Missad DHL leverans = Västberga?

Mike å

Aktiv medlem
Som sagt, är det i Västberga man får hämta sitt paket om man inte var hemma och tog emot det?
Dom går inte att få tag i förrän på måndag men jag gissar att det är gott om folk här som råkat ut för det här.

Du kan även ringa dhl å be de lämna paketet utanför din dör mot att du skriver en fullmakt. Att åka till västberga utan att ringa innan kan vara dumt då ditt paket kan tex packas för utkörning och ej får att hämta på plats.

Normalt får man ett brev från DHL nån dag efter missad leverans där man ombeds att kontakta dem för antingen nytt leveransförsök eller för att man ska hämta den (så att de kan ta fram det till expeditionen för att inte behöva leta runt i hela terminalen när du väl dyker upp). Det är alltså en bra idé att ringa innan du åker dit.

Men, ja det är i Västberga paketen hamnar.

/J

Dom ringde i torsdags och undrade om jag var hemma vilket jag inte var. Då sa han nått om att dom skulle ta kontakt med mig för leverans men det har dom inte gjort än och det låg ingen lapp i brevlådan om var paketet finns.
Visst tänker jag ringa först innan jag åker dit men var mest nyfiken om det var där jag får räkna med att hämta det.
Var ju övertygad om att det skulle lämnas hos den lokala paketnasaren när jag beställde, tänkte inte på att man skulle vara tvungen att va hemma och ta emot paketet.

Kan man boka fm/em-lämning om man kontaktar dem i förväg?

CRC schabblade mer än vanligt med min beställning så den åkte båt med DHL till Århus i natt, istället för att levereras med lastbil av DPD i går.
Nästa vecka är det inskolning på skolan och jobba hemifrån övrig tid med korta turer för att lämna och hämta på fotbollsskola för storebror. Räknar kallt med att DHL knackar på när jag inte är hemma om jag inte förvarnar :-/

Västberga Allé 37
126 30 Hägersten
Västberga
0771 345 345 & knappval (ev. kan 08/40047080 funka)
Öppettider: 08:00 - 17:00
Buss 143, 165.

Men det som är så irriterande är att jag har en DHL servicepoint ett stenkast hemifrån men dit lämnas inte grejorna utan jag måste i praktiken ta ledigt för att ta mej till Västberga.

UPS = Bromma/Ulvsunda, Schenker = Bakom Tensta, DHL = Västberga/älvsjö, typ. Men det är väl som sagt lite olika på var man bor. Bussgods/Asa ligger vid Larsboda alt. Centralen?

Jag har beställt med DHL hur många gånger som helst. Varje gång kommer det till mitt lokala postombud alternativt till företagscenter. Båda ligger inom 5-10 minuters gångväg och långt ifrån västberga.

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> UPS = Bromma/Ulvsunda

Det har flyttat och huserar numera i Järfälla.

Valhalla_ skrev:
> Jag har beställt med DHL hur många gånger som
> helst. Varje gång kommer det till mitt lokala
> postombud alternativt till företagscenter. Båda
> ligger inom 5-10 minuters gångväg och långt
> ifrån västberga.
--------------------------------------------------------
Fast då är det tyska posten/dhl som har levererat, inte fraktföretaget dhl för då åker det till västberga... Billigfrakt med dhl blir i sverige posten :-) T

Ett tips är att välja jobbet som leveransadress. Hos oss så ombesörjer godset både kvittering och leverans upp på vår våning vilket är sjukt mycket smidigare än att hålla sig hemma. De kollegor som jag tvingat köpa hoj har alla varit otroligt nöjda med att inte behöva åka iväg någonstans för att hämta kartongen dessutom.

Ska du beställa till jobbet så då till att ha en fullmakt så du kan hämta ut ditt paket. Även om su har bemannad reception, ringklocka osv.

Förra vecka såg jag mitt dhl-bud, stanna utanför dörren. Kände på dörre, låst å fort som attan pinnnde han iväg igen. Men jag han ner precis när han hade lastat på grejerna igen. Jag informerade honom om att det fanns ringklocka. Han svarade då att hade hade ringt på den och att det var stressigt vid denna tid.

Hade jag missat honom hade jag fått hämta det i västberga efter fem om jag ringt innan .

Jag har beställt två gånger via DHL. Den första så förutsatte jag att det skulle hamna vid mitt närmsta utlämningsställe då jag bland annat beställt ett stålvajerdäck men när jag kom hem en dag så stod paketet bara lutat mot min lägenhetsdörr och den andra till mitt jobb som mina kollegor tog emot utan att jag var närvarande.

Snabbt var det men inte något vidare säkert.. när dom lämnade det utanför min lägenhet vind för våg så hade jag bara tur att jag var där först och kunde ta hand om det istället för dom som brukar hänga omkring i porten.

Globalistic skrev:
> Ska du beställa till jobbet så då till att ha
> en fullmakt så du kan hämta ut ditt paket. Även
> om su har bemannad reception, ringklocka osv.

Jag addresserar allt via godset och inte via receptionen. Då vet både fraktbolaget och de på kajen precis hur det ska hanteras och jag får min leverans snabbt. De enda som har misslyckats kapitalt med att leverera är Posten, men alla andra som jag provat har det fungerat bra med.

De senaste gångerna jag beställt via DHL så har jag inte fått någon lapp att de försökt leverera utan det har jag sett via trackingnumret. Men som sagt att ange jobbadressen är oftast mycket smidigare.

Greup skrev:
> Men det som är så irriterande är att jag har en
> DHL servicepoint ett stenkast hemifrån men dit
> lämnas inte grejorna utan jag måste i praktiken
> ta ledigt för att ta mej till Västberga.

Du kan bara hämta ut paket som skickats inrikes hos ett Servicepoint ombud. Du kan skicka utrikes från vissa Servicepoint ombud men paketet levereras då ut direkt till mottagaren med DHL kurir, inte till ett ombud i mottagarlandet.

Tillbaka
Topp