marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
Fan va trist han har ju värsta jiggen till svingarna ju undrar om han är på semester igen?
Nädå hoppas han vaknar snart!

marino bikes the tråd!
glitch sa:
Paco sa:
Verkar som att Marino har slutat svara på mina mail nu. Inte ett ljud sedan i måndags.....

Haha din tur att vänta! Jag mailade igår efter dryga 2v radiotystnad då svarade han direkt att det var på g :)

Haha ja nån gång ska det väl skita sig?

Får ju längre tid att vela över vad jag ska ha för prylar på ramen....

Senast redigerad av en moderator:
marino bikes the tråd!
Fick svar av herr Marino igår så han är inte på semester än ? , han har bara lite mycket och göra nu när 60 % procent av alla happyiter beställer ramar av han som han ska bygga ?

Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
Då var alla ändringar, jävla marr?, godkända så en byggtråd borde komma upp i slutet av nästa vecka när delarna ramlat in.

marino bikes the tråd!
EST sa:
Fan va trist han har ju värsta jiggen till svingarna ju

En jigg är generellt sett inte lämpad för att kolla så att ramen/svingen är rak efter svetsning. Det behöver man ett planbord till.
Läste nånstans (after att jag byggt min egen jigg) att man kan bygga en ram på ett planbord, men men kan inte rikta en ram i en jigg. Så egentligen hade det varit mer användbart för mig med ett bord istället för jigg...

Cuprinol sa:
Han kanske borde kontrollmäta ramarna innan de går iväg? Måste vara enklare med lite QC än att skicka flera ramar?

Kontrollmätning är A och O. Finns de som förespråkar att kontrollmäta efter varje svetsfog eftersom man kan styra hur metallen slår sig beroende på vart man börjar och avslutar svets-strängen och således delvis "rikta" upp konstruktionen genom strategiskt val av svets-sekvens. På så vis kan man få ramen så rak att man bara behöver göra lite "cold setting" (dvs. riktning i efterhand genom att böja ramen på plats).

marino bikes the tråd!
Ja jo jag vet men det borde ju inte bli jättefel var själv ansvarig för kontroll av diamant verktygen vi gjorde på förra jobbet så mäta osv är man van med å diabasskivor, Carl Zeiss mät maskiner mm. Men att det skulle bli jättesned känns ju skumt då han bygg rätt många nu sen är jag inte säker på att han äns har nåt planbord det hade ju inte Starling tills för nån månad sen tex

marino bikes the tråd!
IMAG5888.jpg

Pepp!!!

marino bikes the tråd!
Nä men innan var det 44 så det bygger på höjden. Vet inte om det är lager direkt i huvudet nu så är det på det flesta alu cyklar ju.

marino bikes the tråd!
Hur är det med lack på Marino ramarna, vad finns det att välja på, allt möjligt eller enstaka färger? Kostar det mer för t ex 2 färgers lackning?
Och hur är det med custom loggor, antar att han fixa sådant också?

Efter jag såg Pacos tråd vart jag sugen på att bygga en gravel/adventure hoj. Finns det möjlighet för stänkskärm/pakethållar infästning?

marino bikes the tråd!
cakenyo sa:
Hur är det med lack på Marino ramarna, vad finns det att välja på, allt möjligt eller enstaka färger? Kostar det mer för t ex 2 färgers lackning?

Efter jag såg Pacos tråd vart jag sugen på att bygga en gravel/adventure hoj. Finns det möjlighet för stänkskärm/pakethållar infästning?

På hans instagram ( en bit ner på sidan) finns en lila ram som är fullproppad med olika fästen så det borde inte vara något problem.

https://www.instagram.com/p/BcWYvyRjqj1/

marino bikes the tråd!
cakenyo sa:

Finns en del färger att välja på!

_MG_47031.JPG

Annars betalde jag inget extra för min 3 tonade HT, men det kan ha ändrats nu. Också, fade'n är inte perfekt, men ser bra ut ändå tycker jag. Min FS har två olika färger och det var inga problem. Notera att inte alla färger går att få matt, vi märkte det när FSn målades.

marino bikes the tråd!
cakenyo sa:

Att få fästen för stänkor/pakethållare är inga problem.
Han kommer bomba dig med frågor innan ramen börjar byggas.

marino bikes the tråd!
Paco sa:
cakenyo sa:

Att få fästen för stänkor/pakethållare är inga problem.
Han kommer bomba dig med frågor innan ramen börjar byggas.

Såg även att han gör cx gafflar oxå.

marino bikes the tråd!
För övrigt. Kan man välja annat än crmo stål? Finns ett val på sidan med carbon steel..

Hur pass tunnare är det. Någon som kört på dom rören? Tänkte på priset lixom.. Mer pengar till öl. Men kanske slutar i knäckt ram och ännu mindre pengar till öl..

marino bikes the tråd!
larsaw sa:
aribr sa:
Såg att Marino har tagit emot Reynolds 725, finrör altså.

+1 Enhörningen kommer att byggas med dom rören :) :) :)

För samma pris? Oavset så är det sweet!

Edit:Värmebehandlat 4130 = 725, eller? Jag gissar att nya rören är för att ta bort ett steg i tillverkningen och kanske kunna höja priserna lite...men man får ju också en Reynoldsklibba som är legit :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp