RN
Aktiv medlem
Märklig situation, cyklar på bilväg
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Men vad pratar du om? De allra flesta sitter
> ensamma i sina bilar de flesta resor de gör.
> Samåkning är tyvärr mycket sällsynt. Hur
> jävla mycket grejer har du när du dyker? Några
> tuber, munstycke, slangar och en våtdräkt. Det
> bör rymmas i baksätet utan svårigheter, även i
> en liten Polo.
Till att börja med så har jag rätt lite prylar och det jag säger är att ja, de skulle förmodligen få plats i en polo, men bara mina prylar. Då måste vi åka en bil per dykare. Med en större bil kan man åka två (eller tex. fyra i en risig 245:a, som jag har testat). Fyra polosar drar garanterat mer än en v70 (motsv). Samma sak med liknande skrymmande hobbies. F.ö. räcker det inte med "ett par tuber, lite slangar och en våtdräkt" under merparten av året i Sverige. Torrdräkt, underställ osv. är det man behöver, men det är ett sidospår av guds nåde.
> Vem har pratat om 40 km/h? Inte jag. 20-30 hästar
> räcker utmärkt för motorvägsfart för en
> medelstor bil.
20-30 häst och motorvägsfart för en medelstor bil, då drar den mer än om du häller ner en 100-häst-motor, det kan jag bra nära garantera. Det skrev tom. stefan här ovan.
-------------------------------------------------------
> Men vad pratar du om? De allra flesta sitter
> ensamma i sina bilar de flesta resor de gör.
> Samåkning är tyvärr mycket sällsynt. Hur
> jävla mycket grejer har du när du dyker? Några
> tuber, munstycke, slangar och en våtdräkt. Det
> bör rymmas i baksätet utan svårigheter, även i
> en liten Polo.
Till att börja med så har jag rätt lite prylar och det jag säger är att ja, de skulle förmodligen få plats i en polo, men bara mina prylar. Då måste vi åka en bil per dykare. Med en större bil kan man åka två (eller tex. fyra i en risig 245:a, som jag har testat). Fyra polosar drar garanterat mer än en v70 (motsv). Samma sak med liknande skrymmande hobbies. F.ö. räcker det inte med "ett par tuber, lite slangar och en våtdräkt" under merparten av året i Sverige. Torrdräkt, underställ osv. är det man behöver, men det är ett sidospår av guds nåde.
> Vem har pratat om 40 km/h? Inte jag. 20-30 hästar
> räcker utmärkt för motorvägsfart för en
> medelstor bil.
20-30 häst och motorvägsfart för en medelstor bil, då drar den mer än om du häller ner en 100-häst-motor, det kan jag bra nära garantera. Det skrev tom. stefan här ovan.