[mek] Montera styrlager på nytt ramset
Behöver bolla en fråga som jag inte hittat nåt vettigt om på nätet. Som syns på bilden är röret starkt koniskt sista biten ner till gaffeln. Lagersätet går därmed att knacka ner till där konvinkeln ökar men sen är det ju stopp. Provmonterar jag då i ramen får jag en väldigt osnygg glipa på 6-7 mm mellan ram och gaffel. Måttar jag in lager och lagerbana utan gaffel i ramen får ögonmåttet det till att lagersätet borde hamna sådär 3-4 mm från botten på röret istf 9 som det blev när jag knackade ner det lite försiktigt.
Är det meningen att man skall slipa ner försiktigt så det sätter sig rätt, hittar som ingenting liknande på den stora väven?
Till saken hör också att den cylindriska delen av röret är slipat/polerat slätt och fint, medan det är syn- och kännbar gjutkant på den koniska delen.
Är det meningen att man skall slipa ner försiktigt så det sätter sig rätt, hittar som ingenting liknande på den stora väven?
Till saken hör också att den cylindriska delen av röret är slipat/polerat slätt och fint, medan det är syn- och kännbar gjutkant på den koniska delen.