marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
aribr sa:
Snygg mtblte!

Klart du ska köra en byggtråd zyklom!

tack så mycket, komm på när jag läste din byggtråd att jag glömt beställa styrlager , så vart chockad idag när jag öppnar paketet och ser en liten kartong med styrlager som marino skickat med.

Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
MtbIte sa:
aribr sa:
Snygg mtblte!

tack så mycket, komm på när jag läste din byggtråd att jag glömt beställa styrlager , så vart chockad idag när jag öppnar paketet och ser en liten kartong med styrlager som marino skickat med.

Vadå funderar på? Klart du ska slänga ihop en byggtråd!

Ramen blev mucho fet??

marino bikes the tråd!
Min dök också upp idag...
20180820_200346.jpg

Men Mr Marino har nog varit lite stressad, 142 mm istället för 148 mm som jag beställde :(

//Kristoffer

marino bikes the tråd!
Dr Gugge sa:

Men Mr Marino har nog varit lite stressad, 142 mm istället för 148 mm som jag beställde :(

//Kristoffer

Synd, måste drunkna i orders och har för dåligt system att hålla rätt på orders. Hoppas han löser det för allas skull. Speciellt sin egen. Blir dyrt att ersätta felbyggda ramar.

marino bikes the tråd!
Dr Gugge sa:

//Kristoffer

snygg ram, tråkigt som sagt att det vart fel men som marr sa så har han säkert massa ordrar att fixa när flera på happy börjar beställa custom ramar.

marino bikes the tråd!
marino bikes the tråd!
Segt.
Nu har det varit radiotystmad igen. Han väntade på iscg fästen sa han sist.
Jobbigt med customram, svårt att kontrollmäta alla vinklar, verkar ju lite snurrigt hos den gode Marino.

marino bikes the tråd!
Fick svar från honom, han skulle skicka ny 148 mm axel, sen tyckte han att det bara var att bända isär. Känns som det är hyfsad risk att bakdelen blir osymetrisk, vad säger Happykollektivet?

//Kristoffer

marino bikes the tråd!
aribr sa:
Snygg mtblte!

Säger sig ju självt, om en beställer en customram så blir det ju ett custom-bygge. O såna MÅSTE få ngn form av byggtråd!

Sen finns det ju grader i helvetet, behöver ju inte vara som enhörningen(/arna), kan ju lika gärna vara en byggrapport i efterhand...

marino bikes the tråd!
Dr Gugge sa:
Fick svar från honom, han skulle skicka ny 148 mm axel, sen tyckte han att det bara var att bända isär. Känns som det är hyfsad risk att bakdelen blir osymetrisk, vad säger Happykollektivet?

//Kristoffer

Värt ett försök tror inte det är nån fara för ramen däremot är ju frågan om den går ut lika mycket på bägge sidor är ju bara 3 mm på varje sida den ska ut så inte speciellt mycket. Sen är frågan ifall man får i axeln eller om det skevar för mycket går säkert att fixa men trist på en ny ram. Har du hjul redan så testa å låna en axel av en polare. Har man tur funkar det utan problem.

marino bikes the tråd!
Dr Gugge sa:

//Kristoffer

Om Marino ber dig göra det så är det nog hållbarhetsmässigt ingen fara, vad har du att förlora???
Skiter det sig så får han bygga ny ram till dig, går det bra så är det ju bara att cykla vidare i livet.
(Fast kanske kräva honom på någon form av ersättning eftersom du inte fick vad du betalade för...)

EDIT: Blev visst pucktvåa...

marino bikes the tråd!
Synd att det blev fel. Var själv stressad över att nått skulle gå snett och det är nog anledning för att vi skickade 100+ emails vid FS bygget. Marino började tex. svetsa dit fäste för 190mm dämpare men det skulle vara 210. Jag frågade när jag fick en bild av svetsningen, men det är klart att man inte ska behöva göra det.

Även om det funkar med fullösningen ska du absolut kräva rabatt, 142mm är inte 148mm.

marino bikes the tråd!
larsaw sa:
Dr Gugge sa:

//Kristoffer

Om Marino ber dig göra det så är det nog hållbarhetsmässigt ingen fara, vad har du att förlora???
Skiter det sig så får han bygga ny ram till dig, går det bra så är det ju bara att cykla vidare i livet.
(Fast kanske kräva honom på någon form av ersättning eftersom du inte fick vad du betalade för...)

Behövde mest lite mentalt stöd för att göra det bara ;)

Det var inga större problem, hjulet hoppade på plats med ganska lite kraft och även axeln gick in utan problem. Vid infästningen mot BB var det i stort sett helt symetrisk mot fälgen men uppe vid sadelröret var hjulet mer ocentrerat... men det känns mer som att ramen generellt sett var lite off, men det var ju åtminstone på rätt ställe, där var det gott om plats.

Väntar på gaffel men sen får jag väl testa hur det känns, se om den går som en krabba ;)

//Kristoffer

marino bikes the tråd!
Dr Gugge sa:
larsaw sa:
Dr Gugge sa:

//Kristoffer

Behövde mest lite mentalt stöd för att göra det bara ;)

Det var inga större problem, hjulet hoppade på plats med ganska lite kraft och även axeln gick in utan problem. Vid infästningen mot BB var det i stort sett helt symetrisk mot fälgen men uppe vid sadelröret var hjulet mer ocentrerat... men det känns mer som att ramen generellt sett var lite off, men det var ju åtminstone på rätt ställe, där var det gott om plats.

Väntar på gaffel men sen får jag väl testa hur det känns, se om den går som en krabba ;)

//Kristoffer

Du har PM ang. axeln :)

marino bikes the tråd!
130 mil , inte snälla :) Sen väger jag drygt 90 kg med rygga å allt....Så den håller bra . Raglyn höll 200 men den gick inte lika hårt ;)

marino bikes the tråd!
EST sa:
130 mil , inte snälla :) Sen väger jag drygt 90 kg med rygga å allt....Så den håller bra . Raglyn höll 200 men den gick inte lika hårt ;)

Att ha dig som testpilot gör att jag känner mig trygg på mina Marinos ???

Senast redigerad av en moderator:
marino bikes the tråd!
Min ram börjar ta form. Som tur var så påminde jag honom om att jag ska använda 12 mm axel till min gaffel, annars hade det blivit 15 mm

Bilagor

• IMG_20180823_172632_723.jpg
    IMG_20180823_172632_723.jpg
    29 KB · Besök: 226
marino bikes the tråd!
BigF sa:
Paco sa:
BigF sa:

Det är inte så stor skillnad på våra ramar( förutom att du måste vara 1m längre än mig).

Om du är 90 cm lång så stämmer det. :Det

Min är ju typ en kopia av en Surly Midnight Special vilket är mer en vägcykel än gravel. Iaf om man ser till ramgeometri.

Eftersom jag är Jofakort så stämmer det;)

Tog inspiration från en Cotic Roadrat till min ram men har flackat ut HA lite och förlängt CS med 1cm för att kunna köra 29x2,2” om jag vill gå all in på xc istället.

marino bikes the tråd!
Ska man strunta i svart gaffel och köra militärgrönt all over? Det här såg ju trevligt ut...

Bilagor

• StolenBike.jpg
    StolenBike.jpg
    345.8 KB · Besök: 227
Tillbaka
Topp