Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lyckades ta dän gaffelbenen utan att hälla ut oljan, var inte så farligt egentligen. Skadade mest min självsäkerhet.Okörbart då!
Tog du isär gaffeln igen?
Eller kanske kan man klippa o-ringen och limma den igen?
Jag funderar fortfarande, är det nåt med den svarta ringen som är felet?tog ett tag innan jag fattat vad som var fel. Man undrar ju hur det blev sådär, det gör man.
Jag funderar fortfarande, är det nåt med den svarta ringen som är felet?
Ja jag tänkte också att det var färgen rätt länge ?Först tyckte jag det var en läskig tabbe med det blå buntbandet.
När jag kollade närmare blev det värre ?
Går garanterat att skära loss och limma.Bjuder på den här. Jag som var så nöjd med att annat, inget slabb med bromsvätskan, fick dit oliven som tänkt etc.
Man gör om och gör rätt.Går garanterat att skära loss och limma.
Ja, om man inte klarar av att limma en damask.Man gör om och gör rätt.
Är jag helt dum i huvudet nu men är det inte bara att lossa slangen från ev fäste i gaffeln för att dra upp det gummiskyddet till handtaget? ??Bjuder på den här. Jag som var så nöjd med att annat, inget slabb med bromsvätskan, fick dit oliven som tänkt etc.
Jo kanske. Men jag riskerar att slabba ut bromsvätska då tror jag. Men det kanske är lugnt?Är jag helt dum i huvudet nu men är det inte bara att lossa slangen från ev fäste i gaffeln för att dra upp det gummiskyddet till handtaget? ??
Om du har extern dragning är det inget problem, som jag tror han syftar på.Jo kanske. Men jag riskerar att slabba ut bromsvätska då tror jag. Men det kanske är lugnt?
Nej hade jag haft extern dragning hade jag aldrig hamnat i den här pinsamma situationen över huvud taget…Om du har extern dragning är det inget problem, som jag tror han syftar på.
Annars har du rätt.
Ta en bild på gaffel + styre så jag förstår allt mer!Jo kanske. Men jag riskerar att slabba ut bromsvätska då tror jag. Men det kanske är lugnt?
Tack! Nu förstår jag mer! ??Nej hade jag haft extern dragning hade jag aldrig humant i den här pinsamma situationen över huvud taget…
Intern dragning är jävulens påfund! Det kan endast motiveras på (aero)landsvägscyklar.
Det är en bra idé. Tror dock att den av ren slöhet kommer få sitta kvar. Cykeln är ändå så ful. Jag kan låtsas att någon annan hjälpte mig med mekandet istället, känns enklare.Skär loss damasken, släng den i soptunnan och låtsats som om den aldrig existerat.
Nejnejnej. Inte om man skriver i den här tråden.Man gör om och gör rätt.
Precis! Inte i onödan iaf, inte om det fungerar. Jag har fortfarande inte fixat den där lilla grejen ovan. Dottern cyklar och är glad! :-)Nejnejnej. Inte om man skriver i den här tråden.
Fast det innebär såklart att du måste köpa en ny växelgrupp??Stack ut en sväng på lunchen igår för att kolla av att allt var Ok med crossarna inför lördagens SM. Ena hojen bakbroms tjöt dock som en stucken gris. Lätt fixat eftersom jag har nya belägg hemma. Hmm, skivan går emot de nya tjockare beläggen. Skall bara vara att pressa isär kolvarna. Tjong! Bromsvätskans tryck sköt sönder reglaget. Ridå.
Om det bara gick att få tag på en.Fast det innebär såklart att du måste köpa en ny växelgrupp??
Lycka till ?Om det bara gick att få tag på en.
Hade iallafall ett reservreglage liggande, så gårdagskvällen ägnades åt att byta det, inkl omlinda styret, fylla bromsvätska och justera växlar. Gillar inte sistaminutenmek. Snart avfärd till Västerås.
Rätt sätt för den här tråden är förstås att fortsätta fulmeka genom att snitta damasken men samtidigt råka snitta slangen och få bromsvätska på beläggen!Precis! Inte i onödan iaf, inte om det fungerar. Jag har fortfarande inte fixat den där lilla grejen ovan. Dottern cyklar och är glad! :-)
Measure twice, cut once they said.
Visa bilaga 525695
..men kanske även borde bankat ur starnut:en innan det sågades. Tyckte allt det gick lite trögt.
Sist jag ekrade ett hjul var ekarna av olika längd på höger- respektive vänstersidan.Upptäckte att jag råkat förskjuta ekrarna ett hack så det blev inte helt rätt vid ventilen på senaste hjulet jag byggde. Har inte någon direkt betydelse i praktiken och hjulet fungerar bra så jag låter det vara men det är litet genant att göra en sådan miss.
Den missen är ju förstås lite värre att göra, men man lär upptäcka det innan hjulet är färdigriktat och allt.Sist jag ekrade ett hjul var ekarna av olika längd på höger- respektive vänstersidan.
Du kan säkert fylla i resten av historien själv.![]()
Jo, det blev rätt uppenbart när jag skulle centrera fälgen. Det var dessutom bara det andra hjulet jag någonsin byggt så det får räknas som en del av inlärningen.Den missen är ju förstås lite värre att göra, men man lär upptäcka det innan hjulet är färdigriktat och allt.
Får du punka så får du i alla fall lite såpbubblor ur hålet att glädja dig med.För lite gucka å för mycket såpaVisa bilaga 531151
plus att den här cykeln har stått still ett tag…
blev lite sladdrigt fram och så blir man glad när det bara lite för lite luft å inte en defekt gaffel?
Mange