Marz 2007

lundatok

Aktiv medlem
Marz 2007
Marzocchi Sessions 2007
Fresh from Italy

http://www.nsmb.com/gear/marz07_06_06.php

66_SL_1_ATA-1.jpg

The 66 SL 1 ATA. Travel is adjustable on the fly between 140 and 180mm.

Marz 2007
Klart intressant där med 66 SL - även om det är läskig luftfjädring - och att All Mountain blivit stor med 20mm-axel.

Men fan då, man kan ju tro att alla som håller på med montinbajk bor i förorten och diggar neonljus under Toyotan;

"There was a curious shortage of silicone at this year's Marzocchi Sessions. For the first time no Marzocchi girls were present. Last year's pair were more high maintenance than Paris Hilton but they didn't share her affection for a good party. Surely this isn't the end of the bulbous breasted babes? Never fear. Fans of plastic surgery will be pleased to know that the new M girl hails from Argentina. I didn't see a spec sheet but based on leaked info she'll be complete with after market gel bags and heels with four inches of travel. "

Marz 2007
Intressant! Luftdämpning verkar vara det nya stora. Skulle va kul att prova hur plusha dom är.

*En lättare 66a med 140-180mm, luftdämpad.. bra skit.
*En lättare 888 med luftdämpning och 170-200mm..också bra skit.
*AM SL, typiskt happy-vill-ha-gaffel. Grymt användbar till det mesta. 120-150mm

Särkilt intressant tycker jag är att AM får 20mm och att marz säger:

"Despite the name Marzocchi claims that the All Mountain forks are 'freerideable' which to them means suitable for bike park use. The folks from Bologna tell us that the AM forks test to the same strength standards as the heavier 66 forks. "

Varför ska man då köpa en tyngre 66a, och framförallt, vem köper en Z1? Den serien verkar vara på väg att fasas ut..snyft.

Skulle nån erbjuda mig en lättare 66a med 1.5" styrrör och 140-180mm slag så skulle jag nog med viss motvilja ta emot den. ;)

Senast redigerad av en moderator:
Marz 2007
Z1 måste ju leva kvar, bättre att hiva ut AMserien som inte är så ny då.

En Intense 6.6 med en ny fin Marzocchi AM eller Z1 och Roco Airdämpare vore grymt. (:

Marz 2007
Så sant som det är sagt, Z1orna verkar vara på väg ur tiden.
Synd på en sådan klassiker. Kul att Super T är tillbaka iaf.
Och är det inte dags att dumpa det vita snart?
Grått kan bli -07's färg, det vore snyggt!

Edit: Btw, ganska onödigt att AM1n fått mer slag än Z1orna..
Varför inte skippa hela AM-serien och göra Z1or av dem hela bunten?

Senast redigerad av en moderator:
Marz 2007
De har ett nytt QR-system för 08 som skall vara bättre än det gamla. Det blir nog svårt att göra det krångligare iaf. =) DJ, 66 och 888 har dock bultfästen verkar det som.

Marz 2007
Det ska bli kul att se hur långa dom här nya 180 mm gafflarna blir axel till krona.....

Så nu finns det alltså 180mm från Manitou, Rockshox och Marzocchi.

180mm det nya 150mm.

Hur många hojar idag klarar egentligen 180? Stackars all all-mountain 6" ägare...

/ADF

Marz 2007
ADF skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur många hojar idag klarar egentligen 180?
> Stackars all all-mountain 6" ägare...

Bullit klarar 180mm, nu slapp Leo säga det.. ;-D

Marz 2007
Ser riktigt läckert ut, men är _alla_ gafflar vita 2007?

Jag vill ju ev. ha en Z1 eller AM någon gång i framtiden, men jag vill ha en svart... Svart funkar på de flesta cyklar, medan vitt kan se jättebra ut, men bara om det passar ihop med cykeln (vilket det naturligtvis gör på bilderna i artikeln)..

Marz 2007
ADF skrev:
> Det ska bli kul att se hur långa dom här nya 180
> mm gafflarna blir axel till krona.....
>
> Så nu finns det alltså 180mm från Manitou,
> Rockshox och Marzocchi.
>
> 180mm det nya 150mm.
>
> Hur många hojar idag klarar egentligen 180?
> Stackars all all-mountain 6" ägare...
>
>
> /ADF

Min ram klarar både 180 och 200, och dessutom 1.5".. sweet!

Marz 2007
Tobe skrev:
> ADF skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur många hojar idag klarar egentligen 180?
> > Stackars all all-mountain 6" ägare...
>
> Bullit klarar 180mm, nu slapp Leo säga det.. ;-D

Bullit årsmodell 2002.5 och framåt klarar även 200mm, helt officiellt enligt Santa Cruz. :-9

/Leo

ps. De nya gafflarna brukar komma ut i handeln oktober/november, bara att titta in på Chainreactioncycles lite då och då när det närmar sig...

Tillbaka
Topp