom för rådjursstigarna här i Närke...: ) Enligt en kommentar från Marino på insta är vikten 3,5 kg så inte så jäävla tungt som jag trodde. Får se vad slutviken med lack och dämpare blir.

jag är 192 cm och har väl runt 44cm reach på coven jag har nu så det ska bli kul att prova en rejält längre cykel.

Ah' och jag som vill ha lite lägre slag skulle då kunna köra en 200x50 och få ut dryga 130mm = perfa!

Ja du lär verkligen få gott om utrymme med så mycket längre reach! Själv tänkte jag mig något i stil med 490-ich, till mina 186cm...

marino bikes the tråd!
larsaw sa:
Rockingman sa:

Ah' och jag som vill ha lite lägre slag skulle då kunna köra en 200x50 och få ut dryga 130mm = perfa!

Ja du lär verkligen få gott om utrymme med så mycket längre reach! Själv tänkte jag mig något i stil med 490-ich, till mina 186cm...

Jo, jag kommer å andra sidan köra med 35 mm kortare styrstam (har otrendiga 70 mm på idag) Marinon så det blir inte lika stor skillnad på var styret hamnar

marino bikes the tråd!
larsaw sa:
BTW, hur lång leveranstid är du uppe i?
Från beställning till leverans?

Jag började maila Marino redan i höstas men sen åkte han på semester, fick trassel med ett gäng ramar och behövde bygga en ny jigg för min ram så det har tagit lite tid att komma i mål. Själva beställningen spikades för någon vecka sen och nu är den klar för lackering så när allt väl var på plats så gick det snabbt.

marino bikes the tråd!
Jag pratade med Marino i slutet av December och ramen skickades för några dagar sen.

Från första svets till post blev det 12 dagar men jag tror att han har ganska mycket att göra just nu, så det kan ta längre tid.

marino bikes the tråd!
larsaw sa:
Ok, sweet!
Do inväntar jag att din FS-ram (Rockingman) anländer för att få bekräftat att herr Marino även kan få ihop en FS ?

Gör så. Marino har slängt ihop fs-ramar tidigare. Det finns en engelsman som köpt en fs av Marino och han verkar vara nöjd med den. Den baktriangeln ser lite annorlunda ut dock. På Marinos insta finns även ett par dh-ramar så han har labbar med det tidigare

marino bikes the tråd!
Marino dh ram!

received_10216053480757653.jpeg

marino bikes the tråd!
Vad kallas sånt där länkage? Ser spontant ut att ge väldigt mycket hjulrörelse bakåt i början av slaget och sedan väldigt mycket framåt.

marino bikes the tråd!
Japp visst gjorde jag det å jag har kalasbra minne...men det kan ha varit 4,3 med axel å bakdämpare lättare än btr minns jag. Hela väger 15,75 med min billiga bagagevåg.
Men den är styv som satan så jag skulle nog kunna gå ner i diameter på rören lite?

marino bikes the tråd!
Det blir ingen liten blyg viol til cykel när den här är klar.

Bilagor

• D3DEFED4-543C-4953-A45D-6460B0BC331B.jpeg
    D3DEFED4-543C-4953-A45D-6460B0BC331B.jpeg
    104.9 KB · Besök: 156
  • 3B3CF3BD-6EC6-4BA8-8518-D98E1A3821D4.jpeg
    3B3CF3BD-6EC6-4BA8-8518-D98E1A3821D4.jpeg
    152.2 KB · Besök: 89
marino bikes the tråd!
EST sa:
Japp visst gjorde jag det å jag har kalasbra minne...men det kan ha varit 4,3 med axel å bakdämpare lättare än btr minns jag. Hela väger 15,75 med min billiga bagagevåg.
Men den är styv som satan så jag skulle nog kunna gå ner i diameter på rören lite?
Tackartackar! Ska nog snart beställa rör själv:)

marino bikes the tråd!
Laederlappen sa:
EST sa:
Tackartackar! Ska nog snart beställa rör själv:)

Kul! Jag kanske ber Marino att skicka med nåt kul i Daniels fina paket, å det kommer bli så kul att kolla in den å testa grymt peppad!

marino bikes the tråd!
Såhär blev det med loggor och lack, en ram värdig en Bondskurk ??

Bilagor

• AB9AB7EF-BD1E-4D22-B2A7-626B751BDF53.png
    AB9AB7EF-BD1E-4D22-B2A7-626B751BDF53.png
    253 KB · Besök: 151
  • 5C979735-58B8-4575-BA2D-F31DFBD8F25E.png
    5C979735-58B8-4575-BA2D-F31DFBD8F25E.png
    224.4 KB · Besök: 135
marino bikes the tråd!
Så där ja nu går den att testa fast fel framdel gaffeln kommer väl småningom om:)
IMG_8246.JPG

attachment 343322 IMG_8245.JPG]

Bilagor

• IMG_8245.JPG
    IMG_8245.JPG
    267.6 KB · Besök: 86
Tillbaka
Topp