marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
Efter total radiotystnad från Marino i två månader på mina mail och @EST via messenger så är min ram klar för att skickas.
IMG_20241019_123536.jpeg

IMG_20241019_123621.jpeg

marino bikes the tråd!
Hej.
Undrar om det är ngn vänlig själ som evt sitter på ett extra headset 44mm som kan tänka sig att sälja, evt också en axle 12x142mm?

Alt väl

marino bikes the tråd!
Prövar igen, någon vänlig själ, du kan också vara väldigt ovänligt själslig, för betalt får du oavsett.
Alltid bra med beg, men styrlager slits och är superirriterande när det inte funkar, kanske slå till på nytt? Axel går också att hitta ny, om ingen har för många. Jag har en med lite trötta gängor som jag gärna har "i fall att", känns vänligare att inte sälja den. Lycka till!

marino bikes the tråd!
Alltid bra med beg, men styrlager slits och är superirriterande när det inte funkar, kanske slå till på nytt? Axel går också att hitta ny, om ingen har för många. Jag har en med lite trötta gängor som jag gärna har "i fall att", känns vänligare att inte sälja den. Lycka till!
Ja, du har helt rätt och är väl på din linje såklart, men jag fick med för par år sen massa extra öron lager osv som blitt borta och det suger. Tanken var lite också jag har lust på det oilslick lager och det hade vart kingkong. Var värt att lägga ut kroken oavsett. Tack för ditt svar iaf :))

marino bikes the tråd!
Nån som kan hjälpa till lite med tankar kring en Marino beställning.

Jag har idag en kona sutra ltd helt otroligt bombproof och fantastiskt cykel på alla sätt. Nu ska den bli dedikerad pendlare och en ny gravel/lvg ska byggas.

Min ethos är väl hållbart och enkelt så det kommer 1x11 men större klinga fram allt mellan 42-50 och 10-36/11-40 kassett. Hel mekanisk dvs ingen el eller hydro.

lite tankar kring ramen

1. Behöver jag säga något om att jag vill ha möjlighet att trycka in en +50 klinga fram och kommer det påverka mitt tire clearanxw?

2. BSA eller t47, dom flesta verkar rekommendera t47 på custom?

3. 44mm headtube eller tapered? Vad blir snyggast och passar ”allt” ? jag kommer köra kol gaffel men beställer även en bikepacking gaffel i stål samtidigt

Andra tips som man bör meddela mr Marino?

marino bikes the tråd!
Nån som kan hjälpa till lite med tankar kring en Marino beställning.

Jag har idag en kona sutra ltd helt otroligt bombproof och fantastiskt cykel på alla sätt. Nu ska den bli dedikerad pendlare och en ny gravel/lvg ska byggas.

Min ethos är väl hållbart och enkelt så det kommer 1x11 men större klinga fram allt mellan 42-50 och 10-36/11-40 kassett. Hel mekanisk dvs ingen el eller hydro.

lite tankar kring ramen

1. Behöver jag säga något om att jag vill ha möjlighet att trycka in en +50 klinga fram och kommer det påverka mitt tire clearanxw?

2. BSA eller t47, dom flesta verkar rekommendera t47 på custom?

3. 44mm headtube eller tapered? Vad blir snyggast och passar ”allt” ? jag kommer köra kol gaffel men beställer även en bikepacking gaffel i stål samtidigt

Andra tips som man bör meddela mr Marino?

Gissar att du behöver kolla klinga om det inte framgår. Jag vet inte men på MTB går det bra med BSA, vet inte ens avd t47 är.
44mm är snyggast (tycker jag) men du får räkna med en 10-12 mm extra under head tube om du sen ska ha tapered gaffel

EDIT. mindre än 10-12 kanske

EDIT2, Sliding dropout är ju också snyggt

Tillbaka
Topp