Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
tmalm sa:Jofahjalm skrev:
"Cykeln kommer kunna vara mer stabil med högre bb eftersom du alltid är längre under hjulaxlarna med större hjul"
Alltså, jag vill inte vara sån men en cykel hänger inte i naven, den står på hjulen.
Det är alltså inte BBdroppet som ger stabilitet utan låg BBhöjd.
(Jag är toktrött så ovanstående kanske låter både drygt och svamligt men åtminstone drygheten är oavsiktlig)
/T
peterare sa:Bra input!
Här kommer en uppdaterad bild. I AutoCad kan jag mäta avståndet mellan hjul och botten till strax över 20 mm. Jag säljer ju uppenbarligen lite möjlig slaglängd mot större toleranser. Som jag förstått det hela är coolt att bottna!
larsaw sa:peterare sa:Bra input!
Här kommer en uppdaterad bild. I AutoCad kan jag mäta avståndet mellan hjul och botten till strax över 20 mm. Jag säljer ju uppenbarligen lite möjlig slaglängd mot större toleranser. Som jag förstått det hela är coolt att bottna!
Hej Peter!
Coolt med ytterligare ett FS-projekt!
Ligger i precis samma läge som du, bara finslipa lite på detaljer i geo...
Typ lika geo men med skillnaden 480-490mm reach till mina 186cm (benlängd 90cm) och 460mm's sadelstag.
Kommer också bassera bygget runt 50mm "stroke" (men går på en 210mm Metric-dämpare).
Dock är jag som Wictor nämner, mer inne på att kör ner BB till -30mm i stället för 435mm's kedjestag. Förra hojens 441mm's kedjestag funkade helt ok att snurra runt med bland alpernas switchbacks, krädes bara lite övning.
Enda anledningen till att välja 435mm vore för att få ner svängradien när en av olika anledningar inte kan vinkla ner cykeln, och hur ofta häner det?
jofahjalm sa:Är några siffror fel eller något?
paxel sa:Funderar på att beställa en fejk-Honzo från Marino, nu när Kona inte längre säljer stålramar i Europa. Någon som vet om det redan är gjort? Skulle underlätta lite om han redan har måtten.
aribr sa:paxel sa:Funderar på att beställa en fejk-Honzo från Marino, nu när Kona inte längre säljer stålramar i Europa. Någon som vet om det redan är gjort? Skulle underlätta lite om han redan har måtten.
Det är väl bara att skicka med en geotabell?
Vet inte hur det ligger till med alu och kolramen men på stålramen var det inga problem att få plats annat än med framväxel och mer än en klinga men det verkar ju inte precis ovanligt. Däremot är det nog inte så bra att använda sina pengar till att be Marino göra det Kona gjort riktigt än kanske nä.jofahjalm sa:Det är bara att be om problem att bygga cykeln med så korta kedjestag. Även kona själva verkar ju ha problem med att få plats med allt...
jofahjalm sa:Det är bara att be om problem att bygga cykeln med så korta kedjestag. Även kona själva verkar ju ha problem med att få plats med allt...
tmalm sa:Det finns gratis cadprogram som tex autodesk Fusion oxå om man vill rita cyklar.
Funkar fint att rita dem i sketchläget.
/T
EST sa:Snygg! Å fin headbadge ! Hemmagjord?
larsaw sa:Phu....! Nu vart det klart!
Efter sporadiskt epostande men Marino sedan slutet av januari (vanligtvis med 7-10 dagars radiotystnad mellan hans svar...) är nu beställning lagd :D :D :D
Efter sporadiskt epostande men Marino sedan slutet av januari (vanligtvis med 7-10 dagars radiotystnad mellan hans svar...) är nu beställning lagd :D :D :D
Keep you posted!
Keep you posted!
JojjeM sa:larsaw sa:Phu....! Nu vart det klart!
Cool!
Hur mycket slaglängd bak och vad är det för styrvinkel? Ser fram mot nördig byggtråd.
/Johan
Jimel sa:Läckert, älskar färgerna!!!
marr sa:Najjs :)
Hör av dig om du är sugen på gaffeln fortfarande.
larsaw sa:Jimel sa:Läckert, älskar färgerna!!!
Färgschemat och projektnamnet har min 12årig dotter stått för... ;)
Jimel sa:larsaw sa:Jimel sa:Läckert, älskar färgerna!!!
Färgschemat och projektnamnet har min 12årig dotter stått för... ;)
Haha ja men jag kan ta den :)
EST sa:Å trist att tappa den på en gång?
Å kul Larsaw att det äntligen är på g! Känns som bra vinklar för en stighoj ?
Dirren sa:EST sa:Snygg! Å fin headbadge ! Hemmagjord?
Ritat i cad o beställd 3d printad hos shapways, tyvärr så hade jag limmat den för dåligt så den föll av o försvann :-(
Tänkte beställa ny i metall o poppnita den istället.