high rollin
Medlem
mera lera 12h solo
Är det nån som kört mera lera 12h i solo klassen och har lite träningstips samt tips vid tävlingsdagen typ utrustning, mat osv att dela med sig av?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rompa sa:Han som vann Lida24h i singelklass förra och förr förra året åkte helstelt.
Fulkinesen sa:Rompa sa:Han som vann Lida24h i singelklass förra och förr förra året åkte helstelt.
Haha, helt galet! Skulle du säga att det var en optimal taktik? ;)
åberg sa:ML12h har vunnits på helstela hojar mer än en gång har jag för mig.
Freddie L sa:Ja, ML12h har vunnits flest gånger på heldämpade cyklar. Första året fanns det tom singelspeed helstelt i stål med kommer jag ihåg. De vann inte.
Du har ju rätt! Han lyxade till det med växlar till -17 tror jag! Såg rätt trött ut ändå vid målgång... ;-)knaper sa:Freddie L sa:Ja, ML12h har vunnits flest gånger på heldämpade cyklar. Första året fanns det tom singelspeed helstelt i stål med kommer jag ihåg. De vann inte.
Killen som vann ML12h 2016 och 2017 körde iaf en helstel singlespeed i 2016. Jag har cyklat på den cykeln och jämfört med min fulldämpade alucykel var den... ja det var obeskrivlig obekvämt.
knaper sa:Freddie L sa:Ja, ML12h har vunnits flest gånger på heldämpade cyklar. Första året fanns det tom singelspeed helstelt i stål med kommer jag ihåg. De vann inte.
Killen som vann ML12h 2016 och 2017 körde iaf en helstel singlespeed i 2016. Jag har cyklat på den cykeln och jämfört med min fulldämpade alucykel var den... ja det var obeskrivlig obekvämt.
Fulkinesen sa:Rompa sa:Han som vann Lida24h i singelklass förra och förr förra året åkte helstelt.
Haha, helt galet! Skulle du säga att det var en optimal taktik? ;)
Rompa sa:Han som vann Lida24h i singelklass förra och förr förra året åkte helstelt.
Lol Tolhurst sa:Rompa sa:Han som vann Lida24h i singelklass förra och förr förra året åkte helstelt.
^this, jag körde heldämpat 27,5+, harvade på i vanligt mystempo och blev varvad av denna långhåriga fartfantom ett antal gånger. Tror man tjänar på mer xc och mindre am när man kör långlopp i sverige, även fast det är en del stök på lida verkar fördelen på platten vinna.
knaper sa:Lol Tolhurst sa:Rompa sa:Han som vann Lida24h i singelklass förra och förr förra året åkte helstelt.
^this, jag körde heldämpat 27,5+, harvade på i vanligt mystempo och blev varvad av denna långhåriga fartfantom ett antal gånger. Tror man tjänar på mer xc och mindre am när man kör långlopp i sverige, även fast det är en del stök på lida verkar fördelen på platten vinna.
Jag tror (eller vet, jag dubbelkollade resultatlistorna) ML12h-killen är samma som Lida 24h-fartfantomen och jag såg på klubbfaceboken att han körde nåt dämpat och växlat 2017 :/
Den där helstekta cykeln var ingen "tandläkarcykel" heller, jag tror de flesta här äger ett bakhjul som kostar mer än den.
Jag vet, jag bidrar inte till trådskaparens diskussion men man kan nu iaf hävda att såna här långlopp går att överleva på det mesta :)