Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Moderna dubbelbottnade fälgar har väl inget vasst i slangkaviteten?Det har ju snackats en del om att använda eltejp eller gaffatejp som fälgband, som en slags "ghetto"-lösning.
Efter ca 50 mil landsväg på en bit gaffatejp som fälgband, kan jag säga att jag inte rekommenderar det. Blev hål i gaffatejpen och det upptäckte jag genom 2 punkteringar på slang, en innan turen och en 6 km in i turen. Inte värt det annat än i absoluta nödfall för enstaka pass!
Moderna dubbelbottnade fälgar har väl inget vasst i slangkaviteten?
Vi har nog olika fälgar.... I mina fälgar är inte nipplarna så att de kan nå någon slang.Jag använda MTB fälgar utan tejp och då fick jag punka när jag pumpade till 2.5 bar där slangen tryckades mot ekernippeln.
Vi har nog olika fälgar.... I mina fälgar är inte nipplarna så att de kan nå någon slang.
Men kanske slangen kan nå nipplarna om skålpundskraften pr kvadrattum är tillräcklig stor?Vi har nog olika fälgar.... I mina fälgar är inte nipplarna så att de kan nå någon slang.
Aha jo - men jag brukar ploppa dit ett fälgband eller tejpa för hålen.Det är bara så när man har dobbelbottnade fälgar utan hål?
Mina nipplar var 5 mm lägre än fälgbotten. Men när man pumpar tillräckligt hård kommer slangen in i hålet.
Detta orsakade hål i min slang. Skavdes mot den vassa kanten :( Gjorde ett snabbt försök att tbelesskonvertera I vintras, tror vätskan frätte sönder den icke tubelessanpassade färgtemperatur så halvåret senare blev det punka.Moderna dubbelbottnade fälgar har väl inget vasst i slangkaviteten?
Aha jo - men jag brukar ploppa dit ett fälgband eller tejpa för hålen.
Jag tror det är kanten på hålet som är problemet. Den är vass och slangen synnerligen töjbar, så det bör vara mycket stor risk att det går hål på slangen oavsett om det finns nån nippel under eller ej.Vi har nog olika fälgar.... I mina fälgar är inte nipplarna så att de kan nå någon slang.
Jag tror att du har rätt.Jag tror det är kanten på hålet som är problemet. Den är vass och slangen synnerligen töjbar, så det bör vara mycket stor risk att det går hål på slangen oavsett om det finns nån nippel under eller ej.
Exakt samma här. Slangen skavdes mot vassa kanten på ett hål i gaffatejpen precis där det var hål för eker i fälgen.Detta orsakade hål i min slang. Skavdes mot den vassa kanten :( Gjorde ett snabbt försök att tbelesskonvertera I vintras, tror vätskan frätte sönder den icke tubelessanpassade färgtemperatur så halvåret senare blev det punka.