Min Obree cykel

Min Obree cykel
Fick ett brev på posten idag.

Ni kommer ihåg boken The Hour av Michael Hutchinson som är ett av startskotten för det här projeket.
En super bra och rolig bok jag varmt kan rekommendera.

h2.jpg

Idag fick jag tillbaks mitt tummande ex med en liten hälsning från författaren.

h1.jpg

hhhhmmmm, skulle få ett "liten" burk kontakt lim till tuberna från 3M. Den där lådan är ganska stor....

h3.jpg

Fortsättning följer....

Senast ändrad:
Min Obree cykel
Mera tidningar på posten, det är som att jag prenumererar på cycling weekly från 90talet...

t7.jpg

t6.jpg

t5.jpg

Den här setuppen är riktigt tuff! Hel vit cykel med svarta lågprofils hjul.
Snyggt med den vit röda tempodräkten och den röda hjälmen oxså.
Bilderna är från Herne Hill

t4.jpg

t3.jpg

The end...

t2.jpg

Min Obree cykel
Idag hämtade jag upp min custom sydda verktygsväska. Den är sydd av gedigedi här på forumet. Han har verkligen gjort ett super bra jobb, heelt perfekt!! I väskan ryms ALLT för att montera ner och upp hela cykeln.

Sydd av ett gammalt nersprayat kapell

10.jpg

7.jpg

8.jpg

1.jpg

Min Obree cykel
Äntligen!!

Har precis haft kontakt med Ole Kjeldsen som är sportchef på DBC (Dansk Bicycle Club) i Ballerup Velodromen. Han tyckte att det lät som en kanon idé att jag ville köra i Ballerup och kommer ställa upp med ban tid och laptimer. Han ville själv närvara och hjälpa till och han var säker på att det var fler i klubben som ville hjälpa till. Just nu hade dom lite mycket efter VM men om ca två veckor skulle vi sätta ett datum.

Spännande!!

worlds10-Ballerup-Track.jpg

Min Obree cykel
Äntligen!

(Jag vet inte vad jag skulle vara mest nervös över i din situation. Det jobbiga i att cykla så fort man kan i 1h eller att ha allas ögon på sig)

Min Obree cykel
Blev lite överraskad när det låg ett vadderat kuvert på golvet när jag kom hem. Och ännu mer överraskad blev jag när det låg ett ex av Obree's nya tränings guide, signerad och allt i kuvertet!! Minst sagt en trevlig julklapp!! Då är det hög tid att styra upp det där försöket nu.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

8.jpg

6.jpg

7.jpg

Min Obree cykel
chrobin skrev:
-------------------------------------------------------
> ^ Absolut, så fort han e klar bygger jag en
> likadan i kolfiber:)

Med en stomme av getingbon inlindade i spindelnät, för att se om det går. :)

Min Obree cykel
När många var och cyklade på dom skånska åkrarna var jag, Ian (min äldsta son) och Paragonen en sväng till Falun där vi smötte upp Garbor Kugler. Gabor hade fått för sig att han ville låna cykeln och testa lite. Turen föll sig så att Garbor och jag är nästan precis lika stor, eller små.. Blev dock några små ändringar och justeringar på Paragonen. Nya däck, diskhjul bak, ny sadel, ny 14t kugg och ny Sram kedja 3/32.

Gabor ville testa timmen men fick bryta efter ca 15min pga av av smärtor i händerna. Inte helt förvånande då sit positionen är så extrem. Men jag är super imponerad av att han bara satte sig upp på den och drog ivär med full fart i kurvorna. Varvtiderna låg på mellan 15-16sek alltså typ 43km/h. Bra jobbat Gabor!!!

IMG_5793.jpg

IMG_5792.jpg

IMG_5795.jpg

IMG_5798.jpg

en närmast perfekt banplacering

IMG_5796.jpg

Första varvet efter start gick på 22 sek, andra på 16sek.

IMG_5801.jpg

Ian tyckte han var värd en medalj så han ritade och klippte ut en.

IMG_5809.jpg

IMG_5810.jpg

Sen kunde ju inte instuktören David hålla sig. Det blev några snabba 14sek varv.
(han såg livrädd ut:-)

IMG_5807.jpg

Senast ändrad:
Min Obree cykel
Cykeln är inte klar, men jag är rätt säker på att pedalerna kommer vara där han har sin högerfot på översta bilden.

Min Obree cykel
Ser ju inte helt bekvämt ut att ligga på axlarna! Men den gode Herr'n har ju bevisat förr att han har rätt och jag har haft fel förr, eller så är komfort inte en del av kalkylen helt enkelt...

Min Obree cykel
Men om han ska ha ett vevparti där fötterna är och sen kedja til det "veparti"som nu är monterat, så få vi hoppas att gedjan inte går av, eller har jag fattat fel?

Min Obree cykel
Helt uderbar tråd! På så många sätt! Fattar inte att jag missat den.

Skulle man kunna tänka sig att samla rambyggartrådarna under egen rubrik i läsvärt. Sånt här vill jag inte missa!

Grymt jobbat å lycka till!

Min Obree cykel
Mathias skrev:
> Hjälp, det gäller att inte sträcka på
> fingrarna i farten om man inte vill få kortare
> händer.

Tror inte man vill drabbas av Shermer's neck heller...

Min Obree cykel
bjorre skrev:
> Mathias skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hjälp, det gäller att inte sträcka på
> > fingrarna i farten om man inte vill få kortare
> > händer.
>
> Tror inte man vill drabbas av Shermer's neck
> heller...

Frågan är vad som är mest aero, att köra med denna setup eller att sätta dit en skärm som han kan vila hakan mot?

Min Obree cykel
Atlas skrev:
> Är det HPV -rekordet han skall slå?

Verkar märkligt det hela. Det absoluta rekordet med pace känns det som. Det som just nu ligger på 269 km/h.

Senast ändrad:
Min Obree cykel
chrobin skrev:
> ^han ska ju slå kanadensaren Sam Whittingham
> rekord som ligger på 82.819mph. Alltså HPV utan
> pace.
> Inga konstighter.
>
> / ChR

Eh... Vi snackar alltså sisådär en 130 knyck? Ja men visst, det låter ju rimligt!! Klart han ska göra det!

Min Obree cykel
130 är gällande rekordet. Obree ska göra 160 (100mph).

Jag ger Obree bättre odds än muppen som skulle cykla med eliten i CV.

Det är lagom kaxigt att säga "I haven’t let my fitness go in the past few years so the record is well within my capabilities.” (Står i artikeln länkad längre upp.)

Tillbaka
Topp