marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
Har ni som köpt styrlager från Marino haft något problem med era?

Mitt oilslick som sitter på HTn glappar efter varje åk. Grymt störande....

marino bikes the tråd!
Nop nada problem har 2 nu är det säkert att det finns tillräckligt med distanser så inte topcapen tar i endel nya bygger mera neråt än man är van vid.

marino bikes the tråd!
Någon i Marino-tråden som är intresserad av att köpa min ihopbyggda Marino.
Funkar fint, knappt använd, men hardtail funkar tyvärr inte för mig :-(.

Marzocchi 350 gaffel
Xt bromsar
1x11 slx

Gaffeln är köpt begagnad, resten är nytt.

Dra iväg ett PM om intresse finns

2F7FF286-F47B-4B0D-AC9C-B8AC205BAB5B.png

7E8E15BD-1D19-4A22-80B3-912ACFEBCEC0.png

marino bikes the tråd!
Undra om Marino har lite sommarlov nu, långt mellan svaren och snurrade till det med att skicka en helt annan geo än den jag bekräftat att vi kör på.
Men det är nog bara att lugna sig, varje gång jag tyckt att det tagit tid har det kommit ett mail när jag tänkte påminna honom.

marino bikes the tråd!
glitch sa:
Undra om Marino har lite sommarlov nu, långt mellan svaren och snurrade till det med att skicka en helt annan geo än den jag bekräftat att vi kör på.
Men det är nog bara att lugna sig, varje gång jag tyckt att det tagit tid har det kommit ett mail när jag tänkte påminna honom.

Pratade via mail med Marino igår.

marino bikes the tråd!
Nån som vart i kontakt med marino nyligen? Inte fått svar sen han snurrade ihop min ram med nåt annat trots två påminnelser. Gått över 2 veckor nu :(
Undra om jag hamnat i nåt slags skräpfilter.

marino bikes the tråd!
glitch sa:
Nån som vart i kontakt med marino nyligen? Inte fått svar sen han snurrade ihop min ram med nåt annat trots två påminnelser. Gått över 2 veckor nu :(
Undra om jag hamnat i nåt slags skräpfilter.

Pratade med Marino igår. Prova Facebook eller Instagram.

marino bikes the tråd!
Jag hade en mail konversation med Marino i förrgår och han svarade efter några timmar.

frågade hur bygget med min ram gick då jag inte fått bild update på länge och fick ett ursäktande och att han varit upptagen med att fixa cnc dropouts till sinna byggen denna vecka.

marino bikes the tråd!
EST sa:
Fäste för bash å styrare ska du inte ha det?
Kul annars!

Tack för att du såg det och påpekade.... skickade en påminnelse till herr marino direkt så han inte missar det, han verkar stressad så lite orolig att han kommer att glömma vissa saker.

Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
aribr sa:
Mmm...blev lite fel i min färgsättning men tror att den kommer vara klar ikväll. Marino har fullt upp iaf!

fick ett mail igår att han skulle lacka klart min ram och några till som skulle till sverige så han kunde skicka dom samtidigt.

Bilagor

• happymarino.jpg
    happymarino.jpg
    111.8 KB · Besök: 79
  • IMG_20180415_175244_694.jpg
    IMG_20180415_175244_694.jpg
    31.8 KB · Besök: 126
marino bikes the tråd!
Här kommer en till... "Marino Sleipner"
IMAG5852.jpg

Funderade på orange Hope prylar till men får se om det är i närheten av att matcha färgmässigt, hade nog passat bättre om ramen var helgrå...

//Kristoffer

marino bikes the tråd!
tmalm sa:
Va ändrar du på till tvåpunktnollan?

/T

Ingenkligen inget, jo en halv grad slackare sadelrörs-vinkel, då jag tyckte jag fick sadeln i röven om jag bara ville ställa mig upp någon sekund (och inte hann/orkade köra ner sadeln).

EDIT: Marino tyckte vi skulle köra på endast 100mm "headtube", men jag behöver höjden (stack) för att inte bli krokryggig. Hade även kunnat göra den något längre men det blir tungt att köra längre turer eftersom en hamnar i ständig "attack-mode" (gör man iof ju lite med 490mm också...)

Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
Allt snack om Marino har gjort mig sugen. Tror ni det vore möjligt med en stålkopia på Trek Stache med upphöjt kedjestag etc? Eller blir det för knepigt för dem att få till det tajta vevpartiet?

marino bikes the tråd!
Cuprinol och konken.

Han kan göra kopior på vilken ram som helst , skicka geometri på den ram ni vill ha så fixar han det och ritar en bike cad åt er som ni sen får godkänna innan han börjar bygga.

marino bikes the tråd!
finemang, men kopia låter ju så trist :)
tänkte mer om idler och hpp innebär problem för tillverkningen, eller om han fixar alu cnc också. förr eller senare är det väl dags för en egen geo åtminstone... är det nån som har koll om han jobbat med titan?

marino bikes the tråd!
MtbIte sa:
Cuprinol och konken.

Han kan göra kopior på vilken ram som helst , skicka geometri på den ram ni vill ha så fixar han det och ritar en bike cad åt er som ni sen får godkänna innan han börjar bygga.

Det låter ju faktiskt ganska snuskigt. Hum hum hum. Bra priser också .

Med risk för 75% OT. Vad tror panelen om en Stache i stål men moar slack? Tänker mig matt klarlackad rå finish.

marino bikes the tråd!
konken sa:
finemang, men kopia låter ju så trist :)
tänkte mer om idler och hpp innebär problem för tillverkningen, eller om han fixar alu cnc också. förr eller senare är det väl dags för en egen geo åtminstone... är det nån som har koll om han jobbat med titan?

Han jobbar bara med stål vad jag vet, han jobbar med materialen chromoly 4130 och Carbon Steel.

marino bikes the tråd!
Paco sa:
glitch sa:
Paco sa:
Btw så är min tredje ram beställd nu....

Hahah vad blev det nu då?

Nu blir det en cx/gravel fast med mtb styre då min rygg inte gillar bockstyre.

Hade tänkt bygga en vinterhoj som tar 29x3” men kör 27,5x2,8” på El Hombren istället.

Vad landar en sån ram på? Inkl. gaffel? Lite sugen på att beställa något som liknar en Surly Midnight Special.

Tar man kontakt med honom via mail eller använder man beställningsformuläret på hemsidan?

marino bikes the tråd!
BigF sa:
Paco sa:
glitch sa:
Paco sa:
Btw så är min tredje ram beställd nu....

Hahah vad blev det nu då?

Nu blir det en cx/gravel fast med mtb styre då min rygg inte gillar bockstyre.

Hade tänkt bygga en vinterhoj som tar 29x3” men kör 27,5x2,8” på El Hombren istället.

Vad landar en sån ram på? Inkl. gaffel? Lite sugen på att beställa något som liknar en Surly Midnight Special.

Tar man kontakt med honom via mail eller använder man beställningsformuläret på hemsidan?

220$ tar han för ramen men vet inte om han gör gafflar. Dra iväg ett mail till marino@marinobike.com och det är bra om du vet vad du vill ha för geo på ramen.

Tillbaka
Topp